Praha - Redakce ŽelPage obdržela Návrh jízdního řádu na příští rok. Najdete v něm celou řadu novinek - kromě změny koncepce dálkových vlaků na Ostravsku přes novou soukromou expresní linku Praha - Ostrava po bizarní výletní expres Varnsdorf - Karlštejn s křídly Jedlová - Františkovy Lázně a Mladá Boleslav - Kutná Hora.
Na celé řadě tratí zjevně není rozhodnuto (Mariánské Lázně - Karlovy Vary, Liberec - Harrachov, Trutnov - Žacléř, Pardubice - Liberec, Plzeň - Domažlice…). Není navržen žádný vlak mezi Krupou a Kolešovicemi, jen o víkendech mezi Libuní a Lomnicí nad Popelkou, jen jednou denně mezi Jabloncem a Rokytnicí nad Jizerou, naopak by se mělo opět jezdit pravidelnými vlaky do Mladče. Příjemnou změnou k lepšímu je větší nabídka rychlíků z Prahy na východ, cca každou hodinu minimálně jeden. Není bez zajímavosti zrušení přímých osobních vlaků Praha Mas. n. - Pardubice hl. n. (až na několik málo výjimek). Nově by měly soupravy otáčet v Pečkách, v Kolíně by měly jen krátce zastavovat. Patrně to souvisí s plánovanou rekonstrukcí stanice Kolín. Další zajímavosti nám jistě rádi doplníte sami v komentářích.
Dodáváme, že jde o pracovní materiál, nikoliv schválený jízdní řád, a jako již tradičně nás ještě čeká mnoho změn. Navržený rozsah dopravy je podmíněn uzavřením smluv s ministerstvem a kraji, přidělením kapacity železniční dopravní cesty atd., některé odvážné obchodní projekty se nemusí vůbec realizovat a naopak se mohou ještě objevit další. Návrhy na úpravu jízdního řádu je vhodné adresovat na obce a krajské úřady.
Jízdní řády můžete porovnávat v našem přehledu tratí nebo si stáhnout celý návrh JŘ 2007.
S tou dopravou Brno - Praha je to opravdu tristní a nikdo na tom zřejmě nechce nic měnit. Přitom k výraznějšímu zlepšení by stačil jediný pár rychlých vlaků, v ideálním případě dva. Chybí kvalitní rychlý spoj zhruba v relaci někdejšího Brněnského draku. Ten jezdíval z Brna v 5:14, nyní by díky kvalitě trati stačilo okolo 6:00 (Praha cca 8:40), naplnil by se však i jeden další o hodinu dřív. Ve směru nazpět je zcela nezbytný expresní spoj po 20:00, skvělý by byl i další někdy před 22:00. Nízkonákladové lety do Prahy často přilétají pozdě odpoledne a jejich cestující by rádi dali přednost jistotě, že se do spoje dostanou, před autobusem. Stačilo by jediné: aby to nebyla B-koženka s cestovní dobou 210 minut.
Asi je bláhové podsouvat stratégům ČD a MD originální myšlenky, ale Vídeň či Bratislava rozhodně nemusí být jedinými důvody, proč vést vlaky přes Brno. Večerní spoje by bez potíží mohly pokračovat do Vyškova, případně až do Zlína (stále nechápu, proč neexistují vlaky Brno-Vyškov-Kroměříž-Zlín). Druhý spoj by se v Bratislavě mohl navázat na Horehronec, o tom se beztak často mluví. V opačném směru stejně. Mezi Prahou a Brnem by tyto vlaky zastavovaly jen v okresních a krajských městech - Blansko, Svitavy a Pardubice. Jízdní doba by tak v klasice (362 + Bmee?) rozhodně nepřesáhla 2 hod. 45 min.
Zkusím to shrnout. Dva páry expresů, časy velmi orientační:
Ex Brněnský drak
Praha 20:15 - Pardubice 21:15 - Svitavy 22:00 - Blansko 22:33 - Brno 22:55 (na rozjezd MHD) - Vyškov 23:37 - výměna loko v Kojetíně, např. 362 >>> 750 - Kroměříž 0:15 - Zlín 0:50
Ex/R Horehronec:
Praha 22:15, stejné časy +2 hod., Brno příj. 0:55 (rozjezd MHD), pobyt cca 30 min., odj. 1:30, pobyt v Kútoch 30 min., Bratislava příj. 3:45, odj. 5:45 - Zvolen - BB - Brezno - Č. Skala - Gelnica - Margecany - Košice 13:30.
Ještě by se to muselo doladit, nazpět podobně.
Muj priklad s metrem NIJAK nesouvisi s tim, jak se dostat nebo nedostat na nadrazi, JEN s tim, zejen idiot by udelal interval DO centra 10 minut a interval Z centra 2 minuty. Paralelu lze najit v odjezdu prvniho a posledniho vlaku mezi Prahou a Brnem...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.