..: Podivná změna tarifu :..
Praha - Pravidelní návštěvníci ŽelPage jistě postřehli informaci o tom, že 26.2.2006 České dráhy zdraží zpáteční jízdné do 300 km. Tato zpráva se mimo jiíné objevila i MF DNES a na stránkách ČD a.s., odkud však byla brzy stažena. Vy, kteří si opravujete knižní jízdní řády, jste jistě objevili přelepku se změnou tarifu. Jak je to ale se zdražením doopravdy? Od 26.2. skutečně začaly některé stanice na základě příchozích depeší vydávat zpáteční jízdenky za již změněné jízdné - jednalo se o pokladny, kde se vydávají psané jízdenky a pokladníci (resp. výpravčí) vycházeli z vydané depeše bez možnosti kontroly skutečné ceny (např. zařízením UNIPOK, POP apod.). Po několika dnech byl však rozeslám věstník (PTV), který tuto změnu tarifu TR 10 ruší. V pokladnách, které nebyly vybaveny programem UNIPOK či POP (MOP) tak byli cestující neoprávněně odbavování za vyšší, než oficiálně platné jízdné. Podle všech indícií se zdá, že ke změně tarifu hned tak nedojde, takže vy, kteří jste při opravě KJŘ neuposlechli doušku "Ode dne vyhlášení", můžete vložit jízdní řád do páry a změnu "opravit" odloupnutím.

Nejnovější tarifní věstník se dále zmiňuje o faktu, že od 31.5.2006 bude zastaven prodej klasických papírových průkazů na slevu, které budou postupně nahrazovány čipovými In-kartami. S ohledem na to, jaké problémy se místy vyskytovaly při "vybavovaní" zaměstnanců ČD těmito kartami lze tvrdit, že jde zatím o velmi optimistickou vizi. Dráhy by se měly na takovýto krok pořádně připravit a nesnažit se především o stihnutí termínu, který kdosi stanovil. Pak se totiž může velmi rychle stát, že problémy, které se při uspěchaném vypuštění mezi cestující zákonitě objeví i při výdeji karet In-zákazník, In-junior, In-senior a In-gold odradí další zákazníky, kteří raději přesednou do automobilů...

Martin Hanzal | 2.3.2006 (18:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Glagol  mail  
03.03.2006 (16:02)  
Waszyne, ty snad opravdu věříš tomu, že kraje chtějí šetřit peníze daňových poplatníků? Tedy kraje, úředníci na krajských úřadech.
Těm jde o jediné-převést finanční toky v řádech stamiliónů přes firmy, které umí být vděčnější a nějaké to procento z výše zmíněné částky přečerpají zpět (ať už v jakékoliv formě) dotyčným "rozhodovačům".
ČD jako prakticky státní firma (pomíjím samozřejmě právní statut) ještě nemá v tomto směru dostečnou kreativitu :-)
registrovaný uživatel waszyn 
03.03.2006 (15:11)  
TomášK:
mohl bych se zeptat jak kraje s ČD vydrbávají?
Vždyť kraje jsou jediným stupněm státní správy který se s tím bo*delem na ČD snaží něco dělat(jinak rečeno neházet prachy do kanálu...)

Jinak ke kartám.. Karty nijak nenapomůžou k prokázání ztráty na jednotlivé vlakové spoje. Tam to není o kartách. Sčítání se dá statisticky velmi dobře ošetřit. Tam je to o tom, že ČD neví jaké má náklady. Dokud nebudou jednotlivé jednotky u ČD nuceny vykazovat svůj obchodní výsledek, dokud se nezačne propouštět podle potřeby, nikoliv podle nějakých plánů, dokud budou v managementu modré gumy, nikoliv odborníci s dlouholetou praxí v jiných firmách, pokud možno ČD nepoznamenaní, tak se v tomto směru nic nezmění.
Čili karty jsou dobrý business pro výrobce a pro toho kdo je na ČD zavádí, ale vztah kraj x ČD to nevyřeší. Přeji krajům co nejvíce neČD dopravců.
03.03.2006 (13:20)  
Trochu bych se ČD zastal.
1) K čipovkám je tak trochu tlačí kraje - jistě si všichni vzpomínáte na "tuny keců", že dráhy nejsou s to prokázat, kolik lidí přesně jede v kterém vlaku a úseku. Zatímco autobusáci to doložit umí.
Protože krajům nestačí hrubý odhad průvodčího ani poněkud přesnější data z dopravních průzkumů a protože kraje hledají každou příležitost, jak s ČD vydrbat, nezbývá, než zajistit krajům taková data, jaká mají od autobusáků.
2) Širší využití čipovky - ano to by bylo ideální. Ovšem je třeba buď dobrovolné spolupráce například ČD a ex ČSAD, nebo nějakého jednotného nařízení (tedy například kraj by mohl nařídit, že bude dotovat pouze ty subjekty, které budou odbavovat cestující kartou o standardu XYZ-ABC)
3) Platnost karty - Ono je to těžké. ČD mohly:
- Dát kartu jen za cenu ročního kuponu
- Dát kartu za cenu ročního kuponu + vratnou zálohu
- Dát kartu s delší platností bez zálohy.
Na všech řešeních jsou nějaké mouchy.
Nemyslím si, že lze udělat kartu, která by fungovala mnoho let se stejnou spolehlivostí. Ta obměna je nutná jednak kvůli životnosti plastu, čipu a také kvůli životnosti technologie.
registrovaný uživatel M 
03.03.2006 (11:44)  
Proc banky vydavaji svoje platebni karty na tri ctyri roky a po teto lhute muzu kartu leda tak hodit do plastu?
03.03.2006 (11:09)  
Ke kartám: Kdesi jsem četl, že karta má být ve vzdálenější budoucnosti multifunkční. Jenže jinde zase stálo něco ve smyslu, že karta se vydává (i fyzicky) jen na tři roky (stejně jako současné papírové, i když umožňují lepení kupónů). Vtírá se tak otázka, proč mám platit nově slevu na tři roky, když kartu stejně potom budu moci tak akorát hodit do plastů, místo aby mi na ni "dobili" slevu na další období. Celé mi to tak přijde spíš jako výměna zájmu výrobce papírových karet za zájem výrobce plastových karet, bez užitného zlepšení. Kdysi se kdosi vyjádřil k elektronickému odbavování jako k zatím zbytečnému nadstandardu, a s tím tedy bohužel musím zatím souhlasit. Jiná věc by byla, kdybych si mohl onu kartu dobíjet třeba na poště nebo přes internet, sloužila by mi třeba přímo i jako jízdenka nejen u ČD, ale v rámci celostátního integrovaného dopravního systému (s páteřní kolejovou dopravou). Ale takhle...
03.03.2006 (11:03)  
ad Martin Hanzal: Ano, vyhazuje se zřejmě leckde. Jak jinak si třeba vysvětlit vykázané miliony na údržbu místní tratě (čímž se mimo jiné dá dobře ovlivnit její "hospodářský výsledek"), když ve skutečnosti to tam pořád stejně drncá, pořád jsou tam rychlostní omezení, atd. atd. Tohle mě třeba pálí víc než náhodný HW problém jinak celkem bezproblémového rychlovlaku (sám jsem s ním párkrát jel onehdy na rychlíku do Děčína). Dají se tak účelově potopit celé kilometry tratí, například argumentací "buď vyšší dotace či jízdné, nebo nic a jezděte si autobusem".
ad M: Nezdá se, že by "před volbami" bylo pořád. Naopak. Několik let se nic neděje, jen půl roku před volbami se všichni (kromě Zelených) vytasí s novými dálnicemi, domnívajíce se, že na ně slyší opravdu každý. Otevření dálnice v říjnu ale může být volební tah již pro tyto volby - kdo se bude více snažit to urychlit, získá nejen motoristické hlasy, ale i hlasy krátkozrakých obyvatel obcí, kteří si od ní slibují jakési zlepšení životního prostředí ve svém okolí... Mimochodem, není tiché zdražení a jeho stejně tiché odložení také něčím "předvolebním" tahákem?:)))
03.03.2006 (8:40)  
Vysvětlete mi, proč se tady každá diskuse stočí k tomu italskému bazmeku? Nejen pendloino znamená vyhozené peníze dráhy. Možna bychom se divili, kde všude tečou peníze proudem, ačkoliv navenek úzkostlivě šetříme... Ale článek, pokud se nemýlím, nebyl o pendolinu...
registrovaný uživatel Singrman  mail  
03.03.2006 (7:28)  
Nesouhlasím se zdražením jízdného.
03.03.2006 (0:45)  
Jenže Pendolino začalo (ostrý provoz) jezdit PŮL ROKU před volbami (ne 2, ne 1, ale půl roku), čili na začátku té nejnapjatější doby. Neříkám, že to byla priorita ministra dopravy (lidi většinou slyší na dálnice a obchvaty spíš než na vlaky), ale určitě se mu (nebo nějakému jinému funkcionáři) hodilo zahájení provozu prvních českých "rychlovlaků" (hehe) právě za doby jeho úřadování (tedy kdyby se vzápětí nepo***ly)...
registrovaný uživatel M 
03.03.2006 (0:15)  
Bohuzel nemam prehled o tom, kdy ktery usek koridoru byl uveden do provozu, Mam to jen u dalnic a D8 je dobry priklad... Nepochybuji, ze vsechny tyto useky se otviraly za ucasti ministra dopravy

0803 - 18.6.2001 - rok pred volbami
0804 - 26.10.1998 - sice 4 mesice PO volbach, ale za necele 4 roky prisly volby dalsi, takze jasny predvolebni tah
0807/I - predpoklada se uvest do provozu v rijnu 2006 - v tu dobu budou volby 2010 klepat na dvere (akorat se jeste nevi, kdo to do predvolebniho boje vyuzije...)

Nekomu patrne bylo divne, ze si stat neco kdysi koupil za X miliard a zatim tak nejak zbytecne... Dovedu si predstavit, ze kdyz se dlouuuuuuho stavel Temelin nebo Gabcikovo, tak tam taky byl velky (v porovnani s pendoliny giganticky) politicky tlak na ukonceni, protoze u vseho byl duvod klepat si na celo, proc to tak dlouho trva a za vola u toho nechce byt nikdo.

Konkretne u pendolin hrozilo, ze kdyby tam nekdo poradne nedupl, tak by jeste v JR 2015 byla poznamka, ze vyjede od data vyhlaseni...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko