..: Propojení Sebnitz a Dolní Poustevny nabírá reálnou podobu :..
Ústecký kraj - Na zasedání krajského zastupitelstva Ústeckého kraje bylo definitivně rozhodnuto o finanční podpoře stavby přeshraniční železniční trati Dolní Postevna - Sebnitz. Jedná se vlastně o obnovu původní trati, která byla ve 40. letech snesena z politických důvodů. Náklady na výstavbu 800m trati se vyšplhají na 70 mil. Kč jen na českém území. Na saské straně přijde výstavba na 3,5 mil. Eur. Podle slov hejtmana Jiřího Šulce se v případě zprovoznění této trati nejedná o základní dopravní obslužnost, kraj se i přesto chce na provozování dopravy finančně podílet. Zprovozněním tohoto úseku by došlo ke zkrácení jízdních dob mezi Šluknovským výběžkem a Děčínem peáží po území SRN, stejně jako k zlepšení spojení saských měst, která jsou "oddělena" Šluknovským výběžkem.

Martin Hanzal | 31.1.2006 (22:38)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ dedek 
25.03.2006 (13:10)  
Až někomu dojde,že zprovozněním D.Poustevna-Sebnitz se umožní krásný okruh
"Českosaským Švýcarskem".Jízdou přes Děčín východ-Benešov-Jedlová-Krásná Lípa-Panský -Dolní Poustevna,bude moci na turistice vztřískat peníze.Máme krásný kraj ale řídí nás snad zabedněnci!!!
04.02.2006 (19:19)  
obávám se, že za stávající konstelace hvězd doufáte marně …
02.02.2006 (19:24)  
Cersta z Dolní Poustevny do Děčína přes Bad Schandau je podstatně rychlejší než přes Rumburk. Tohle patrně pana hejtmana nezajímá … Pro německé občany je zase časově výhodnější spojení z oblasti Pirny / Heidenau do Zittau přes Sebnitz – Dolní Postevnu. Například vedením vlaků z Děčína do Ebersbachu na přestup.
Obnovení trati může zásadním způsobem změnit systém dopravní obslužnosti v celém regionu.
V té době bude Česko součástí schengenského království a můžeme doufat, že tam bude platit "nějaký" mezistátní integrovaný dopravní systém; k IDS se ovšem Ústecký kraj staví jako čert ke svěcené vodě, neboť instituci, která měla IDS pro kraj vytvořit zrušil …
registrovaný užívateľ Racek 
02.02.2006 (9:05)  
to Svědek: taky může jezdit nějaký germánský dopravce ze Žandavy do Žitavy (třeba) - podobně, jako se jezdí přes Cheb a Plesnou ... pak stačí udělat přípoje od Děčína.
to gapa: jenže v Královci (043) i v Černousích (037) koleje propojené jsou a tehdy byly pravděpodobně obojí sjízdné - dnes by v Královci musel jít před vlakem zřízenec s křovinořezem ...
registrovaný užívateľ gapa 
02.02.2006 (7:02)  
Pavel_R: Ono v těch dobách bylo v JŘ více takových přechodů - co si vzpomínám (musel bych se podívat), tak snad byl přechod psán i na 043 Trutnov-Žacléř a 037 Liberec - Černousy. Kde ty časy jsou...
01.02.2006 (19:03)  
V jízdním řádu ČSD 1992/93 je dokonce uvedena trať 083 Rumburk - Dolní Pustevna - Sebnitz DR a zpět. V mapce pak uvedeno "hraniční přechod bude otevřen pro osobní přepravu ode dne vyhlášení". To to tedy trvalo... a ještě potrvá.
registrovaný užívateľ Frava  mail  
01.02.2006 (18:31)  
Tak, abychom pro změnu jen nejezdili ze Sebnitzu do Dolní Poustevny a nebyla zrušena trať Dolní Poustevna - Rumburk. V Ústeckém kraji bych se ani nedivil.
01.02.2006 (12:18)  
Není náhodou PEÁŽ využívání dopravních cest při přejezdu přes cizí státní území na základě mezinárodních (většinou poválečných) dohod? Já bych to viděl spíš tak, že DB Netz budou požadovat po českém dopravci tučný poplatek za průjezd.
01.02.2006 (11:40)  
Martin Hanzal:
rozčilujete se sice papírově zdatně, ale uvědomte si, že SŽDC je jen několik úředníků, veškeré práce provádějí ČD, takže fakticky se nezměnilo nic, kromě složitého papírování.
01.02.2006 (9:24)  
Vida, to je dobře. Sice to asi chtějí hlavně kvůli tomu peážnímu spojení, ale třeba tam začnou jezdit i jiní dopravci než ČD (zvlášť když SRN bude investovat daleko více), kteří mají moderní vozidla, a Ústecký kraj se začne na železnici dívat pozitivněji.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko