..: ČD uzavřely smlouvu se všemi kraji :..
České dráhyČD - Jako poslední v pořadí uzavřely České dráhy smlouvu o regionální dopravní obslužnosti pro rok 2006 s Ústeckým krajem. Dohodnutá částka je ve výši 375 milionů Kč, což oproti loňskému roku představuje o 40 milionů Kč více. Podpisem smlouvy s Ústeckým krajem se současně uzavřel proces podpisů smluv o regionální dopravní obslužnosti mezi kraji a Českými drahami pro letošní rok.
„Celkový objem financování regionální dopravní obslužnosti se oproti loňskému roku zvýšil o 67 milionů Kč a dosáhl hodnoty 4,428 miliardy Kč. Současně dohody o dopravní obslužnosti s jednotlivými kraji se podařilo oproti loňskému roku uzavřít ve zcela jiné atmosféře vzájemně oceňovaného partnerství. Kraje se chopily role zákazníka, který se za vyčleněné finanční prostředky snaží nakoupit pro své obyvatele co nejlepší rozsah dopravní obslužnosti; České dráhy se naopak soustředily na maximální přidanou hodnotu pro zákazníka – kombinaci dobré ceny a kvalitních služeb doplněné o další služby“, říká Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah.
Navýšením objemu prostředků pro financování regionální dopravy zaznamenaly České dráhy výrazný podnikatelský úspěch ve zcela liberalizovaném prostředí trhu železniční dopravy. V porovnání s loňským rokem vzájemná jednání dala mnohem větší prostor pro uplatnění připomínek občanů – koncových cestujících a České dráhy společně s kraji připravily taková schémata spojení, která výrazně lépe odpovídají aktuálním přepravním potřebám a požadavkům cestujících.

Zkušenost z Karlovarského kraje: spolupráce s Českými drahami je pro kraje výhodnější – ostatní dopravci jsou dražší

Výrazně dražší je pro kraje spolupráce s jinými dopravci, než jsou České dráhy. Prokázala to například skutečnost z Karlovarského kraje, kde kraj – podle zveřejněných informací – například společnosti Viamont platí za ujetí jednoho kilometru přibližně o 22 Kč více než Českým drahám (Cena za jeden kilometr Viamont – 74,60 Kč; cena za jeden kilometr ČD – 52,30 Kč). Skutečnost, že ještě v rámci letošního grafikonu zajišťují také na trati Karlovy Vary – Mariánské Lázně provoz České dráhy umožnila kraji v rámci letošního rozpočtu ušetřit částku až 10 milionů Kč, které by jinak kraj musel zaplatit společnosti Viamont. Na trati nyní zajišťují provoz České dráhy, a to proto, že společnost Viamont si včas nezajistila od SŽDC kapacitu vlakové cesty. Cena, za kterou dopravu České dráhy zajišťují, je stejná jako v minulosti a současně výrazně nižší, než společnost Viamont nabídla v rámci výběrového řízení. V letošním roce navíc na trať vyjedou zcela nové motorové soupravy Českých drah, Regionova. Tím, že zůstává navíc zachován síťový charakter regionální železniční dopravy, mají cestující možnost využívat veškerých cenových výhod.

Rok 2006: nová zákaznická strategie osobní dopravy, nová vozidla – jednoznačná orientace na zákazníka

Další konkrétní výhody pro kraje a cestující chystají České dráhy v letošním roce. Masivní modernizaci vozového parku pro regionální a lokální tratě zahájí 5. května převzetí první sériové motorové jednotky Regionova, kterých České dráhy v letošním roce nasadí do provozu celkem 20 kusů. Prvními třemi kraji, kde budou jednotky Regionova nasazeny do provozu, jsou Zlínský, Karlovarský a Královéhradecký kraj. Ještě v průběhu letošního roku bude do provozu uvedena také třívozová verze jednotky Regionova (dva motorové vozy a jeden vložený), která začne obsluhovat regionální tratě v Libereckém kraji.
Během následujících 3 let by těchto motorových vozů měla být nasazena do provozu více než stovka. Lokální tratě v ČR tak z hlediska vozového parku projdou kompletní modernizací. Další novinkou bude nasazení patrových pantografových jednotek řady 471 v Moravskoslezském kraji. Zde se počítá s jejich uvedením do provozu v druhém pololetí letošního roku – a to například na dopravním rameni Opava východ – Ostrava Svinov (přestupní uzel pro spoje SC Pendolino) – Český Těšín – Mosty u Jablunkova. Pokračovat bude rozšiřování jejich provozu v okolí Prahy.
Vedle projektu modernizace vozidel a projektu Živá nádraží dokončují České dráhy zcela novou zákaznickou strategii osobní dopravy. Cestující se dočkají zavedení efektivních systémů příměstské železniční dopravy, propojení regionální a dálkové dopravy či nabídky nových produktů. Hlavním pilířem bude jednoznačná identifikace produktů osobní dopravy v očích zákazníka.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Petr Nemec Poslat mail autorovi | 25.4.2006 (18:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Racek 
26.04.2006 (15:28)  
Unipuls: kvalitní pisálky? A kde? Snad nemyslíš Ondrůje a Šťáhlavského a jejich výblitky na úrovni slohových prací žáků základní školy ...
registrovaný uživatel Semík  mail  
26.04.2006 (12:25)  
co dodat. Jde to od 10 k 5. Když měly 842 nahradit 830 tak nahradili 754. Teď nahradí 810 (regionova) 854. No vzhledem k tomu, že na tratích kde jezdí 810, která narovnává oblouky a způsobuje nepřímo dlouhodobé výluky = nahradit náhradní autobusovou dopravou.
Pochopil jsem to správně, že ČD nakoupí autobusy budou konkurovat různým ČSAD, protože tratě ( než je opraví ) rozkradou sběrači kovů? To je teda pokrok.
26.04.2006 (11:40)  
Pisálky zaměstnávají kvalitní a zaplatit je umí. Ale aby dnes na koridoru zaplatili fíru, aby byl včas na vlaku a mohl s ním podle jízdního řádu vyjet, to dnes nehrozí. Nechají ho poflakovat zpožděným écéčkem ze Slovenka. Opravdu mistrná propaganda ale skutek utek.
26.04.2006 (8:37)  
Všespasitelná regionova má jezdit všude. Akorát, že výstavka je putovní - momentálně ve Zlíně - počet souprav = 1. Ono výběrové řízení na K.V.-M.L., kdyby dráhy vyhrály, tak by jednoduše porušily podmínky. Pokud současně slíbí nápadně nižší cenu je to ukázkový podvod.
registrovaný uživatel Zelí  mail  
26.04.2006 (8:36)  
Nějak mi v tom článku chybí, že do výběrového řízení se přihlásil Viamont s regiosprintery za 64,60Kč,ČD s Regionovou za 80,40Kč a RT s desirama za 84,20Kč za km. Rozdíl mezi vítězným Viamontem a ČD dělal asi 7 milKč ročně. Také vozidla měla splňovat nějaké podmínky a pokud jsem četl, tak ČD je nesplnila už ve výběrovém řízení.Myslím, že s tím co tam teď jezdí se mělo ušetřit daleko víc.
25.04.2006 (23:39)  
U nás jsme začali už říkat: Papír snese všechno.
25.04.2006 (23:37)  
V duchu je to částečně jak výroční zpráva KSČM. Na téhle propagandě se mi líbí to zobecnění - opraví pár motoráků a ihned pojem - kompletní modernizace lokálních tratí z hlediska vozového parku. Nasadí pár nových 471 a ihned - nasazení v Moravskoslezkém kraji. Z té zprávy je cítit, že přijde něco velkého, teď to vypukne, vše se zlepší ze dne na den. Nové produkty, jasná identifikace v očích zákazníka. Jak psal Adam: pravidelna hromada propagandistickych sracek CD. Omlouvám se za rýpání, vždycky mě to strhne, jinak jsem kliďas.
25.04.2006 (23:36)  
V duchu je to částečně jak výroční zpráva KSČM. Na téhle propagandě se mi líbí to zobecnění - opraví pár motoráků a ihned pojem - kompletní modernizace lokálních tratí z hlediska vozového parku. Nasadí pár nových 471 a ihned - nasazení v Moravskoslezkém kraji. Z té zprávy je cítit, že přijde něco velkého, teď to vypukne, vše se zlepší ze dne na den. Nové produkty, jasná identifikace v očích zákazníka. Jak psal Adam: pravidelna hromada propagandistickych sracek CD. Omlouvám se za rýpání, vždycky mě to strhne, jinak jsem kliďas.
registrovaný uživatel J.K.  mail  
25.04.2006 (22:18)  
"Cestující se dočkají zavedení efektivních systémů příměstské železniční dopravy, propojení regionální a dálkové dopravy či nabídky nových produktů. Hlavním pilířem bude jednoznačná identifikace produktů osobní dopravy v očích zákazníka."

Dalo by se to nějak přeložit do češtiny, aspoň ta poslední věta? To jako že zákazník odteď konečně na první pohled rozezná rychlík od osobáku? Což by mohlo znamenat, že hlavním pilířem bude nový nátěr...

Samozřejmě mě těší, že to vypadá, jako by se něco aspoň trochu dávalo do pohybu. Ale po všech těch podobně laděných úvodnících "ČD pro vás", podle kterých (například) vyjely nové Bmz snad už loni, si dovolím být malinko skeptický.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
25.04.2006 (21:24)  
jestli mají regionovy postupně nahradit i 85x a soupravy s loko...tak to jsem teda v šoku...myslel jsem,že mají nahradit jen 810ky
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko