..: Vlaky hrají v městské a příměstské dopravě v rámci pražské aglomerace klíčovou roli :..

CityElefantPraha - V pondělí 18.9.2006 se uskutečnil v rámci Evropského týdne mobility Den pražské železnice. Kromě jednotky 471.022 City Elefant a královéhradecké Regionovy, které zajišťovaly provoz na ML Roztoky u Prahy - Praha Holešovice - Praha Libeň - Praha Hostivař, se akce zúčastnila i středočeská Regionova. Její vozová skříň byla polepena logem Evropského týdne mobility a nápisy Den pražské železnice.

Odborníci předpokládají, že některá spojení budou rychlejší než metro

Železnice přepraví v Praze denně 76 tisíc cestujících, v sousedním Středočeském kraji pak železnici využívá o dalších 60 tisíc cestujících denně víc. Nejvíce lidí cestuje na tratích od Kolína, Berouna, Benešova, Lysé nad Labem a Kralup nad Vltavou. "Většímu zapojení železnice do vnitroměstské dopravy zatím brání nevyhovující stav dopravní infrastruktury na území Prahy. Připravované a realizované investice jsou významem srovnatelné s investicemi do rozšiřování tramvají a metra nebo budování nového dopravního silničního skeletu,“ podotkl náměstek pražského primátora Jan Bürgermeister. „Po dokončení těchto klíčových železničních staveb bude možné nabídnout rychlejší a pohodlnější způsob cestování než automobilovou nebo autobusovou dopravou, v řadě relací i rychlejší než metrem,“ upozornil náměstek. Vlaky budou jezdit v kratších intervalech - ve špičce 15 min. na 5 traťových úsecích, jejichž cílové stanice z centra Prahy jsou vzdáleny max. 40 km (Poříčany, Strančice, Řevnice, Roztoky u Prahy, Lysá nad Labem) - a částečně budou vedeny průjezdně Prahou přes hlavní nádraží.

Cestující se dostanou i na tratě určené dnes jen pro nákladní dopravu

Cargo Cestující se budou moci svézt i po tratích, které dnes slouží jen nákladní dopravě. „Po nich povedou městské železniční linky, které zajistí rychlé a dosud neobvyklé propojení okrajových částí města ve směrech, kde by výstavba metra či nových tramvajových tratí nebyla účelná,“ uvedl radní pro dopravu Radovan Šteiner. Předpokládá se nasazení nových moderních vozidel, především patrových elektrických jednotek či modernizovaných motorových vozů. První městská železniční linka zahájila svůj provoz v dubnu 2004 a dodnes propojuje Roztoky u Prahy, Sedlec, Bubeneč, Holešovice a Libeň. V budoucnu se počítá s jejím prodloužením přes Malešice do Hostivaře s naváznostní na nejnovější stanici pražského metra linky A Depo Hostivař.

V Praze se v současné době realizuje významná železniční stavba, tzv. Nové spojení - v sobotu 30.9.2006 se uskuteční Den otevřených dveří

Nové spojení Zprovoznění Nového spojení se očekává v prosinci 2008 (původní plán počítal až s rokem 2010). Tato stavba v hodnotě cca 9 mld. Kč umožní kvalitní propojení stanic v centru Prahy se severovýchodní částí města. Dokončení Nového spojení umožní významné zvýšení počtu vlaků příměstské a městské dopravy. Dalšími železničními stavbami jsou úseky železničních koridorů na území Prahy. Dokončen je úsek Praha Bubeneč - Kralupy nad Vltavou a buduje se úsek Praha Hostivař - Strančice, který má být hotov příští rok. Ještě letos má být zahájena výstavba úseku Praha Libeň - Praha Běchovice. Pro další rozvoj železnice je také nutné budovat nové železniční zastávky, jejichž vznik umožní výrazně lepší zapojení železnice do městské dopravy. "Nejdále je příprava železniční zastávky Praha-Rajská zahrada, na níž existuje pravomocné územní rozhodnutí a u níž se předpokládá významný podíl spolufinancování z evropských fondů. Zastávka Praha-Rajská zahrada bude propojena se stejnojmennou stanici metra na lince B, a vznikne tak multifunkční uzel v této lokalitě,“ připomněl náměstek pražského primátora. Další důležité zastávky jsou připravovány v lokalitách Praha Podbaba, Praha Vyšehrad, Praha Kačerov či Praha Karlín. Další zastávky se výhledově plánují např. v Libni v lokalitě U kříže či u sídliště Jahodnice.

Železnice by v budoucnu měla hrát ještě větší roli v systému pražské dopravy

RegionovaČeské dráhy v tiskové zprávě předpokládají, že v roce 2007 dojde k dalšímu růstu - na území Středočeského kraje o 1% a na území Prahy o 5%. Kromě linek městské a příměstské dopravy v okolí Prahy představily i 4 linky meziregionální dopravy (RR1 Jihlava - Kolín - Praha - Beroun - Plzeň, RR2 Pardubice - Kolín - Praha - Kralupy nad Vltavou - Ústí nad Labem - (Děčín), RR3 Hradec Králové - Nymburk - Praha - Benešov u Prahy - Tábor - (České Budějovice) a RR4 Mladá Boleslav - Neratovice - Praha - Kladno - Rakovník).

zdroj: České dráhy, Informační server hl. m. Prahy


CSPSV | 19.9.2006 (22:12)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Vozidla Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


16.02.2008 (16:25)  
Zatím jsou na Síti jen plané řeči o městské železnici:
Kdy konečně pojede linka S z Radotína přes Braník na Kačerov aby člověk nemusel hodinu objíždět půl Prahy? :)
registrovaný uživatel Gregy 
21.09.2006 (16:43)  
Tak to jsem zvědav, jestli budou vlaky v úseku Jihlava - Praha (RR1) jezdít po dvou hodinách...
20.09.2006 (22:20)  
Lanhout: Stanice metra Depo Hostivař sice vůbec není v Hostivaři, ale je velmi blízko (na dohled) tratě Hostivař - Libeň, takže kdyby ta uvažovaná městská linka stavěla někde poblíž jižního zhlaví stanice Malešice, dalo by se tam slušně přestupovat.
20.09.2006 (20:25)  
Prosím, co je to za nesmysl nádraží Hotivař a stanice metra Depo Hostivař? Stačí se podívat na podívat na plán Prahy.Stanice metra Depo Hostivař má úplně nesmyslný název a do HOSTIVAŘE ODTUD NENÍ VŮBEC SPOJENÍ.
20.09.2006 (20:11)  
RR: První co mě napadlo, byla Rychlá Rota :-) Taky myslím že to mohli označit jiným písmenkem/písmenky. Kromě toho je podivné jak jsou ty S-Bahny označené jen u ešusů a regionov, vždyť by to označení linky mohli napsat i na ceduli na žabotlam nebo šukafon, když už to chtějí mít na těch ešusech.
registrovaný uživatel 471.015  mail  
20.09.2006 (11:04)  
Zase musíme být světoví - opravdu krásná zkratka "RR". To už se mohla opět převzít nějaká v zahraničí zaběhnutá zkratka, např. RE nebo zůstat u českého Sp nebo R.
20.09.2006 (10:31)  
Podle slov jednoho strojvedoucího má 471 softwarově omezené zrychlení z hygienických důvodů. Tak asi u 471 022 zrovna nefungovalo.
Kralupy-Nelahozevez: Nejsou peníze, překáží tunel, ekologové, netopýři.
Bavil jsem se s 80 letou důchodkyní z okolí Straškova, dělá si řidičák...
Stačí???
registrovaný uživatel Racek 
20.09.2006 (9:47)  
Ondrůjovy myšlenky zatím číst neumím, ;-) ale pod meziregionální dopravou si v tomto kontextu představím zarovnání stávajících R / Sp (podle toho, kdo zaplatí) do pravidelného intervalu min. dvouhodinového, ve špičkách hodinového. S tím, že některé spoje třeba pojedou jen naznačenou trasu (Pardubice - ÚnL) a jiné budou "přečuhovat" (Břeclav - Padubice - ÚnL - Cheb).
registrovaný uživatel Topper 
20.09.2006 (8:29)  
Muzete mi tady nekdo napsat, co mysli CD tou meziregionalni dopravou? Diky
20.09.2006 (8:17)  
Nevíte jestli bude realizována modernizace úseku Kralupy n/Vlt Nelahozeves?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko