Během slavnostního otevření byla nejčastěji vyzdvihována moderní architektura, nový koncept dopravy v Berlíně a propojení bývalého východního a západního Berlína prostřednictvím železniční dopravy. Stanicí denně projede 1.100 vlaků všech kategorií a spolu s Berlin Hauptbahnhof budou do provozu uvedeny i stanice pro vlaky dálkové dopravy Berlin Südkreuz a Berlin Gesundbrunnen. Pro vlaky regionální dopravy budou složit stanice Berlin Potsdamer Platz, Berlin Lichterfelde Ost a Berlin Jungfernheide.
V okolí nových železničních stanic probíhaly oslavy a „dny otevřených dveří“.
zdroj: Tisková zpráva DB, Aktuálně.cz
Tak to v pátek 26.5. 2006 začalo, po 11 letech výstavby a 3 odkladech . Vše přenášel sat. kanál Bahn TV, v 18:04:30 přijel zvláštní vlak na nově postavené hlavní nádraží v Berlíně ( avizovaný příjezd byl v 18:03 ). Po ceremoniiích a projevech pak 5 VIPů - pí. kancléřka Merkelová, starosta Berlína, spolkový ministr dopravy, vicepresident EU Verhougen a Nejvyšší pan železničář H. Mehdorn společně stiskli tlačítko - a nic. Vúbec nic. Po troše zmatku Nejvyší pan železničář duchapřítomně stiskl tlačítko znovu - a opět nic. Teprve nějaká postava zezadu pak strhla plentu z pamětní desky, což patrně mělo nastat po prvním stisknutí tlačítka. Pak už otevření pokračovalo standartně, až k závěrečnému vysvěcení biskupem. Nádraží již přešlo do rutinního provozu, podle Bahn TV očekává se až 300.000 cestujících denně. Okolí Hbf se ( jako všude a vždy ) teprve dodělává. Jinak ale návštěva stojí za to .
http://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Hauptbahnhof
http://www.vbbonline.de/download/pdf/liniennetze/su_d_berlin.pdf (přístup po MHD)
http://www.stadtplandienst.de/ (plán města, zadat Ort Berlin a Objekt Hauptbahnhof)
http://www.hbf-berlin.de (stránka DB)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.