..: Byty nahradí nákladové nádraží Žižkov :..

bizPraha - Projekt nákladového nádraží Žižkov vypracovali inženýři M. Chlumecký a K. Caivas a architekt Vladimír Weiss ve 30. letech 20. století. Než bylo nádraží zřízeno, byla vybudována výhybna v Praze Malešicích na spojce Libeň horní nádraží - Vršovice v roce 1927. Stavba skladišť a ramp byla započata v roce 1931, o 3 roky později vznikla i správní budova. Provoz na nádraží byl zahájen před 70 lety, 1. 3. 1936.

V současné době je areál nákladového nádraží v podstatě prázdný a využíváno je jen několik kolejí. Tyto pozemky jsou proto vhodné pro další rozvoj. Pokusy o zastavení této třicetihektarové plochy probíhají již 10 let. Včera podepsali zástupci ČD, SŽDC a hl. m. Prahy smlouvu, podle které budou postupovat v dalším rozvoji této lokality. Začít stavět by se zde mělo za 3 až 5 let.

V územním plánu je plocha zanesena jako drážní pozemek a zpracovává se studie, která bude podkladem pro změnu územního plánu. Pokud bude nad změnou shoda, projedná ji zastupitelstvo za rok a půl. Dalším důležitým krokem je výběr strategického partnera, který bude probíhat formou výběrového řízení. Až na konci všech jednání budou ČD zvažovat prodej tohoto území vybrané firmě, se kterou založí společný podnik.

Podobné dohody uzavřely dráhy a město i na nevyužité drážní pozemky v Praze 5 a v Praze 9.

Zdroj: MF DNES z 5.1.2006, M. Polák - Praha a železnice, Foto: Archiv ŽelPage


CSPSV | 5.1.2006 (18:44)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bram 
06.01.2006 (22:02)  
Kde sehnat fotky na webu Vám neporadím, ale ve Světě železnic a v Dráze vyšly články o akumulátorových lokomotivách od fy. Ringhofer. Byly tam i fotky vlaku s těmito lokomotivami i ve Stroupežnické ulici, navíc v Časopise Železnic ( nevychází od roku 1997 ) byla fotka s tramvají RT6N1 posunovné pomocí tamější T211 opět ve Stroupežnického ulici. Zalistujte a najdete........
registrovaný uživatel Stealth  mail  
06.01.2006 (19:56)  
Máte pravdu že to už nejde. Křížení vlečky a tram z Radlické do Nádražní je tak podivně zavařené. A kolej vlečky za vraty končí. A tramvaj odbočkou asi jela, neboť jsem někde na www natrefil na fotky vraku tramvaje T3 odstavená na spol. nádraží někde v roští. Snímek byl datován tak 1998-00. Ale kdyby jste mě na skřipec natáhl tak si nevzpomenu na kterých stránkách to bylo. Ještě k té vlečce, do smrti mne nepřestane mrzet že jsem si ji nevyfotografoval, hlavně úsek ve Stroupežnického ulici; tam se navíc rozdvojovala. Pamatuji si (nejsem žádný stařec, ale v době kdy byla vlečka i Tatrovka tak mě to ještě nezajímalo) jak tam koleje byly, byly, a když jsem se tam asi po půl roce vypravil s foťákem tak už tam nebyly. Nevíte kde bych na fotky Tatrovky a okolí na webu natrefil? Hledal jsem leč bezvýsledně...:-(
registrovaný uživatel Bram 
06.01.2006 (18:56)  
A zapoměl jsem na onen zbytek vlečky do Tatrovky. Když tam výhybky za vraty ještě byly, tak jsem si je vyčistil, zprovoznil a vyčistil i přejezdy za vraty i před vraty, včetně tramvajové spojky do nádraží. Uvažovala se taková hobbystická akce, že se zajede historickou tramvají na spojku do nádraží ( ta tam nikdy asi nejela ) a že se zajede hurvínkem až k autobusovým stanovištím, nicméně z akce sešlo. A dnes už to nejde.
registrovaný uživatel Bram 
06.01.2006 (18:51)  
Ptám se: Které osobáky by jste ukončil na Knížecí? Na Semerinku jich jezdí minimum a těmi od Rudné by jste to nevytrhl. A asi se všichni shodneme na tom, že posílat pantografy od Berouna na Knížecí je blbost.
Jinak se v budoucnu stejně zrealizuje i likvidace Společného nádraží ( pro neznalé, byť název Společné nádraží je uveden v SJŘ, je to v jízdním řádu Smíchov severní nástupiště ), takže dojde k přepojení Semerinku na Smíchov. Ale to se už opakuji. Mimo jiné současnýstav trochu komplikuje i případné jízdy parních vlaků ze Smíchovského nádraží na Semerink, musí se udělat posun s dvojí úvratí, lidé si Společné nádraží pro nástup do parních vlaků nějak neoblíbili, ani se jim nedivím, ale to už jsem hóóódně odbočil.
registrovaný uživatel Stealth  mail  
06.01.2006 (18:30)  
Protažení osobáků na Knížecí se mi až jako takový nesmysl nezdá, je to ale věc názoru. Rozhodně by na místě bývalého seř. nádraží působilo lépe cokoli místo současného bordelu. A zbytek vlečky do Tatrovky je jen podél aut. stanice, za vraty už kolej není... Zajímavá je ale odbočka z tramvajové tratě v ulici Za ženskými domovy.
registrovaný uživatel Bram 
06.01.2006 (15:52)  
Co to je zas za nesmysl, protažení osobáků na Knížecí? Jen ať v budoucnu drandí úplně všechny na hlavní nádraží ( se zastavením na Vyšehradě )a možná i dále. Jednu dobu to ale byla věc téměř na spadnutí ( prosazoval to jistý vysoce postavený člověk u ČD ), protažení os. vlaků od Zličína na zbytek vlečky do Tatrovky, z hobbystického hlediska ( tedy i pro mne ) atraktivní, z praktického hlediska nekoncepční a nesmyslné. Zpeněží li ČD i Společné nádraží ( a to se v budoucnu stejně stane ), zapojí se Semerink do Smíchovského nádraží ( to už dávno mělo být, místo toho se vcelku zbytečně zrekonstruovaly koleje nákladového nádraží ). A ze Smíchovského nádraží k Andělu jezdí 3(4) tramvajové linky a metro ( jestli toto nestačí, tak už nevím ), navíc přímo na Knížecí nic není ( zatím ) a to co tam bude, se zajížděním osobáků jednou za půl dne od Zličína nepočítá..............
06.01.2006 (15:22)  
Ad František na Smíchově už prakticky vlaky nekončí výjinka jsou motory od Rudné,ale i ty časem budou jezdit až na hlavní.Pro štouraly dva končí od Řevnic jeden hned točí zpět a druhý pokračuje Sv do Vršovic.
06.01.2006 (14:20)  
Nádraží na Smíchově by bylo možno využít k prodloužení osobáků, které na Smíchově končí, do těsné blízkosti centra Smíchova. Žižkovské to má trochu těžší, směr Žižkov - Malešice - x není tak atraktivní.
registrovaný uživatel Bram 
06.01.2006 (10:11)  
Pokud budou ČD nepodplacené, tak nádraží Žižkov dobře zpeněží. Kontejnerové překladiště v blízkosti obytné zástavby je nežádoucí ( může se postavit kdekoliv v polích ), zatěžuje zde silnice kamionovou dopravcou. A ty ostatní výkony jsou zcela zanedbatelné.
Bohužel to samé se stalo na Smíchově. Obrat vozů i zde je minimální a průmysl zde zcela zanikl. Nádraží se používá jako odstavné kolejiště. I mne mrzí, že se obě nádraží nevyužívají pro překládku zboží z železnice na automobily ( vyjma překládání kontejnerů, to do města nepatří ). Ale tato situace se asi už nikdy nezmění.
registrovaný uživatel Mates 
05.01.2006 (23:10)  
no o tom ze ty okruhy odvedou z barrandovskyho mostu hromadu transitni dopravy, na to nemusi byt zadny slozity matematicky modelovani a ani baravnej graf.....
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko