..: Výluka dopravní služby na trati 174 :..

Roztoky u Křivoklátu - Nedostatek pracovníků je údajným důvodem pro zavedení výluky dopravní služby výpravčího v nočních hodinách v žst. Roztoky u Křivoklátu na trati 174 Rakovník-Beroun. Od platnosti květnové změny jízdního řádu je v této stanici ukončena dopravní služba po šesté hodině večerní (po průjezdu R 891 a odjezdu manipuláku) a zahájena v pracovní dny po šesté hodině ranní (před příjezdem Os 7704) a o víkendech v osm hodin ráno (před křižováním R 890 a Os 7703).

Jelikož v sousedním Městečku byla nedávno vyloučena druhá staniční kolej, takže je k dispozici pouze průběžná kolej, vzniká v nočních hodinách na této trati poměrně dlouhý úsek bez možnosti křižování (18 km). Navíc nebyla provedena žádná úprava staničního zabezpečovacího zařízení, takže se po dobu výluky vjezdová a odjezdová návěstidla neobsluhují a jezdí se proti návěsti “Stůj“ na písemný rozkaz předaný v sousední stanici. Vzhledem k tomu, že doprava na této trati není úplně zanedbatelná ani v nočních hodinách (v pracovní dny 10 vlaků, o víkendech 8 vlaků + celotýdenně jeden nákladní), lze dosti úspěšně pochybovat o rozumnosti takového opatření, které hraničí skoro až s ohrožením bezpečnosti.

ilustrační foto: fotoarchiv ČD


Jan Kašpar Poslat mail autorovi | 14.6.2006 (15:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


registrovaný uživatel Semík  mail  
15.06.2006 (18:15)  
Na té trati je povolená rychlost 15km za hodinu, nebo proč je problém provést 10 vlaků za 12 hodin po úseku 18km? Nechápu. Prosím vysvětlit. Děkuji
PS:Pokud pojede vlak rychlostí 20km stihne jich za 12hod projet 12 a ještě zbude rezerva. Proč nestihne projet 10 vlaků?
registrovaný uživatel Mates 
14.06.2006 (23:33)  
no co no .. uz neni kde podle planu snizovat stavy ... a na GR si preci nebudou rusit tepla mistecka ...
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
14.06.2006 (22:18)  
výpravca: A az budes tim prednostou a slozis tu funkci a rodina nebude mit co zrat, pak udelas co?
14.06.2006 (21:29)  
Zdravím,
ano, má se brutálně snížit propustnost trati 174.
Ovšem důvody jsou NAPROSTO JINÉ!!!!
Důvodem je násilně snížit stav zaměstnanců UŽST Beroun. A jelikož už není kde brát - v kancelářích jich je minimum, signalisté v ranžíru v berouně objíždějí během směny na kole TŘI stavědla!!!, tak teď se budou rušit výpravčovská místa, přestože je výpravčích na berounsku dostatek, několik jich tam přešlo z trati 160!

To, co píšu je čistá pravda, vrchnímu přednostovi UŽST Beroun byl dán nůž na krk, že má moc zaměstnanců a když jich předem určený počet nevyhodí, vyhodí GŘ ČD jeho. Nikoho naprosto nezajímá, že bez techniky (dálkoviny) nelze jen tak rušit místa výpravčích a signalistů, aniž by se omezila kapacita dráhy. Být já tím přednostou, pošlu celé vedení ČD do prdele a složím funkci. Odejdu s čistým štítem. Takovou prasárnu vůči železniční dopravě bych nemohl udělat.

Za takovéto brutální snížení kapacity dráhy zaslouží ČD pokutu od SŽDC. Nejlepší by ovšem bylo, kdyby si nějaký dopravce objednal na trati 174 trasy v noci s křižováním, aby se noční obnovit musely.
registrovaný uživatel -sl- 
14.06.2006 (18:51)  
"... lze dosti úspěšně pochybovat o rozumnosti takového opatření, které hraničí skoro až s ohrožením bezpečnosti."

jk: vyjádření je zavádějící, možná žalovatelné - poplašná zpráva -, + pokud nejsem pekařem, neměl bych jiným kecat do toho, jak se pečou housky - je to na jejich podnikatelské riziko, které já nenesu.. je tam nedostatečná kapacita, aby se to, co tam jezdí, nevyjezdilo? pokud ne, je racionalizace věcí provozovatele dráhy...

ad.Kuba: není např. ve Svoru tohle řešeno světelným křížem?

Petr Krček: kdo půjde dělat výpravčího na trať, kterou v obzoru pěti deseti let potká racionalizace na DOZZ? proč by do toho šel mladej a co pak s ním?

obecně: zracionalizovat, pak problém nebude a konečně klesnou náklady na řízení dopravní cesty natolik, aby se dopravní cesta byla s pár nákladama navíc v černejch číslech..
14.06.2006 (18:15)  
ČD výpravčí skutečně potřebují.Spíš mají dost vyhybkářů a obsluhy vlaku.Stát se výpravčím je složité.Cesta vede na dopravní průmky,vykonávání 10 různých zkoušek,psychotestu a zdravotní způsobilosti přísné požadavky na sluch a zrak,samozřejmostí je maturita.Nebude dlouho trvat a matura bude poviností i na vlakovou četu.To že, jsou přísné požadavky považuji za dobrou věc.Odborné zkoušky bych vykonával jinak ,špatné jsou především obrazové testy k D1 JERID.ČD neinformují pracovní úřady o potřebě zaměstnanců.Výluku dop.služ.řeší D2.Vlaky po dobu výluky jezdit mohou a nemusí.Když jezdí páky a výhybky musí být přestaveny a uzamčeny do základní polohy.Vlaky se dají zpravit ve stanici bud výchozí,jiné vhodné nebo ve stanici před stanicí vníž "přechází" na výluku.Tudíž by nějaké neefektivitě a nebezpečnosti nemuselo dojít.Podrobnosti stan.řád a ZDD.Výpravčí odcházejí do důchodů + nekteří porušují závažným způsobem předpisy a tak končí.Do budoucnosti budou potřeba trojvedoucí a ti to mají ještě těžší.Osobně bych zaměstnával mladé lidi,kteří mají perspektivitu a mohou být pro firmu dlouhodobě cennými pracovníky.
registrovaný uživatel fýra  mail  
14.06.2006 (17:38)  
Opravdu roumné. Už jen to, že v sousední stanici musí každý vlak zastavit a být zpraven rozkazem, je určitě úspora, přinejmenším pohonných hmot.
Označení návěstidla křížem...jo, ještě najít nějakýho dobrovolníka, co tam poleze každý den po 18.00 a pak ráno před 6.00. Je fakt, že kříž neplatnosti lze namontovat i světelný, ale to těžko někoho napadne.
registrovaný uživatel Kuba 
14.06.2006 (17:30)  
Už vidím jak každé ráno a večer leze někdo ( nejspíš výpravčí na denní ) a dává na návěstidlo bílý kříž.
14.06.2006 (17:15)  
Pozoruhodné, v posledním půlroce se zavedením dálkového řízení ušetřila řada zaměstanců v profesi výpravčí a přesto chybí … Dost dobře nechápu, proč se jezdí proti návěsti stůj na písemný rozkaz, pokud předpis D1 hovoří o označení takovéhoto návěstidla bílým křížem …
14.06.2006 (16:02)  
Už vidím tu tiskovou zprávu ČD:
České dráhy zásadně nesouhlasí s tvrzením serveru zelpage.cz, že se jedná o ohrožení bezpečnosti provozu. Jedná se o optimalizaci provozních a personálních podmínek, která nebude mít na bezpečnost provozu žádný vliv. SC Pendolino představují komerčně nejúspěšnější projekt Českých drah, který od zavedení využilo již 205 tisíc cestujících. Tento typ služeb se setkal s obsovským ohlasem a představuje špičkový servis nejen v rámci České Republiky, ale celé Evropy. Atd. atd. atd.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko