Celkové škody za odstavení vlaků odhaduje Bazala na několik desítek milionů korun. České dráhy (ČD) prý budou tyto peníze požadovat po svých bývalých manažerech. Bazala uvedl, že bude třeba vyvodit právní zodpovědnost lidí, kteří nevýhodné smlouvy o nákupu rychlovlaků uzavřeli. Podle něj se to bude týkat i bývalého generálního ředitele ČD Dalibora Zeleného.
V současnosti je v provozu jedna souprava z celkových sedmi. Alstom prý už zná příčinu poruch, které vlaky vyřadily z provozu. Pět souprav pendolin by tak mělo začít jezdit v prvním únorovém týdnu. Šesté pendolino pokračuje v testování tratí a sedmé čeká na přidělení technického průkazu.
Dráhy už koncem loňského roku naúčtovaly Alstomu penále za zpoždění nasazení vlaků do provozu. To způsobil fakt, že motory soupravy ovlivňovaly zabezpečovací zařízení na trati. Pokuta činila asi 100 milionů korun. ČD zatím zaplatily asi 70 procent ceny sedmi pendolin, která měla celkem stát 4,3 miliardy korun. I na tuto částku ale prý mají bankovní záruky ze strany Alstomu pro případ vracení vlaků.
V tuto chvíli nelze vyloučit, že projekt dopadne krachem, řekl Bazala. Pokud výrobce závady neodstraní, České dráhy by od smlouvy odstoupily a pendolina vrátily.
Zdroj: idnes a ČTK Obrázek : archiv želpage1 2 | Zpráv na stránku: |
Mediálně je to zajímavé, ale "škoda" nevznikla na základě smlouvy, jakkoli postavené, ale na základě technické závady, v jejíž důsledku bylo vozidlo odstaveno z provozu.
"Škoda" vznikla dále tím, že dopravce neměl dostatečný počet vozidel v tzv. záloze, které by mohl nasadit. Na turnusovou potřebu 5 vozidel by měl mít nejméně dvě vozidla v záloze, např. u lok 150/151 (Ex E 499.2) činila v roce 1978 při turnusové potřebě 18 lokomotiv provozní záloha 50 % = 9 lokomotiv a to se ještě daly nahradit lok 140 (Ex E 499.1).
To by byl spor, ve kterém by se nikdo nevyznal …
Mezi vznikem škody a jednáním žalovanémo musí být příčinná souvislost.
Pokud CBA pocita s urcitou zivotnosti, tak to s jinym poctem let proste nevyjde, at uz se spravuje jakkoliv...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.