..: Vlaky kategorie EuroCity zamíří od nového jízdního řádu na Valašsko :..
Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.

Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.

Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.

České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.7.2006 (12:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
15.07.2006 (21:59)  
Vlaky EN, resp. vlaky složené jen z ubytovacích vozů byly poprvé zavedeny v roce 1973. Mezi Prahou a Košicemi jezdil R 128/129 Hornád, mezi Prahou a Bratislavou R 178/179 Devín.
Svého času se uvažovalo o zavedení "ubytovacího spoje" i mezi Prahou a Zvolenem, protože na tehdejším vlaku R 648/649 Hron jezdilo 9 ubytovacích vozů, celá souprava měla 16 - 17 vozů. Na trati z Vrútek do Zvolena byly problémy se zastavením u nástupišť, která byla pro takto dlouhý vlak krátká.
Podle mého názoru by bylo obnovení tohoto spoje na trase Praha – Košice účelnější než postupné přidávání dalších ubytovacích vozů na ostatní spoje.
15.07.2006 (13:45)  
Vtipná je i zmínka o spojích "EuroNight". Nechápu, proč se nepracuje o jeho zavedení také u nás. A můžeme začít rovnou na Valašsku! Co třeba EuroNight Vihorlat ;-) třeba nechat soupravu Slovákům, aby tam dali 2 - 3 vozy Beer, jeden Aeer, ty svoje 2 WLABmee, no a třeba přesunout jízdní dobu tak, aby odchytil v Přerově Ex 520 ze Zlína ... a cena? Dal bych za sedění standardních 40 až 60 Kč (jako IC/EC), lůžka jako na Rkách. A bylo by to.
15.07.2006 (12:15)  
To tam bude jezdit EC Košičan,Hradčany a Odra? A co Detvan?
registrovaný uživatel iop 
15.07.2006 (9:28)  
Je zkratka treba nahnat lidi do Superproduktu -- i kdyby meli zacit jezdit autobusem ...
registrovaný uživatel xyz  mail  
14.07.2006 (23:10)  
Ale vždyť přece, čím déle IC/EC/cokoliv stojí, tím lépe... o to více vynikne přínos "vysokorychlostních" souprav.
14.07.2006 (20:52)  
To je obecný problém Českých drah, prostoje třeba i 3 minutové, nevím na co potom stavěly mnohamiliardové koridory, zvýšili tím rychlost o 20 Km/h a stejně to někde stojí ...
registrovaný uživatel pekař 
14.07.2006 (17:18)  
Tom:souhlas,taky mě štve,že Sobieski bude muset zbytečně stát 7minut v Hranicíh,je to dle mého názoru naprosto zbytečné prodloužení jízdní doby.A nemělo by náhodou mít mezinárodní EC přednost před vnitro IC?
registrovaný uživatel Tom  mail  
14.07.2006 (16:44)  
Mě tady nějak bombardujete....ja jsem jenom chtěl říct že to EC tam bude stát 7 minut..než ho předjede RT....teda pokud vubec vyjede..
14.07.2006 (13:52)  
Jugy: I vozy RIC potřebují schválení. Schvalují se stejně tak i WLABmz, protože jsou provozovány na českém území. U vozidel zahraničních správ, zajíždějících k nám je to poněkud jednodušší.
registrovaný uživatel M 
14.07.2006 (13:39)  
Ad Tom - "A nejvic me sere, ze kdyz na dalnici konecne vytahnu 130, tak nekdo me predjizdi - tak radsi rovnou jezdim v levym pruhu..."
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko