..: Vlaky po nehodě v Brodku u Přerova již jezdí podle jízdních řádů :..

stržené trakční vedeníPřerov - Vlaky na trase Olomouc - Ostrava jezdí po nehodě nákladního vlaku v Brodku u Přerova již podle jízdních řádů. Zpoždění dosahuje podle mluvčího Českých drah pouze několika minut. Železničáři i nadále pracují na opravě druhé koleje. Práce by měly být ukončeny na začátku příštího týdne.

Úterní nehoda, při které vykolejilo šest vozů nákladního vlaku, zatarasila na 36 hodin v Brodku u Přerova páteřní trať spojující Prahu s Ostravou. Způsobila škodu za 27 milionů korun. Železničářům se podařilo ve středu večer zprovoznit jednu kolej, po které jezdí vlaky se sníženou rychlostí 30 kilometrů za hodinu. Nyní se pracuje na opravě druhé koleje.

Kvůli nehodě museli cestující jezdit během úterý a středy odklonem či náhradními autobusy. Vlaky dosahovaly až tříhodinového zpoždění. Cestující rychlovlaku Pendolino museli počítat s tím, že se do cílových stanic dostanou až s 50 minutovým zpožděním. České dráhy počítají s tím, že zajištění náhradní dopravy a odklon vlaků jim způsobí další až milionové škody. Přesnou ztrátu dosud vyčíslenou nemají.

Příčinu nehody i nadále vyšetřuje Drážní inspekce. Podle předběžných závěrů strojvedoucí nehodu pravděpodobně nezavinil. Příčinou je zřejmě technická závada na jednom z vozů. Výsledky vyšetřování však budou známy až za několik dní. Policie případ vyšetřuje pro podezření z trestného činu obecného ohrožení.

Zdroj: České noviny (ČTK)

Související odkazy:
Článek o nehodě


JRtrain Poslat mail autorovi | 6.1.2006 (11:40)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


registrovaný uživatel karel.f  mail  
09.01.2006 (22:46)  
Jen dodám 3.1.1960 zprovozněná elektrifikace z Brodku směrem na Přerov a 3.1.2006 zrušení elektrifikace vykolejením vlaku.
07.01.2006 (0:32)  
To je nepodložená zpráva, nehodu jednoznačně nezpůsobil technický stav přerovského zhlaví. Oficiální verze je prozatím 100% vina při závadě na voze. Realita je poněkud jiná... . Uvidíme jak moc bude realita obsažena v konečném verdiktu.
registrovaný uživatel dav 
06.01.2006 (19:54)  
Mám takové nepodložené zprávy že nehodu by nemusel zpusobit špatný technický stav jednoho z vozů, ale celou nehodu zřejmě způsobil spíš špatný technický stav přerovského zhláví stanice, vše nepodloženo.... Na vjezdu do Brodku byla totiž díra jako prase! A spekukluje se o tom že na této díře mohla jedna z prázdných cisteren vykolejit a .... dál už všichni víme co jak, že?! :-)
06.01.2006 (18:30)  
Přesnou výši škody (ztrát) nikdo nikdy nezjistí. Bude to pouze kvalifikovaný odhad.
06.01.2006 (13:30)  
Předpokládám, že jezdí nezávislá trakce. Nemáte někdo nějaké bližší informace, kde se připřahá a co tam jezdí, nebo dokonce fotky?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko