..: Pendolino bude do Bratislavy jezdit jako SC Slovenská Strela :..
Praha - Jednotky pendolino splnily podmínky pro zahájení provozu na lince do Bratislavy; zástupci Českých drah a Železniční společnosti Slovensko (ŽSSK) se současně dohodli na modelu provozování rychlovlaků na lince do Bratislavy. Ty zde pojedou od nového grafikonu jako SC Slovenská strela.Během podzimu podniknou jednotky 680 několik propagačních jízd na trase Praha – Bratislava. Od 10. prosince 2006 pak denně zajistí soupravy 680 pendolino provoz na jednom páru spojů pod značkou SuperCity a názvem SC Slovenská strela. Dohodli se na tom zástupci ČD a ŽSSK na jednání v Praze v polovině července. Další dva páry spojů SuperCity vedené soupravou pendolino pojedou od prosince také z Prahy do Vídně. Spoje SC Pendolino na trase Praha – Ostrava budou provozovány minimálně ve stejném rozsahu jako v letošním roce. České dráhy tak budou všechny spoje vedené jednotkami pendolino provozovat v kategorii SC s jednotnou úrovní služeb a s cenovým modelem umožňujícím přesně reagovat na zákaznickou poptávku na jednotlivých relacích. Spoje budou v celé trase doprovázeny personálem pro spoje SC Pendolino a poprvé v historii nabídne SC Slovenská strela spojení Prahy s Bratislavou za dobu kratší něž 4 hodiny. V případě dohody s ČSA a ŽSSK by pak i SC Slovenská strela byl provozován jako tzv. codesharový spoj s ČSA. Od 10. prosince budou v kategorii SuperCity provozovány na trati Praha – Brno - Břeclav tři páry spojů. Vedle vlaku SC Slovenská strela Praha – Bratislava pojedou další dva páry vlaků této kategorie vedené jednotkami 680 pendolino do Vídně. I pro tyto spoje je ve spolupráci s ÖBB připravována, stejně jako pro ostatní vlaky spojující Českou republiku a Rakousko, speciální tarifní nabídka.

Zdroj: výtah z tiskové zprávy ČD


CSPSV | 26.7.2006 (13:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
31.07.2006 (20:05)  
V roce 1989 bylo možno projet trasu Praha TGM – HB (na průjezd) – Brno hl.n. s lok 363 + 7 vozů za 2:50 hodiny. Podmínkou byla jízda na automatiku. Prakticky prokázno u zvláštních vlaků jezdících o víkendech na oslavy 150. let železnice v ČSSR.
Cestující ve Slovenské strele budou s láskou vzpomínat na pohodlí rekonstruovaných vozů ŽSSK… Podobně tomu bude i u cestujících ve vlacích do Wien. Nevím, kam si zahraniční "baťůžková" kliemtela, která v klidu zaplatí NEMRAVNOU cenu uloží svoje zavazadla, která jsou zpravidla jedním rozměrem větší než 25 cm, takže do polic nad sedadly se nevejdou …
Při týdenním pobytu v Itálii jsem si často lebedil v osobních vlacích v "od_RIC_ovaných" rekonstruovaných vozech, kde byla mnohem pohodlnější sedadla než v Pendolinech …
registrovaný uživatel Jugy  mail  
31.07.2006 (7:29)  
Slovenská strela je historický název a má vyjadřovat spojení na Slovensko, nebo se Slovenskem. Ne to, že jsou vozy slovenské. To je koneckonců cestujícím většinou fuk. Že tam jezdily poslední dobou soupravy ŽSR/ŽSSK nic neznamená. Košičan taky jezdil nějakou dobu řazený z českých vozů a co?
30.07.2006 (13:39)  
Proč se české pendolino musí jmenovat "slovenská střela" chápu že to vychází z historie, ale posledních pár vlaků, pokud se nemílím, byli slovenské soupravy. Pendolino bych nasadil na jiný vlak než na slovenskou střelu.
registrovaný uživatel Space 
29.07.2006 (0:09)  
Taky si myslím, že o spojení Brno-Praha v tomto případě až tak nejde. Jenže žluté autobusy stojí z Prahy i do Vídně 300,- (5 hodin) a do Bratislavy 190,- nebo 230,- s jízdní dobou 4:15 (občas ale dojíždí dříve); sezení je pohodlné, čokoláda v kelímku poměrně chutná (subjektivní názor, já vím) a SA mají o hooodně lepší image než ČD, takže obsazenost dávám Slovenské strele (poté, až se projedou šotouši) průměrně 20%.
Jestli někam SC, tak Praha-ČB-Linz-Salzburg-CH/I/SLO, jinde to (za současného stavu politiky ČD) nemá cenu.
registrovaný uživatel comar 
28.07.2006 (22:27)  
Adam: pokud bude vlak plny zahranicnich cestujicich platicich superjizdne, tak bude cd uplne jedno, ze vnitrostatni cestujici pha-brno budou jezdit busem.
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
28.07.2006 (20:30)  
Jugy: Pokud to nahradi vlaky, ktere slouzily ve velkem k obsluze vnitrostatni relace Praha-Brno, pak se mezi cestujicimi bude resit i cena za relaci Praha-Brno.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
28.07.2006 (13:35)  
Řešíte relaci Praha - Brno (Brno - Praha) a zapomínáte, že jde o spojení Prahy se dvěma dalšími hlavními městy EU. Tedy cena asi nebude prioritně nastavena pro cestující na trati mezi Prahou a Brnem (kde bude jezdit i tak dost dalších vlaků) ale spíš pro cestující v mezinárodní přepravě. Jestli to ČD "přestřelily" uvidíme velmi brzy po 10. prosinci.
registrovaný uživatel milan 
28.07.2006 (10:38)  
Tahleta diskuze má jedinou chybičku, že je vše založeno na předpokladech. Já pevně věřím a doufám, že na vyšších místech u dráhy nejsou takoví blbci, aby přestřelili cenu. Ono se blbě odhaduje, kolik je akorát, ale když půjdou k autobusům mají šanci na úspěch, když ne tak maj holt smůlu. Jen sjem zvědav, kdy zveřejní ceník, loni to bylo myslím na konci září, talže času máme dost
28.07.2006 (9:49)  
Pro mě je problém Super Cena z Brna kolem 15. hod. Nyní jezdí EC a s KMB je to pro mě za přijatelnou cenu. Když to bude SC asi nejvýhodnější pro mě bude lomené jízdné. Nebo varianta Rychlík, který jede 20 min před SC - předpovídám, že bude narvaný k prasknutí.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
28.07.2006 (8:47)  
to Frkač Karel: Zatím ještě nebyly oznámeny ceny na tyto nové vlaky tak proč ten pesimismus? A i když bude jízdné vyšší než v autobuse (jako že na 99% ano), tak si tento "produkt" své zákazníky najde. A Vy buď cenu budete akceptovat a nebo zvolíte jiný způsob dopravy. Problémem není SC a různé fígle ČD, ale to, že neexistuje konkurence více železničních dopravců.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko