..: Za 23 dní začne veřejnosti plně sloužit nejmodernější nádraží v České republice :..

Ostrava SvinovOstrava - Ve čtvrtek 29.6.2006 začne veřejnosti plně sloužit nejmodernější nádraží v Česku - železniční stanice Ostrava Svinov. Nádražím denně projde až 30 tisíc cestujících a je největším na území Moravskoslezského kraje. Součástí nádraží bude ČD Lounge, ČD centrum či technologie wi-fi. Jen za 1. čtvrtletí letošního roku došlo k nárůstu tržeb na svinovském nádraží oproti roku 2005 o 6,12 % (o 2,15 mil. Kč více, tržby činily v UŽST Ostrava-Svinov za období leden - březen 2006 celkem 37,3 mil. Kč).

Ostrava Svinov Práce na modernizaci nádraží začaly v srpnu 2004 a jejich součástí bylo vedle přebudování ostrovních nástupišť s podchodovým spojením především rekonstrukce výpravní budovy a dostavba zcela nové skleněné odbavovací haly před průčelím původní budovy. Tato hala, která začala cestujícím sloužit už od prosince loňského roku, vytvořila novou dominantu nádraží Ostrava Svinov.
Dne 29.6.2006 zprovozní ČD další služby pro cestující - nové ČD centrum, čekárenskou zónu pro cestující 1.třídy ČD Lounge či možnost připojení k internetu prostřednictvím technologie wi-fi. Cestující budou mít také k dispozici pokladny s terminály pro platební karty Visa a MasterCard, klimatizované prostory odbavovací haly, kompletní bezbariérový přístup do stanice i k vlakům, parkovací místa, bankomat, restauraci, rychlé občerstvení či stánek tiskovin Relay. Bezpečnost byla posílena kamerovým systémem s propojením na policejní složky.

Václav Klaus Na svinovském nádraží denně zastavuje 6 párů SC Pendolino, 8 párů EC/IC a řada vlaků nižší kategorie. V regionální dopravě je významný MS takt, který zajišťuje spojení se všemi významnými centry Moravskoslezského kraje (Bohumín, Opava, Český Těšín, Havířov) v 1 - 2 hodinovém taktu.
Na nádraží Ostrava Svinov přicestovali v uplynulých měsících i významní čeští politici. Všichni využili spojů SC Pendolino. Dne 29.3. přicestoval spojem SC 501 v 9:15 hod. prezident republiky Václav Klaus s manželkou Livií, ve středu 3.5.2006 přijel na návštěvu Ostravy spojem SC 503 v 11:15 hod. premiér Jiří Paroubek a předseda PSP ČR Lubomír Zaorálek. Všichni zaplatili za cestu dle tarifu SCP v 1. tř. v úseku Praha - Ostrava 600 Kč.

zdroj: Tisková zpráva ČD, Foto: Ateliér Filandr, ČD


CSPSV | 6.6.2006 (15:50)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Pjetro 
07.06.2006 (12:39)  
Jej, omlovám se...nějak mi to ujelo. No chtěl bych taky říct něco k tomu Svinovu. Souhlasím s většinou názoru tady. Hlavně co se týče eskalátorů, je situace více než smutná. Označil bych za svátek týden, kdy jsou provozuschopné všechny najednou. Hodně krát jsem četl, že problém je opravdu v hladině spodní vody, která dělá neplechu v elektroinstalaci. S opravou v zimě si nikdo neláme hlavu, raději se počká až do jara. Protože tímto nádražím procházím celkem často, určitě se každému taky stalo, že zvláště v zimě "chytal v podchodech balanc:-)". Dlažba naprosto nevyhovující (souhlasím s názory, že se jedná spíš o obkladový materiál), chybí na ni jakékoliv protiskluzové prvky. Namontování zábradlí na postranní stěny by nebylo od věci. No taky stav soklů po dvou letech není nic moc, nevím čím to, možná tou českou náturou, že se vždy něco postaví, zkolauduje...a nechá napospas osudu. Docela mě zajímá, jak bude vypadat stav prosklených prvků za nějakých pět let. Vždyť už teď už některé chytají "narezivělou" barvu. Ale tohle není jenom případ Svinova, tohle je bych řekl případ většiny nádraží. Prostě jakákoliv údržba chybí. Chcete-li se opřít o zábradlí, to abyste u sebe měli hadr a Mr.Propra:-))) Ale abych jenom nekritizoval, tak bych považoval prosklenou halu přilepenou na nádraží, jako docela zdařilý architektonický prvek. Je to však věc názoru každého.
Shrnu-li můj názor, tak všechno má své klady a zápory.
P.S. Za nejsmutnější však považuju to, když si někteří lidé pletou kolejiště s odpadkovým košem. Je smutné pozorovat jak se z toho čistého svršku stává "zase" hromada smetí:-((
registrovaný uživatel Pjetro 
07.06.2006 (12:24)  
a
07.06.2006 (10:51)  
Přístup z "mostu" je samozřejmě dobrá věc.
Jenže … v Plzni se postavil nad nádražím silniční nadjezd, jsou tam chodníky pro chodce a logické by bylo, aby se udělalo i schodiště umožňující přístup na nástupiště. V projektu se s tím kupodivu počítalo, realizace se ale neuskutečnila, protože se nevyřešilo, kdo bude za údržbu schodišť odpovídat a kdo tam bude v zimě odklízet sníh … A tam místo toho, abyste přímo z vlaku šli na most a "někam", musíte s trochou nadsázky řečeno obejít "polovinu Plzně" …
A patrně totéž by připadlo do úvahy ve Svinově.
registrovaný uživatel lada 
07.06.2006 (7:35)  
Ten Svinov je fakt k placi. Sice se mi ta zelezosklenena budova z vetsi casti libi, ale ty nefunkcni eskalatory, klouzajici dlazdice, z pulky nekryta nastupiste, tragicke napojeni na MHD pres padajici "plato", nevyuzite okoli nadrazi (a pritom za mnoho milionu patrova garaz)...
06.06.2006 (23:33)  
Schody ani výtahy tam nefungují v jednom kuse a když jo, jen ty kde odjíždějí Pendolína do Prahy, když přijedete od Prahy, musíte pěšky. Je to dáno spodní vodou, ale to mně jako zákazníka vůbec nemusí zajímat. Mimochodem ono neexistuje nějaká izolace? Vždyť se myslím davá do všech sklepů, baráků atd.? Okna samozřejmně nikdo čistit nebude, to je takový český zvyk posledních let, postaví se, udělá, naaranžuje, ale pak už žadná údržba. Jeden konec nádraží ještě není dokončený a druhý už rezivý (Nástupiště) Sehnat taxi ve svinově je vždy velký problém, nevím proč, cenou a ani kupní sílou to nebude, vždyť taxi na začítek Poruby stojí 70, 80 korun a v na nádraží v Hranicích stojí taxiků hned 7 ....
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
06.06.2006 (22:53)  
podchody nadchody

ještě když jsem za komoušů jezdil vlakem na internát,tak se hodně mluvilo o tom že.....na plato se nalepí a protáhne nad koleje nová výpravní budova.bude stát na nějakých megasloupech a přímo z ní budou na perony sjíždět eskalátory.ta budova měla zároveň sloužit jako zastřešení kolejiště.navíc v ní měl být OD Prior...
když se ted začly realizovat modernizace koridoru a nádraží, tak se psalo o nadchodech a nové budově blíž k mostům.v té původní chtěli muzeum.
přestože se zjistil silný tlak podzemní vody,tak stejně postavili podchody.i když nakonec na novou budovu nebyly prachy,tak mě se oprava i přístavba líbí.jen škoda že neudělali nadchody...čuměl bych na vlaky...prostě u mě je přednější rozhledna než kanál(i když zatím čistý...ale už teď s nefunkčnímy schody)...prostě si myslím,že nadchody by v poddolované a vodou nasáklé oblasti byly logičtější a rozhodně levnější
registrovaný uživatel pekař 
06.06.2006 (21:15)  
EightyFour:Jak jinak bys to chtěl řešit?Pro tvou informaci je sklo nejlepším řešením,je totiž jaksi architektonicky nejvíc "přítulné"...
06.06.2006 (21:14)  
A to ještě nevíte, že ty podchody jsou pod hladinou spodní vody, je tam kousek Odra. A spodní voda je ten důvod, proč věčně nejedou eskalátory.
registrovaný uživatel waszyn 
06.06.2006 (21:08)  
mně se na tom nádraží nejvíc líbí obkladové dlaždice použité na podlahu podchodů. ďábelsky to klouže a na kraji ani není zábradlí aby se člověk něčeho chytil. jak toto proboha někdo mohl zkolaudovat?
06.06.2006 (20:24)  
Na to že to je největší stanice v MS kraji, se mnozí asi podiví, že kolem není prakticky nic. Skleněná hala kontrastuje nejen se starou budouvou, ale také i s tou nezastavěnou pustinou. Akorát po půl kilometru cesty po nevábném chodníku se dá dojít na zastávku Svinov mosty, kde čekání "zpříjemňují" rachotící auta na mostě na čtyřproudé silnici. Živé nádraží si představuju trošku jinak...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko