..: Zastaralá infrastruktura odrazuje přepravce :..
Ilustrační fotoPraha - "Dopravní infrastruktura zdaleka nedosahuje západní úrovně. Zejména naše dráhy jsou pomalé a nepříliš spolehlivé. Do budoucna by však mělo dojít ke změně," tvrdí Martin Václavík z pražské kanceláře poradenské firmy King Sturge. "Je tlak na železnici, který je vytvářen za prvé uživateli, za druhé bude vytvářen tlak ze strany vlády i co se týká převedení určité části zátěže ze silnice na železnici." Na silniční dopravě jsou v současné době závislá všechna logistická centra. Podle Martina Václavíka 37 % společností uvažuje o převedení části zátěže na železnici. Jejich počet se možná ještě zvýší po zavedení mýtného na českých komunikacích a očekávaném zvýšení cen pohonných hmot.

Zdroj: Zpravodajská relace Českého rozhlasu 1 - Radiožurnál dne 18. 5. 2006 v 10:00


Jiří Hovorka Poslat mail autorovi | 19.5.2006 (23:36)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


21.05.2006 (21:29)  
Myslím, že tlak na zkvalitnění infrastruktury může být veden jak ze strany dopravců, tak ze strany přepravců - pokud tito mají zájem přepravovat své zboží po železnici, jedno s jakým dopravcem.
Pokud jde o rychlost versus propustnost - pokud se zvýší rychlost jen nepatrně, pak by se i propustnost měla snížit jen nepatrně, pokud hlavní příčinou snížení propustnosti je zvýšení rychlosti některých vlaků, ne?
Jinak hlůavní význam tzv. koridorů nespatřuji ani tak ve zrychlení dopravy jako ve výměně zcela opotřebené infrastruktury. Výrazné zrychlení dopravy může nastat pouze s vysokorychlostními tratěmi, jakožto alternativou silničních "dálnic".
20.05.2006 (21:08)  
Dopravcem je subjekt, který zajišťuje přepravu osob a věcí, přepravcem je subjekt, který s dopravcem uzavřel přepravní smlouvu.
Koridory opravdu paradoxně snižují propustnost trati pokud tam jezdí vlaky s výrazně rozdílnou rychlostí.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
20.05.2006 (20:22)  
To jste tomu zase dali na prdel. Hodnota takovýchto zpráv se limitně blíží nule. Aspoň fakta byste si mohli ověřit. Ta poradenská firma se nejmenuje King Stearch, ale KING STURGE. Její poradci (m.j. i pan Václavík) zde: http://www.kingsturge.cz/Ceska-Republika-Real-Estate-Consultants-Contacts-Team
20.05.2006 (12:03)  
Obecně - přepravce = zákazník, dopravce = poskytovatel přepravníéch služeb. Přepravce a dopravce může být jedna a táž osoba - např. OKD, Unipetrol Doprava. Z logistického hlediska se tedy nejedná o nic protichůdného.

V článku je použita citace, takže se obracejte v případě nejasností na autory tvrzení.

Co vím z zdrojů "JPP", o železniční dopravu se zajímá zásilková společnost DHL.
20.05.2006 (11:37)  
Tak moment. Nevím, jestli je titulek terminologicky správně, je si autor vědom rozdílu mezi "přepravcem" a "dopravcem"? Přepravcem uhlí do elektrárny je MUS, dopravcem ČD.
registrovaný uživatel Mates 
20.05.2006 (9:10)  
2Jirka Panther:
prosim o vysvetleni toho ze koridory snizuji kapacitu, diky
20.05.2006 (7:40)  
Tak to mně rozveselilo na celý víkend. Soudruzi v ODS z Prahy a Brna po roce 1992 usilovali o likvidaci železnice a jejich politika má takovou setrvačnost, že nějaké tlaky o nichž hovoří pan Václavík jsou vskutku k smíchu. Například železniční koridory zrychlí dopravu zcela nepatrně, ale podstatně sníží kapacitu. O likvidaci kapacit jiných tratí ani nemluvě. Asi si najdu jeho adresu a napíšu mu.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko