..: Dráhy připravily balíček služeb pro cyklisty :..
Jízdní koloBrno - České dráhy chtějí více spojit železnici a kola. Cyklisty má nalákat projekt ČD Bike, který by jim měl ulehčit cestu vlakem s kolem. Nový program sdruží všechny dosavadní služby do jedné koncepce, řekl mluvčí společnosti Aleš Ondrůj. Podle něj firma ročně přepraví několik desítek tisíc cyklistů.
Lidé, kteří chtějí vyrazit na vlak s kolem, by měli mít lepší možnosti při přepravě a úschově. Dráhy chtějí zapracovat také na půjčovnách. Na českých vlakových stanicích je jich zatím 14.
Přepravu kola už nyní umožňuje naprostá většina vlaků. Přesný přehled najdou cestující v jízdních řádech. Kola přepravují dráhy i na mezinárodních spojích s Rakouskem, Německem a Slovenskem. S úložným prostorem pro kola počítají dráhy také u modernizovaných vagonů. Do roku 2008 jich má být asi padesátka.
V současnosti mohou cestující převážet kola vlakem jako zavadlo nebo mohou využít právě službu úschovy během přepravy.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 6.5.2006 (20:22)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
12.05.2006 (8:57)  
Takže když chci na jižní Moravu s kolem, musím si zajet x kilometrů navíc a tím pádem plati víc, strávit ve vlaku o nějakou hodinu více, potit se na kožence, dojet pozdě kvůli zpoždění vzniklému stavebními pracemi,... Ty jediné dva vlaky EC/IC co převážejí kola mají pro mě nyvyhovující polohu. Opravdu atraktivní program pro cyklisty! Děkuji nechci
registrovaný uživatel M 
11.05.2006 (12:07)  
At pojedu jak pojedu, tak v Brne prestupovat v zadnym pripade nebudu, protoze pokud pojedu s EC, tak pojedu primo pres Brno, pokud pojedu s R, tak pojedu primo pres Prerov.
Znova opakuji, ze slozitost (obrovska) cestovani Liberec-Valtice neni na trati 270 nebo jakekoliv moravske trati, ale v useku pred Pardubicemi.
Takze problem neni v EC, ani v pripojich v Brne. Pokud nekdo chce jet pres pul republiky, navic s kolem, tak tezko muze pocitat v kazde stanici 5 minut na prestup
11.05.2006 (11:19)  
A díval jses na přestupní časy (zejména v Brně), docela krutý, navíc se zvětšuje počet přestupů a tím i možnost ujetí přípoje na ostatních tratích
registrovaný uživatel M 
11.05.2006 (10:17)  
Kombinaci s EC mi to nevyhodi, pokud zadam, ze EC nechci.
Pro toto spojeni sever-jih je klicove spojeni Pardubice-Breclav, takze z hlediska pouziti nebo nepouziti EC/IC je jedno, jestli jsem v Hradci nebo vesnicce na ose Hradec-Liberec
11.05.2006 (8:35)  
K M: Tak si zkus vyhledat spojení ze Severovýchodu na jižní Moravu, třeba z Liberce, Semil, Turnova, Jičína, Hradce Králové do Valtic nebo jiného atraktivního jihomoravského regionu. Hodí ti to většinu kombinací s vlakem EC. Trochu lépe je na tom ten Hradec, ale když jsi mimo tohle krajské město, máš smůlu.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
10.05.2006 (14:06)  
Mě nejvíc štve, že se už kolo nedá poslat normálně jako zavazadlo kamkoliv. Dřív jsme to dělali, že jsme ho poslali někam daleko a třeba za dva dny jsme si ho vyzvedli ve stanici, kam jsme ho poslali. Pro mě je totiž nejhorší jet někam s kolem a na každém přestupu ho přenášet. Většinou je to v létě, takže všude plno lidí, vlaky mají zpoždění, na přestup je málo času, takže s kolem je to vlastně nemožné se dostat někam daleko. A když je třeba na té cestě šest přestupů, tak to ani snad nemá cenu. Minulý rok jsem už kvůli tomuhle kolo na dovolené neměl, protože moje trasa měla těch zmíněných přestupů!
registrovaný uživatel M 
10.05.2006 (13:10)  
Seath: myslim, ze ten program je navrzen tak, ze lide, co chcou jet za mesto na kolo, tak nemusi jet autem, ale vlakem. Neni to urcene pro mezimestske stehovani kol v EC/IC.
Pokud ma nekdo z Prahy nutkani jezdit na kolo do Beskyd, tak at to hodi do rychliku, ne do EC/IC. Ta moznost prece je, ne?
registrovaný uživatel zdenda 
09.05.2006 (13:17)  
taže jsem se vlastně vůbec nic nedověděl, pointa při četbě jaksi nepřišla...
registrovaný uživatel J.K.  mail  
08.05.2006 (21:01)  
Docela by mě zajímaly ty modernizované vagony (padesátka do r. 2008). Co to bude zač? Asi jen ty Regionovy, ne...
08.05.2006 (15:29)  
Pokud chtějí ČD, zastupované konkrétními pracovníky, získat další cestující, tak by se mělo jízdní kolo přepravovat buď bezplatně, anebo – pokud by neměl příslušný referent trpět výčitkami svědomí, že někdo dostane něco zadarmo, což čpí komunistickou ideologií, tak by mohl existovat roční průkaz na přepravu jízdního kola řekněme za 100 Kč …
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko