Elektrizace trati přišla na 2,7 mld. Kč. Cestující poznají modernizaci nejen díky rekonstrukci zastávek a stanic, ale především přechodem na pravostranný provoz v celém úseku Karlovy Vary – Kadaň. Původně se předpokládalo, že celý elektrizovaný úsek bude zprovozněn až v listopadu 2006, stavební práce však byly výrazně zkráceny a díky tomu začal provoz v elektrické trakci o půl roku dříve.
Dokončení elektrizace umožnilo zkrátit jízdní dobu spojů přibližně o 30 minut. Zvláštní vlak ve složení 363+Aee+Aee+WRmz+Ampz odjel z Kadaně za účasti premiéra Jiřího Paroubka, generálního ředitele ČD Josefa Bazaly, zástupců SŽDC a dalších hostů v 10:10 hod. Většina vlaků tak od dnešního dne přechází na elektrickou vozbu většinou dvousystémovými lokomotivami. ČD provozují na 46 km dlouhém úseku 8 párů dálkových spojů, které jezdí ve dvouhodinovém taktu.
Úsek Kadaň – Karlovy Vary je v síti českých železnic již sedmým vnitrostátním úsekem, kde budou nasazeny dvousystémové lokomotivy. Trať Kadaň – Karlovy Vary byla současně poslední dvoukolejnou tratí v Česku, kde ČD provozovaly rychlíkové spoje vedené výhradně motorovými lokomotivami a vozy.
zdroj: Ministerstvo dopravy ČR, Tisková zpráva ČD
1 2 | Zpráv na stránku: |
Bylo tam Aeel místo Aee. Už je to ale opravené. ;-)
A opravdu byly rekonstruovány zastávky? Ono jich na trati moc není, tak které například? Já mám za to že zastávek se rekonstrukce nedotkla, ale třeba se mýlím.
Že by diesely? Ty umějí pod všemi napájecími soustavami. :-))))
Samozřejmě se pak také čas od času vyskytují různé náhrady za mot.vozy.
Co mě ale zarazilo, je staré značení osobních vozů použité v článku. :-( Někomu sice možná vyhovuje, ale já si pamatuji současné značení a nevím, proč si ho musím kdesi hledat.
Především dvousystémové lokomotivy tam už částečně jezdí vlastní silou (Karlovy Vary – Ostrov nad Ohří), čili žádný budoucí čas, na trati nedochází ke styku dvou proudových soustav, dvě proudové soustavy se tam stýkají, a trať Kadaň – Karlovy Vary NENÍ poslední dvojkolejnou tratí v Česku na níž jezdí rychlíky tažené motorovými lokomotivami. Rychlíky tažené pravidelně motorovými lokomotivami jezdí po trati Praha hl.n. – Praha Vysočany, která je v úseku odbočka Rokytka – Praha Vysočany dvoukolejená …
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.