..: EK chce sjednotit železniční návěstidla v celé EU :..
návěstidlaBrusel - Evropská komise ve čtvrtek 30.3. přijala návrh, který má sjednotit železniční návěstidla a některé drážní bezpečnostní systémy v celé Evropské unii. V EU funguje 20 nejrůznějších signalizačních a kontrolních systémů, které komplikují přeshraniční dopravu. Vlaky totiž často musejí zastavit na hranicích a přepřáhnout na jinou lokomotivu.

"Toto rozhodnutí vytváří technické podmínky nutné pro jednotnou evropskou železniční síť," řekl novinářům komisař pro dopravu Jacques Barrot. "Rychlý rozvoj jednotného systému je rovněž důležitý pro lepší hospodářskou soutěž jednotlivých drážních společností a pro zlepšení kvality poskytovaných služeb a bezpečnosti. To by jen mělo potvrdit, že evropský železniční sektor je světovým lídrem," dodal.
Nové opatření by mělo snížit náklady železničních dopravců. V současnosti musí mít totiž každá lokomotiva, která je součástí mezinárodních spojů, zabudováno hned několik speciálních systémů pro každou zemi, jíž projíždí. Tato opatření jsou ale nákladná a v mnoha případech se do lokomotiv nedají přístroje ani zabudovat. Právě proto musí řada z nich zastavit na hranicích a cestující musejí počkat, než bude lokomotiva vyměněna.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 2.4.2006 (16:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu Evropa Česká republika (celá)


registrovaný uživatel fpavel 
03.04.2006 (14:28)  
ETCS level 2 opravdu nepotřebuje návěstidla, ale to by předpokládalo vybavení veškerých vozidel, které úsekem projíždějí, tímto zařízením. Proto nejspíš i se systémem ETCS level 2 budou dále existovat klasická návěstidla (zejména ve stanicích).
Zmiňované rozhodnutí Evropské komise by opravdu znamenalo sjednocení návěstní soustavy na klasických návěstidlech ? To by byla novinka.
To, že je ETCS level 2 v provozu na tratích ve Švýcarsku - to je silný výraz. Je tam ve zkušebním provozu na trati Zofingen - Sempach, novostavba Mattsteten - Rothrist pracuje dále s klasickým vlakovým zabezpečovačem - způsobuje to nemalé provozní problémy, neboť tam nelze využívat max. rychlost 200 km/h, ale jen 160. Jinak trať Basel Bad Bf - Lorach - Zell se rekonstruuje a mechanická návěstidla na ní jsou nahrazována světelnými.
03.04.2006 (12:06)  
Na projetí všech tratí v Lucembursku mi stačil jediný den, takže tam je to "moc nebolelo".
02.04.2006 (21:20)  
ECTS 2 je i vysokorychlostní trať Řím - Neapol, ta nově otevřená.
registrovaný uživatel comar 
02.04.2006 (19:50)  
JH: ETCS Level 1 je skoro na vsech tratich v Lucembursku, Level 2 uz je v provozu na tratich ve Svycarsku, Nemecku, stavi se na trati Viden-Budapest.
02.04.2006 (19:37)  
Hezká iluze. A kdo to zaplatí ? DB jezdí spokojeně na mnoha hlavních tratích s mechanickými návěstidly (např. Berlin – Stralsund), podobně v okolí Mnichova nebo na trati Basel Bad Bf – Lorrach a dále … Strojvedoucí tam obsluhuje SIFU …
Vyměnit lokomotivy na hranicích umíme za sedm minut …
Podobná iluze o jednotném železničním automatickém spřáhle se dokázala dohodnout v době "železné" opony mezi ideologicky "znepřátelenými" stranami – pokud se nemýlím, tak "bobiny" měly čelník uzpůsoben pro pozdější dosazení automatického spřáhla, ale skutek jaksi utek …
02.04.2006 (19:22)  
Sjednocování systému zabezpečení jízdy vlaků je už na světě, jedná se spíše o jeho aplikaci. V rámci interoperability provozu byl zaveden jednotný systém ETCS. První tratí u nás s tímto systémem má být úsek Poříčany - Pečky (bylo to v minulém roce i v rozpočtu SFDI). Co vím, tak ECTS 1 je instalováno na nových tratích v Řecku (Atény - letiště, Atény - Korint). U nás by se mělo zavádět ECTS 2 - který již návěstní soustavu nepotřebuje = nebudou návěstidla - informace budou sdělovány jinou než vizuální cestou.
registrovaný uživatel PZ 
02.04.2006 (18:23)  
Dofám, že se jako vzorové použijí naše zabezpečovací a návěstní systémy;-)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko