..: Podivná změna tarifu :..
Praha - Pravidelní návštěvníci ŽelPage jistě postřehli informaci o tom, že 26.2.2006 České dráhy zdraží zpáteční jízdné do 300 km. Tato zpráva se mimo jiíné objevila i MF DNES a na stránkách ČD a.s., odkud však byla brzy stažena. Vy, kteří si opravujete knižní jízdní řády, jste jistě objevili přelepku se změnou tarifu. Jak je to ale se zdražením doopravdy? Od 26.2. skutečně začaly některé stanice na základě příchozích depeší vydávat zpáteční jízdenky za již změněné jízdné - jednalo se o pokladny, kde se vydávají psané jízdenky a pokladníci (resp. výpravčí) vycházeli z vydané depeše bez možnosti kontroly skutečné ceny (např. zařízením UNIPOK, POP apod.). Po několika dnech byl však rozeslám věstník (PTV), který tuto změnu tarifu TR 10 ruší. V pokladnách, které nebyly vybaveny programem UNIPOK či POP (MOP) tak byli cestující neoprávněně odbavování za vyšší, než oficiálně platné jízdné. Podle všech indícií se zdá, že ke změně tarifu hned tak nedojde, takže vy, kteří jste při opravě KJŘ neuposlechli doušku "Ode dne vyhlášení", můžete vložit jízdní řád do páry a změnu "opravit" odloupnutím.

Nejnovější tarifní věstník se dále zmiňuje o faktu, že od 31.5.2006 bude zastaven prodej klasických papírových průkazů na slevu, které budou postupně nahrazovány čipovými In-kartami. S ohledem na to, jaké problémy se místy vyskytovaly při "vybavovaní" zaměstnanců ČD těmito kartami lze tvrdit, že jde zatím o velmi optimistickou vizi. Dráhy by se měly na takovýto krok pořádně připravit a nesnažit se především o stihnutí termínu, který kdosi stanovil. Pak se totiž může velmi rychle stát, že problémy, které se při uspěchaném vypuštění mezi cestující zákonitě objeví i při výdeji karet In-zákazník, In-junior, In-senior a In-gold odradí další zákazníky, kteří raději přesednou do automobilů...

Martin Hanzal | 2.3.2006 (18:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
02.03.2006 (20:08)  
No nevim, pendolino byla spis vice politicko-vladni objednavka. Prece jen volebni rok na krku... A kdyz to uplne nevyslo, tak... za to muze management CD, cha. Ale jinak ty drahy - to je des, bojoval jsem s nimi kvuli preplnenemu R622 Becva nekdy o Vanocich, bojuji s nimi kvuli zastavovani R922 a R924 v Rude nad Moranou a zatim nic... je to des.
02.03.2006 (19:09)  
Nemám co dodat....není potřeba transformace ČD, ale vedení ČD....:-(
registrovaný uživatel Bram 
02.03.2006 (19:01)  
Bude to stejné jako s pendolinem. Dříve než se odzkoušelo, tak bylo vypuštěno do ostrého provozu. Datum určené drážními mysliteli se muselo splnit stůj co stůj, jiná alternativa neexistovala ( to řekli i mluvkové ČD ).
ČD jsou holt nepoučitelné.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko