..: Koridor Praha - Děčín: hotovo ** ostatní stavby na koridorech :..
informaceopraveno 2.12. - Koridory - Dne 25.11.2003 byla otevřena optimalizovaná trať Praha-Bubeneč - Kralupy n.Vlt. a tím byla dokončena celá severní větev 1. železničního koridoru z Bubenče až na státní hranici s Německem. Na severní větvi koridoru chybí jen modernizovat průjezd železničním uzlem Ústí nad Labem a průjezd stanicí Kralupy nad Vltavou. Kralupy se ale modernizovat nebudou, protože stanice je poměrně nová a průjezd je možný rychlostí 80 km/h. Optimalizace tohoto 19-ti kilometrového úseku byla zahájena v roce 2001 první etapou, během které byly modernizovány stanice Roztoky a Libčice. Druhá etapa začala v lednu 2002 zřízením dočasné výhybny Žalov. Etapa zahrnovala optimalizaci traťových úseků Bubeneč - Roztoky - Libčice - Kralupy.
Trať vede v nepříznivých podmínkách mezi skálou a Vltavou a tak maximální rychlost je "jen" 120 km/h (pro klasické soupravy 110 km/h). Osobní vlaky urazí tento úsek za 37 minut a rychlíky za 24 minut.
Výluky v rámci modernizace 1.železničního koridoru pro letošní rok skončily 28.11., kdy skončila výluka sudé skupiny žst. Choceň.
Na druhém koridou proběhla mezi stanicemi Hranice n. M. - Polom desetidenní výluka 1. traťové koleje, během které byly odstraněny zbytky dočasné výhybny Bělotín.
nyní zbývá poslední nepřetržitá výluka 1.TK mezi stanicemi Hladké Životice - Studénka a liché skupiny stanice Hladké Životice do 5.12.2003.
To, že je značná část staveb již dokončena, dokazují i jízdy vlaků - hlavně dálkových, protože přijíždějí i se značným náskokem. Například vlaky EC z Německa přijíždějí do Prahy Holešovic až o 17 minut dříve a vlaky EC a Ex jedoucí z Prahy na Břeclav nebo Ostravu čekají ve stanicích často několik minut na dobu pravidelného odjezdu. 20.11. si objednal Český svaz ledního hokeje jízdu na trase Praha Holešovice - Ostrava Vítkovice - Praha Holešovice a vlak měl jízdní dobu 3 hodiny a 39 minut (zastavení Pardubice a Č. Třebová) a při cestě zpět za 3:37 se zastaveními v Olomouci a Pardubicích.
Vlak jel ve složení: 151.007 + BDbmrsee + Salon + WRmz + Ampz.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 1.12.2003 (20:15)
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko