Ostrava - Ve čtvrtek 29.6.2006 začne veřejnosti plně sloužit nejmodernější nádraží v Česku - železniční stanice Ostrava Svinov. Nádražím denně projde až 30 tisíc cestujících a je největším na území Moravskoslezského kraje. Součástí nádraží bude ČD Lounge, ČD centrum či technologie wi-fi. Jen za 1. čtvrtletí letošního roku došlo k nárůstu tržeb na svinovském nádraží oproti roku 2005 o 6,12 % (o 2,15 mil. Kč více, tržby činily v UŽST Ostrava-Svinov za období leden - březen 2006 celkem 37,3 mil. Kč).
Práce na modernizaci nádraží začaly v srpnu 2004 a jejich součástí bylo vedle přebudování ostrovních nástupišť s podchodovým spojením především rekonstrukce výpravní budovy a dostavba zcela nové skleněné odbavovací haly před průčelím původní budovy. Tato hala, která začala cestujícím sloužit už od prosince loňského roku, vytvořila novou dominantu nádraží Ostrava Svinov.
Dne 29.6.2006 zprovozní ČD další služby pro cestující - nové ČD centrum, čekárenskou zónu pro cestující 1.třídy ČD Lounge či možnost připojení k internetu prostřednictvím technologie wi-fi. Cestující budou mít také k dispozici pokladny s terminály pro platební karty Visa a MasterCard, klimatizované prostory odbavovací haly, kompletní bezbariérový přístup do stanice i k vlakům, parkovací místa, bankomat, restauraci, rychlé občerstvení či stánek tiskovin Relay. Bezpečnost byla posílena kamerovým systémem s propojením na policejní složky.
Na svinovském nádraží denně zastavuje 6 párů SC Pendolino, 8 párů EC/IC a řada vlaků nižší kategorie. V regionální dopravě je významný MS takt, který zajišťuje spojení se všemi významnými centry Moravskoslezského kraje (Bohumín, Opava, Český Těšín, Havířov) v 1 - 2 hodinovém taktu.
Na nádraží Ostrava Svinov přicestovali v uplynulých měsících i významní čeští politici. Všichni využili spojů SC Pendolino. Dne 29.3. přicestoval spojem SC 501 v 9:15 hod. prezident republiky Václav Klaus s manželkou Livií, ve středu 3.5.2006 přijel na návštěvu Ostravy spojem SC 503 v 11:15 hod. premiér Jiří Paroubek a předseda PSP ČR Lubomír Zaorálek. Všichni zaplatili za cestu dle tarifu SCP v 1. tř. v úseku Praha - Ostrava 600 Kč.
zdroj: Tisková zpráva ČD, Foto: Ateliér Filandr, ČD
1 2 | Zpráv na stránku: |
Shrnu-li můj názor, tak všechno má své klady a zápory.
P.S. Za nejsmutnější však považuju to, když si někteří lidé pletou kolejiště s odpadkovým košem. Je smutné pozorovat jak se z toho čistého svršku stává "zase" hromada smetí:-((
Jenže … v Plzni se postavil nad nádražím silniční nadjezd, jsou tam chodníky pro chodce a logické by bylo, aby se udělalo i schodiště umožňující přístup na nástupiště. V projektu se s tím kupodivu počítalo, realizace se ale neuskutečnila, protože se nevyřešilo, kdo bude za údržbu schodišť odpovídat a kdo tam bude v zimě odklízet sníh … A tam místo toho, abyste přímo z vlaku šli na most a "někam", musíte s trochou nadsázky řečeno obejít "polovinu Plzně" …
A patrně totéž by připadlo do úvahy ve Svinově.
ještě když jsem za komoušů jezdil vlakem na internát,tak se hodně mluvilo o tom že.....na plato se nalepí a protáhne nad koleje nová výpravní budova.bude stát na nějakých megasloupech a přímo z ní budou na perony sjíždět eskalátory.ta budova měla zároveň sloužit jako zastřešení kolejiště.navíc v ní měl být OD Prior...
když se ted začly realizovat modernizace koridoru a nádraží, tak se psalo o nadchodech a nové budově blíž k mostům.v té původní chtěli muzeum.
přestože se zjistil silný tlak podzemní vody,tak stejně postavili podchody.i když nakonec na novou budovu nebyly prachy,tak mě se oprava i přístavba líbí.jen škoda že neudělali nadchody...čuměl bych na vlaky...prostě u mě je přednější rozhledna než kanál(i když zatím čistý...ale už teď s nefunkčnímy schody)...prostě si myslím,že nadchody by v poddolované a vodou nasáklé oblasti byly logičtější a rozhodně levnější
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.