..: Rekonstrukce trati v úseku Praha Libeň - Praha Běchovice :..

Ilustrační fotoPraha - Dne 25.5.2006 vydal Drážní úřad stavební povolení na rekonstrukci traťového úseku Praha-Libeň – Praha-Běchovice. Celková hodnota stavby v délce 8,763 km činí 2.610.403.128 Kč včetně DPH a objednatelem je SŽDC, Stavební správa Praha. Vše je financováno prostřednictvím SFDI. Modernizaci traťového úseku provede Sdružení SKANSKA - SSŽ - Běchovice (vedoucím sdružení je Skanska s 64%, 36% má SSŽ), projekt zpracovala společnost IKP Consulting Enigneers. Stavba bude probíhat až do září 2009.

Kdyby nebyl dosavadní traťový úseku Libeň - Běchovice modernizován, stal by se brzy úzkým hrdlem mezi tříkolejnou tratí z Běchovic do Poříčan a čtyřkolejným Novým spojením. Vlakové soupravy budou moci úsekem po modernizaci projíždět rychlostí až 160 km/h. Zvýší se také kapacita trati dostavbou třetí koleje. Na celém úseku bude vyměněn kolejový svršek i spodek, opraveny budou všechny mosty, rekonstrukcí projdou stanice Praha Běchovice a Praha Libeň a zastávky Praha Dolní Počernice a Praha Kyje. Vybudovány budou také protihlukové stěny. Po dobu výluk by měla aktivně fungovat výhybna Praha Kyje.

zdroj: SŽDC, Železničář č. 40/2006, doplnění: -cspsv-


Jan Kašpar Poslat mail autorovi | 13.10.2006 (15:55)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


31.12.2006 (0:13)  
Já jen doplním k dotazu 860 003 že fotka je mi náhodou dobře známá, neb jsem jejím autorem a byla vytvořena při modernizaci úseku Praha - Kralupy u Roztok ;-)
15.10.2006 (20:59)  
Ta trať je úzkým hrdlem dobře 30 let, především proto, že se traťové koleje jsou vybaveny jednosměrným autoblokem … takže v případě jakékoli mimořádnosti, včetně plánované údržby jedné z kolejí se musí jezdit v opačném směru po nesprávné koleji v mezistaničním oddílu.

Třetí traťová kolej … dovedete si představit, že už ve fázi projektu by se někdo dopustil takové školácké chyby a nedodržel „osovou" vzdálenost kolejí v úseku Běchovice – Libeň, přičemž by ji dodržel v úseku Úvaly – Běchovice a všichni, kdo by ten projekt posuzovali by na to nepřišli … (třetí kolej se budovala v první polovině 50. let minulého století …).
Některé prameny uvádějí, že tam třetí kolej byla (a vlaky tam o sebe drhly …), ale v renomované literatuře jsem podobnou informaci nenašel. Podle některých informací by kritickým místem byly mosty u zastávky Praha-Kyje, které byly stavěny podle „starých" předpisů (kdy byly mosty postaveny se mi zatím nepodařilo zjistit) a proto nevyhovují současnému „průjezdnému" průřezu.
V podstatě podobný problém představoval původní Krasíkovský tunel, který byl sice dvojkolejný, ale už se tam nevešly „širokorozchodné vozy" současně s „normálněrozchodným" vlakem, proto na vjezdovém i odjezdovém návěstidle do Krasíkova (od Prahy), vjezdovém návěstidle od Olomouce, které bylo umístěno před tunelem (zastávka Tatenice byla fakticky v obvodu žst. Krasíkov) byl indikátor (dva vodorovné bílé pruhy), který návěstil „dvojkolejný provoz". Strojvedoucí vlaku vezoucího „širokého rozchodu" nebo zásilku s překročenou ložnou mírou proto musel v případě, že na návěstidle svítily dva bílé pruhy zastavit buď v Krasíkově nebo u vjezdového návěstidla od Olomouce a vyžádat si „jednokolejný" provoz v tunelu.

Začátkem 60. let visela nad neexistující kolejí trolej …


registrovaný uživatel jeffer 
15.10.2006 (11:59)  
estakada smer malesice je planovana az v nejakej 2.-3. faze stavby. v 1. je tretia kolaj v useku bechovice-liben, reko starych dvoch a vychodneho zhlavia libne
14.10.2006 (22:31)  
Údajně proto, že ji postavili špatně a překrývaly se tak průjezdné profily... Nevím, co je na tom pravdy. Jinak není už někde obrázek, jak mají vypadat Kyje? zda bude možný také přístup od Broumarské? Přestup z kolmých autobusových linek by se hodil.
registrovaný uživatel Mikasi 
14.10.2006 (21:28)  
Mimochodem, ta třetí kolej už tam kdysi byla... Proč vlastně byla snesena?
14.10.2006 (19:15)  
Konečně, už aby to bylo. Nevíte někdo, jestli se za Libní stále počítá s tou estakádou pro druhou kolej z Malešic (pro směr Malešice-Libeň)? Jinak v Kyjích opravdu výhybna není, pochopil jsem to tak že se tam dočasně zřídí.
14.10.2006 (10:33)  
V Kyjích žádná výhybna není. Fotografii máš z Uhříněvse?
registrovaný uživatel marnej 
13.10.2006 (18:26)  
úpravy se týkají běchovického a středního zhlaví, II. a III.nástupiště včetně kolejí
13.10.2006 (16:52)  
Jak moc se dotkne rekonstrukce stanice Praha-Libeň?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko