..: V Brodku u Přerova vykolejil Os 3759 - provoz obnoven :..
Brodek 3.1.2006Brodek u Přerova - Aktualizace 21:45 - Dnes v 10.45 hod. vykolejila lokomotiva a první dva ze čtyř vozů osobního vlaku 3759 (Olomouc - Přerov) v Brodku u Přerova. Vlak odjížděl ze stanice a na přerovském zhlaví jel do odbočky, ale překročil povolenou rychlost o 70km/h. V současné době se šetří, zda selhala technika, či lidský faktor.
Lokomotiva vypadla úplně mimo koleje do svahu, kde se položila na bok. Oba strojvedoucí, vlakvedoucí a devět cestujících bylo ošetřeno s lehkým zraněním.
Na místě je poškozený svršek a trakční vedení. Výše škody na lokomotivě byla odhadnuta na 15 milionů, na osobních vozech 5 milionů a na trati 3,5 mil. Kč.
Vlaky SC PENDOLINO jsou v úseku Olomouc hl. n. - Přerov nahrazeny autobusy. Rychlíky jezdí odklonem přes Nezamyslice. Osobní vlaky nahrazují autobusy. Obnovení provozu v uvedeném úseku se předpokládá zítra dopoledne.
Na snímku je nehoda ze 3.1.2006. Tehdy vykolejil vlak ve směru na Olomouc, nyní v opačném směru.

Aktualizace 15.2. 8:36: V 5:21 byl obnoven provoz v elektrické trakci, SC Pendolino 502 již jede v celé trase.


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 14.2.2006 (11:53)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
19.02.2006 (21:35)  
Díky za objasnění. Mně šlo hlavně o zdroje informací, mé oficiální zdroje hovořily o necelé stovce. Proto mi 110ka neseděla.
19.02.2006 (16:55)  
Myslím, že oba údaje souhlasí, nejsou v rozporu.
Peršing se rozjel "jen" na těch 110 (traťová do km 187,850 = 120 km/h, Brodek má km polohu 192,714; stanovená rychlost vlaku 120), u návěstidla strojvedoucí zjistil, že má výhybky na odjezdu "do odbočky", použil rychločinné brzdění a mezi návěstidlem a výhybkou to ubrzdil na těch 97 km/h. Při rychlosti 110 km ujede za vteřinu 30,55 metru … takže těch 90 metrů ujede za tři vteřiny.
registrovaný uživatel zarkow  mail  
19.02.2006 (12:38)  
Ja jsem ze strojvedouckych kruhu slysel 97Km/h....
19.02.2006 (10:47)  
to zirecek: Díval jsem se do plánů, od konce nástupiště u koleje č.1 je to k výhybce č.4 (odbočka do koleje č.2) 805 m. Takže to mohl rozjet pěkně na těch 110km/h. K odjezdovému návěstidlu S1 to je od nástupiště 715 metrů.
registrovaný uživatel laci  mail  
18.02.2006 (13:19)  
Vdaka za odpovede vsetkym! To zrychlenie by sa, dajme tomu, no, hm, snad, este dalo ako-tak zozrat, aj ked to by teda bol riadny odpich, to akoze takto bezne? Radsej k otazke odpichu dam tri bodky, tu su: ... , nech sa k tejto teme vyjadria praktici.
Len este jedno mi nelezie do hlavy: ak je pravdou, ze tam bol ten druhy akoze na poznanie trate, tak kam v tej chvili pozerali obidvaja??? A este by ma potom zaujimalo, ze co VZ, cital som aj taku vec, ze vraj kod je tam vyradeny?
18.02.2006 (0:23)  
To laci: Na mašině jel strojvedoucí s člověkem, který si dělal poznání trati. Té 110 nevěřím, peršing je rychlý, ale tohle se mi nezdá (tím nemíním rozehnat vášnivě hrdou debatu nad výkonností peršingu). I 120 na voliči se mí zdá nelogická, kvůli dalšímu zastavení a úseku s Vmax=100km/h. Slyšel jsem o voliči 100 a rychlosti v odbočce necelých 100. Včera večer tahali loko mimo podvozky, dnes večer tahali zbytek. Šestikol v Prosenicích, číslo nevím. Těch nehod je nějak moc, už teď cca počet, co byl za minulý rok celkem.
17.02.2006 (14:58)  
Na automatice měla navolených 120 jimiž přijel do Brodku. "Kecal" s druhým strojvedoucím, nekoukal na odjezdové návěstidlo, zapomněl, že má na "V" rozkaze výluku z Brodu do Dluhonic (Přerova) a tudíž musí jet na odjezdovém zhlaví odbočkou na 2. traťovou kolej, po rozkaze (souhlasu) k odjezdu dal automatice povel k "práci" a automatika začala dělat to, co činit má … uvedla vozidlo po pohybu a co nejrychleji se snažila dosáhnout nastavené rychlosti … Se čtyřmi vozy (= cca 180 tun) nebyl problém mít na odjezdovém zhlaví těch 110 …
Klasika – tohle bylo před časem v Řečanech nad Labem se 471 – na přivolávací návěst se rozjel stovkou … když to zjistil, začal brzdit rychlobrzdou a došlo k vypadnutí
registrovaný uživatel Glagol  mail  
17.02.2006 (13:33)  
Já bych to typnul na provozní slepotu, tj. jednal jak špatně naprogramovaný robot. Situaci na místě neznám, ale předpokládám že v minulosti z té stanice x krát vystartoval 100kou v přímém směru. Až mu to jednou hodili do odbočky...
17.02.2006 (13:09)  
To Pavel Rampula ... zabit je snad nechtel :-) Vypada to, ze si nevsiml (prehledl, vykecaval se s druhym, nekde se hrabal a neco hledal ap.) vystrahy na 40 a jel jako by mel rovne volno. Rychlost tomu odpovida.
registrovaný uživatel laci  mail  
17.02.2006 (11:42)  
Dal by sa sem (alebo do posty) prihodit nejaky link na tu spravu? Dik!
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko