..: Zahájen provoz vlaků na trati Karlovy Vary – Kadaň v elektrické trakci :..
infoKarlovy Vary – Modernizace a elektrizace železniční trati Karlovy Vary – Kadaň probíhala po dobu 3 let. Od listopadu 2005 byly dokončeny stavební práce na úpravě trati, výstavbě zabezpečovacího zařízení a dokončení výstavby trakčního vedení v posledním úseku z Vojkovic do Klášterce nad Ohří. Nyní jsou všechny práce skončeny a 26. 5. 2006 od půl desáté proběhlo slavnostní otevření trati a první slavnostní jízda elektrické lokomotivy.

Elektrizace trati přišla na 2,7 mld. Kč. Cestující poznají modernizaci nejen díky rekonstrukci zastávek a stanic, ale především přechodem na pravostranný provoz v celém úseku Karlovy Vary – Kadaň. Původně se předpokládalo, že celý elektrizovaný úsek bude zprovozněn až v listopadu 2006, stavební práce však byly výrazně zkráceny a díky tomu začal provoz v elektrické trakci o půl roku dříve.

Dokončení elektrizace umožnilo zkrátit jízdní dobu spojů přibližně o 30 minut. Zvláštní vlak ve složení 363+Aee+Aee+WRmz+Ampz odjel z Kadaně za účasti premiéra Jiřího Paroubka, generálního ředitele ČD Josefa Bazaly, zástupců SŽDC a dalších hostů v 10:10 hod. Většina vlaků tak od dnešního dne přechází na elektrickou vozbu většinou dvousystémovými lokomotivami. ČD provozují na 46 km dlouhém úseku 8 párů dálkových spojů, které jezdí ve dvouhodinovém taktu.

Úsek Kadaň – Karlovy Vary je v síti českých železnic již sedmým vnitrostátním úsekem, kde budou nasazeny dvousystémové lokomotivy. Trať Kadaň – Karlovy Vary byla současně poslední dvoukolejnou tratí v Česku, kde ČD provozovaly rychlíkové spoje vedené výhradně motorovými lokomotivami a vozy.

zdroj: Ministerstvo dopravy ČR, Tisková zpráva ČD


CSPSV | 27.5.2006 (12:12)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Worel 
27.05.2006 (22:49)  
Josef Petrák:
Bylo tam Aeel místo Aee. Už je to ale opravené. ;-)
27.05.2006 (22:48)  
Miroslav Zikmund: Myslím že tvůj příspěvek moc osvěty nepřinesl. Dvousystémové lokomotivy jezdily vlastní silou až do Vojkovic (byť už s přípřeží) a ne jen do Ostrova, a o proudových soustavách se tam snad nic nepíše. Myslím že by se mělo psát napěťové soustavy, protože se tam udržuje jmenovité napětí a proud teče takový, jaký si zrovna ty vlaky odebírají - jestliže na 25 kV je napětí sinusové, pak loko 363 s tyristorovou regulací bude odebírat hodně nesinusový proud. A kvůli tomu úseku z Rokytky do Vysočan, kterému se snad ani nedá říct trať, a kde týdně projedou jen dva páry rychlíků s dieselovou lokomotivou, bych se moc nevzrušoval. To spíš trať z Brna do Veselí nad Moravou, kde sice jezdí brejlovci s Sp vlaky, které ovšem nejsou o nic míň "rychlíkovější" než třeba rychlíky na 030, 070, 110, 120 a 200.
27.05.2006 (22:01)  
Pánové-rychlíky tažené VÝHRADNĚ motorovými lokomotivami, tzn. Pha hl.n.-Vysočany jezdí i rychlíky na Lysou a ty jsou elektrické...
27.05.2006 (21:12)  
To Worel: Jaký je problém se značením vozů v článku? Pokud vím, tak všechny typy jsou takto značeny ;-) Aee (je RIC 160, první třída oddíly), Ampz (RIC 200, první třída velkoprostor) a WRmz (RIC 200, jídelní vůz).
27.05.2006 (21:01)  
Co se sltalo sdieaslovýma vlakama/lokomotivanma, který tam jezdily?
27.05.2006 (20:50)  
Já myslím že původně se naopak počítalo s elektrickým provozem v celé trati již od začátku tohoto GVD, a tak nevím jak výrazné je to zkrácení stavebních prací...

A opravdu byly rekonstruovány zastávky? Ono jich na trati moc není, tak které například? Já mám za to že zastávek se rekonstrukce nedotkla, ale třeba se mýlím.
27.05.2006 (15:36)  
...provoz je proto zajišťován hnacími vozidly, které jej umožňují pod oběma napájecími soustavami...
Že by diesely? Ty umějí pod všemi napájecími soustavami. :-))))
registrovaný uživatel Worel 
27.05.2006 (14:54)  
Taktéž stále pravidelně jeden pár R s loko 749 z/do Č.Lípy zajíždí po dvoukolejce z Nymburka do Kolína.
Samozřejmě se pak také čas od času vyskytují různé náhrady za mot.vozy.

Co mě ale zarazilo, je staré značení osobních vozů použité v článku. :-( Někomu sice možná vyhovuje, ale já si pamatuji současné značení a nevím, proč si ho musím kdesi hledat.
27.05.2006 (14:42)  
Co to je za češtinu v tom posledním odstavci ?
Především dvousystémové lokomotivy tam už částečně jezdí vlastní silou (Karlovy Vary – Ostrov nad Ohří), čili žádný budoucí čas, na trati nedochází ke styku dvou proudových soustav, dvě proudové soustavy se tam stýkají, a trať Kadaň – Karlovy Vary NENÍ poslední dvojkolejnou tratí v Česku na níž jezdí rychlíky tažené motorovými lokomotivami. Rychlíky tažené pravidelně motorovými lokomotivami jezdí po trati Praha hl.n. – Praha Vysočany, která je v úseku odbočka Rokytka – Praha Vysočany dvoukolejená …
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko