..: Nové železnice do průmyslových zón na Ostravsku :..
Napojení Ostrava - Průmyslová zóna v Ostravě - Hrabové, která má zatím jen silniční obslužnost, by měla být napojena i na železniční trať. V zóně totiž jsou provozy, jež budou znamenat masivní zatížení silniční sítě, působí tam třeba subdodavatel nové automobilky Kia v Žilině, který bude dodávat komponenty také budoucí továrně Hyundai v Nošovicích. Informoval o tom generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje (SRMSK) Miroslav Fabian.

Železnice má podle něj vést k dalším velkým průmyslovým zónám v kraji, například v Mošnově by se tak mělo stát do tří let.
O možnostech napojení zóny v Ostravě-Hrabové na kolejovou dopravu podle Fabiana diskutovali ve středu zástupci Českých drah, Moravskoslezského kraje a dalších zainteresovaných stran.
"K zóně v Ostravě-Hrabové je potřeba dobudovat asi 5,7 kilometru železnice. Mohla by se napojit na trať v Paskově," naznačil Fabian s tím, že zpočátku by na trase mezi Hrabovou a Žilinou mohly denně jezdit dvě soupravy nákladních vlaků, které by dočasně mohly vyjíždět a končit v Ostravě - Kunčicích. Náklady na kolejové napojení by se měly pohybovat kolem půl miliardy korun.
Náměstek moravskoslezského hejtmana Pavol Lukša uvedl, že napojení hrabovské zóny na železnici bude časově náročné, a proto zatím nelze stanovit časový harmonogram. "Samotná výstavba pak již bude záležitost jednoho až dvou let," odhadl. Přínosem napojení na železnici podle něj bude to, že nevzroste kamionová doprava, a tím pádem ani ekologická zátěž měst a obcí ve směru k hranicím se Slovenskem.
Ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr odhaduje, že napojení na železnici by mohlo být ekonomicky zajímavé. "Jsou tady vhodné náklady, které chceme přesunout z komunikací na železnici. Například z areálu zdejšího výrobce karosérií Sungwoo bude vyjíždět každých čtyři nebo pět minut jeden kamion," dodal.
Kromě Mošnova, Ostravy-Hrabové se podle Fabiana připravuje také napojení zóny v Nošovicích, kde má letos začít budovat svou továrnu automobilka Hyundai.
"V případě železnice se musí optimalizovat a elektrifikovat přilehlá trať z Ostravy do Frýdku-Místku a Českého Těšína, kde navazuje na III. tranzitní železniční koridor směrem na Žilinu. Zásadní rekonstrukce silničního a železničního napojení na Slovensko je přitom naléhavá," zdůraznil Fabian s tím, že k zóně v Nošovicích zbývá vystavět 600 metrů železnice. K nové továrně Hyundai by měly směřovat osobní i nákladní vlaky. Z automobilky by měly denně vyjíždět soupravy vlaků s nákladem, stejně se sem také vracet. Osobní vlaky by potom přivážely zaměstnance.
V případě Mošnova stát chystá výstavbu tříkilometrové železnice, která bude napojena na trať ze Studénky do Sedlnice. Stavba napojení si vyžádá asi půl miliardy korun, další peníze půjdou do stavby přestupního terminálu u odbavovací haly.

zdroj: ČTK, Morava 24


Payus Poslat mail autorovi | 6.10.2006 (13:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


08.10.2006 (20:45)  
Slyšel jsem, že do Mošnova má být jednokolejka s odbočením na Mošnov před vjezd. návěstidlem do Sedlnice (je tam oblouk vpravo a pak vjezd. náv.)
Ale jelikož se tvrdí, že tam má být takt 30 minut, tak nwvím, jestli bude jednokolejka stačit ... :) navíc tam už není autoblok (ten je v úseku Sedlnice - Štramberk). Jeden výpravčí z Kopřivnice mi říkal, že tam má jezdit 2x Regionova. O elektrifikaci se zatím moc nemluví ... Uvidíme ...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
08.10.2006 (9:50)  
M.Zikmund: do Hrabové to bude asi jen vlečka,ale do Mošnova má vézt "plnotučná" elektrická rychlá skorokoridorovka.elektrika až do Studénky a provoz Elefantů až do Svinova.podle peněz se prý rozhodnou jestli 1 nebo 2 koleje.Nošovice-jen krátké napojení na lokálku kde jezdí jen 810ky.Jestli se tím korejci svezou,budou mít zážitek na celý život.možná pak nakoupí nějaký kousek a pošlou do disneylandu v Soulu :-)
07.10.2006 (19:34)  
ad Jugy > "nějak málo". Spočítejte si, kolik stojí modernizace jednoho stavebního kilometru modernizace koridoru (až na rychlost 160 km/h). Tohle "vlečkové" napojení bude reálně pojížděno rychlostí do 50 km/h(pochybuji, že by výhybky napojující vlečku byly na větší rychlost), takže ta cena – včetně elektrifikace je přijatelná …
registrovaný uživatel Qaws 
06.10.2006 (21:42)  
Kdesi jsem četl, že díky těmto investicím na ostravsku se má citelně pozastavit modernizace tratě 240..
06.10.2006 (19:03)  
K Mošnovu se momentálně zpracovávají podklady pro zadání přípravné dokumentace stavby, příští rok EIA, pak se bude čekat na vydání územního rozhodnutí - to se jak to tak bývá u PROBLEMATICKÝCH staveb na cizích pozemcích asi protáhne, máme tu plno "ekologických" organizací bojujících za nedotknutelnost přírody, takže jako úspěch bych bral vydání stavebního povolení v roce 2009. Tvrzení, že "do roka a do dne" je předvolební kyd.

Asi jako v Praze jeden celkem oblíbený politik tvrdí, že během 4 let přibude 10 nových stanic metra - zbytečně se před odbornou veřejností ztrapnil.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
06.10.2006 (16:41)  
kdo ví jestli to tak nějak podobně nebude vypadat...ale bez tunelu
registrovaný uživatel Jugy  mail  
06.10.2006 (15:10)  
Půl miliardy za 5,7 km se mi zdá nějak málo. A nebo půjde o neelektrifikovanou jednokolejku (nic proti tomu). Trochu mě mate ten ilustrační obrázek s dvojkolejkou v tunelu. To k tomu článku asi tak úplně nepatří... Nebo ano?
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
06.10.2006 (14:34)  
o železnici do Mošnova jsem četl v některém denním tisku,že má být do konce příštího roku hotova,že už je všecko připravené na stavbu.Finance jsou prý taky-kraj i EU...no ale jestli to je jen předvolební "kyd"...těžko říct...vizuálně se tam zatím nic neděje
registrovaný uživatel Semík  mail  
06.10.2006 (13:31)  
Rozumím tomu tak, že postaví železnici, když půjde všechno dobře tak do 5 let potom co začnou fungovat továrny. To když začnou řidiči těch kamiónů stávkovat, aby nepřišli o práci, to se pak nebudem stačit divit. Vždyť jeden kamión za 5min tj. 288 denně každým směrem.
A jen tak mimochodem to o tom Mošnově je tu za poslední rok po třetí. existuje už aspoň časový harmonogram výstavby, nebo se teď před volbama zas jen kecá?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko