..: V Černé Hoře spadl vlak do rokle, při neštěstí zemřelo 40 lidí :..

NEHODAPodgorica - Údajně nejméně 39 lidí zahynulo při dnešním železničním neštěstí v Černé Hoře. Na mimořádné tiskové konferenci to oznámil místopředseda černohorské vlády Miroslav Ivanišević. Dalších více než 135 osob bylo podle něj zraněno. Mluvčí ministerstva vnitra událost označil za jednu z vůbec nejhorších nehod v historii země.

Na místo tragédie, kde ve večerních hodinách pracovalo na 300 záchranářů, se dostavili prezident Filip Vujanović a premiér Milo Djukanović.
Osobní vlak jedoucí z města Bijelo Polje do přístavu Bar kolem 16:00 SEČ vykolejil u obce Bioce zhruba deset kilometrů severně od Podgorice.
Bělehradský rozhlas B92 informoval, že vlak se zřítil do rokle hluboké 50 metrů, kterou protéká řeka Morača. Vagóny byly údajně plné cestujících; bylo mezi nimi mnoho dětí, které se vracely z lyžařské výpravy.
Mluvčí ministerstva vnitra Jusuf Kalamperović v televizi řekl, že dosavadní neoficiální výsledky vyšetřování naznačují, že příčinou tragické nehody bylo selhání brzdového systému vlaku.

Zdroj : České noviny (ČTK)


JRtrain Poslat mail autorovi | 23.1.2006 (22:44)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Srbsko


24.01.2006 (13:12)  
Správně, elektrodynamická brzda. Člověk žasne nad ignorací tehdejších ČSD, že nepožadovaly EDB u všech vozidel, kde je to technicky možné, a to jsou všechna elektrická vozidla a všechna vozidla s elektrickým přenosem výkonu. Když v 80 letech hrozilo zastavení provozu na trati Tanvald-Kořenov tak ČSD slavnostně nechaly zabudovat EDB do 10 motorových lokomotiv. Takovýto přístup mají ČD ke všemu.
registrovaný uživatel Racek 
24.01.2006 (9:56)  
No, takové parametry, jako má černohorské metro, u nás naštěstí nikde nejsou - trať v nepřístupném horském terénu, sklony 20 - 30 promile ... u nás by se místa, kde mohou vagony spadnout po vykolejení do propasti, dala spočítat na prstech. Mezi Bjelo Polje a Podgoricí by se naopak dala na prstech spočítat místa mimo tunely, kde toto nehrozí.
24.01.2006 (6:35)  
Můžeme jen doufat, že se nic takového u nás nestane. Také máme spoustu míst, kde jsou tratě s takovými parametry, že při slhání brzdy dojde ke stejné katastrofě.
Výstavbou koridorů těchto míst ještě přibylo když se na přímých úsecích zvedla rychlost a na těch špatných zůstala prakticky stejná. Ale zde lze aspoň použít elektrodynamickou brzdu.
23.01.2006 (23:36)  
Někdy se stane že zamrzne vzduchové potrubí, je to bohužel smůla. V tom případě brzda neselže bezpečným způsobem.
23.01.2006 (22:46)  
Je to nestesti a vsem pozustalym uprimnou soustrast, ale -jr- me predstihl, mel jsem to zrovna rozepsano...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko