..: Vlakem do Bratislavy za 3,5 hodiny (2012) :..
Bratislava - Od roku 2012 by měly začít jezdit vlaky mezi Bratislavou a Žilinou rychlostí 160 km/h (až do Košic by se touto rychlostí mělo jezdit v roce 2015) . Trasa přes Žilinu a Košice do Čiernej nad Tisou je součástí 5. Eurokoridoru, který spojuje Itálii, Slovinsko, Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Měří 2.831 km (na Slovensku 536,2 km). Předpoklad starý několik let uvažoval s náklady na stavbu kolem 2 miliard €, ovšem dnešní odhady jsou odhadovány mnohem vyšší. O budování VRT se na Slovensku neuvažuje.

CSPSV | 24.10.2005 (14:12)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
MMKO
26.10.2005 (20:34)  
Dle mého názoru je opravdu nejlepší fialová varianta. Zrušit žst. Brandýs nad Orlicí (zelená a paradoxně i červená varianta) je nesmysl! A při kombinaci fialové a červené by za Brandýsem zůstal ostrý oblouk = opět propad rychlosti.
Railway Kárl
26.10.2005 (11:38)  
Nezdá se mi ani jedna varianta!
Já bych se přimlouval za kombinaci červené a fialové - tzn. co nejvíce využít stávající trať, ale taky zachovat žst. Brandýs nad Orlicí a dále pokračovat dlouhým tunelem cca 2,2 km.

S pozdravem Železniční Karel
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
26.10.2005 (8:53)  
Nějaké novinky ohledně úseku Choceň - Ústí nad Orlicí jsou zde http://www.k-report.net/koridory/soucasn3.htm

To co tam je, vypadá dost dobře. Já bych hlasoval pro fialovou variantu se dvěma dlouhými tunely, která obslouží Brandýs nad Orlicí.
registrovaný uživatel Tom
26.10.2005 (0:01)  
Ad 37 minut Praha - Plzen. Nebylo to zmineno v souvislosti s tunelme a trati na 300km/h na Plzen? To uz by mohlo byt pri trose stesti realne:) Pri Vmax Pendolina 230km/h. Po silnici je to 95km pokud se nemylim. Trap by mela byt do jiste miry "prima", tedy otazka kolik km nad 100km to bude,:) Ale to jen ciste teoreticky:))))))) Prakticky asi ne:) Ale to se vzdy dopredu musi hlasit super cisla, aby se prosadily investice:)
registrovaný uživatel MMKO
25.10.2005 (19:15)  
Ten úsek Choceň (nebo Brandýs n. O.) - Ústí nad Orlicí by mě taky zajímal, hlavně kdy už se s ním začne něco dělat? Zatím je to takový skanzen, to asi proto, abychom nezapomněli, jak vypadaly koridorové tratě před léty :)
Byl bych pro, aby se to tam předělalo ve stylu úseku Česká Třebová - Zábřeh na Moravě (= rozsáhlé přeložky trati s novými mosty a tunely).
25.10.2005 (16:32)  
ad M: Asi to je to správné - takže si tipuji, že ty 3,5 hodiny bude do Tater.
My máme zhruba třetinu koridorů na rychlost 160 a zbytek ani pendolina nepojedou 160. Jestliže se Slováci prokutají do Povážské Bystrice tunelem, pak nás trhnou, protože budou mít na 160 polovinu koridorů.
A když jsme už na Slovensku, doporučuji se podívat na GVD mezi Popradem a Košicemi. Traťová je tam 100-120, vzdálenost i jízdní doby jako Praha - Pardubice. Vracím se do Čech a co mně z toho vyplynulo? Opravili jsme zhruba 75km trati na 130-160 a jezdíme časy jako kdybychom udělali 3 km Nového spojení a zbytek zůstal bez úprav.
Zde je praktická ukázka toho, že největších časových zisků dosáhneme odstraněním propadů rychlostí.

Neví někdo jak to bude s úsekem Choceň - Ústí n/O, tam by se ještě něco dalo získat.
registrovaný uživatel Cestovatel
25.10.2005 (14:33)  
Praha-Brno pod 2h se stihnout nedá ani teoreticky. Když vezmu "pendolinové" rychlosti (plán 1997), které uvádí p.Bonev na svých stránkách, vyjde mi čas 1:58 (za ideálních podmínek kdy zrychlení limituje k nekonečnu). Už ten kdo to počítal, musel vědět, že je dosáhnout uvedeného času je nemožné!

Jo kdyby tak existoval tunel Brno-Blansko...
registrovaný uživatel comar 
25.10.2005 (12:42)  
SP: s poradnou modernizaci uzlu a s jednou zastavkou v Pardubicich by se mozna ty 2h stihnout daly.
25.10.2005 (11:37)  
Beneš:
Mám malé upřesnění: To, že Pendolina budou z Prahy do Brna jezdit 2:09, jsem dočetl ještě před dvěma lety na jakési nástěnce na kolínském nádraží. Pravda, není to nereálné, ale kdoví kdy to bude. Asi by to bylo do Holešovic, bez zastávky a až budou hotové uzly Brno (cha cha), ČTřeb, Kolín a Nové spojení. Před těmi deseti lety se ještě říkalo, že Bm - Pha bude pod dvě hodiny. Dnes (tedy od prosince) 2:23. Uvidíme...
registrovaný uživatel honzaW
25.10.2005 (8:25)  
2 M : :))
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko