Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bratislava - Od roku 2012 by měly začít jezdit vlaky mezi Bratislavou a Žilinou rychlostí 160 km/h (až do Košic by se touto rychlostí mělo jezdit v roce 2015) . Trasa přes Žilinu a Košice do Čiernej nad Tisou je součástí 5. Eurokoridoru, který spojuje Itálii, Slovinsko, Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Měří 2.831 km (na Slovensku 536,2 km). Předpoklad starý několik let uvažoval s náklady na stavbu kolem 2 miliard €, ovšem dnešní odhady jsou odhadovány mnohem vyšší. O budování VRT se na Slovensku neuvažuje.
CSPSV | 24.10.2005 (14:12)
Související zprávy
MMKO
26.10.2005 (20:34)
Dle mého názoru je opravdu nejlepší fialová varianta. Zrušit žst. Brandýs nad Orlicí (zelená a paradoxně i červená varianta) je nesmysl! A při kombinaci fialové a červené by za Brandýsem zůstal ostrý oblouk = opět propad rychlosti.
Railway Kárl
26.10.2005 (11:38)
Nezdá se mi ani jedna varianta!
Já bych se přimlouval za kombinaci červené a fialové - tzn. co nejvíce využít stávající trať, ale taky zachovat žst. Brandýs nad Orlicí a dále pokračovat dlouhým tunelem cca 2,2 km.
S pozdravem Železniční Karel
Já bych se přimlouval za kombinaci červené a fialové - tzn. co nejvíce využít stávající trať, ale taky zachovat žst. Brandýs nad Orlicí a dále pokračovat dlouhým tunelem cca 2,2 km.
S pozdravem Železniční Karel
26.10.2005 (8:53)
Nějaké novinky ohledně úseku Choceň - Ústí nad Orlicí jsou zde http://www.k-report.net/koridory/soucasn3.htm
To co tam je, vypadá dost dobře. Já bych hlasoval pro fialovou variantu se dvěma dlouhými tunely, která obslouží Brandýs nad Orlicí.
To co tam je, vypadá dost dobře. Já bych hlasoval pro fialovou variantu se dvěma dlouhými tunely, která obslouží Brandýs nad Orlicí.
Tom
26.10.2005 (0:01)
Ad 37 minut Praha - Plzen. Nebylo to zmineno v souvislosti s tunelme a trati na 300km/h na Plzen? To uz by mohlo byt pri trose stesti realne:) Pri Vmax Pendolina 230km/h. Po silnici je to 95km pokud se nemylim. Trap by mela byt do jiste miry "prima", tedy otazka kolik km nad 100km to bude,:) Ale to jen ciste teoreticky:))))))) Prakticky asi ne:) Ale to se vzdy dopredu musi hlasit super cisla, aby se prosadily investice:)
MMKO
25.10.2005 (19:15)
Ten úsek Choceň (nebo Brandýs n. O.) - Ústí nad Orlicí by mě taky zajímal, hlavně kdy už se s ním začne něco dělat? Zatím je to takový skanzen, to asi proto, abychom nezapomněli, jak vypadaly koridorové tratě před léty :)
Byl bych pro, aby se to tam předělalo ve stylu úseku Česká Třebová - Zábřeh na Moravě (= rozsáhlé přeložky trati s novými mosty a tunely).
Byl bych pro, aby se to tam předělalo ve stylu úseku Česká Třebová - Zábřeh na Moravě (= rozsáhlé přeložky trati s novými mosty a tunely).
25.10.2005 (16:32)
ad M: Asi to je to správné - takže si tipuji, že ty 3,5 hodiny bude do Tater.
My máme zhruba třetinu koridorů na rychlost 160 a zbytek ani pendolina nepojedou 160. Jestliže se Slováci prokutají do Povážské Bystrice tunelem, pak nás trhnou, protože budou mít na 160 polovinu koridorů.
A když jsme už na Slovensku, doporučuji se podívat na GVD mezi Popradem a Košicemi. Traťová je tam 100-120, vzdálenost i jízdní doby jako Praha - Pardubice. Vracím se do Čech a co mně z toho vyplynulo? Opravili jsme zhruba 75km trati na 130-160 a jezdíme časy jako kdybychom udělali 3 km Nového spojení a zbytek zůstal bez úprav.
Zde je praktická ukázka toho, že největších časových zisků dosáhneme odstraněním propadů rychlostí.
Neví někdo jak to bude s úsekem Choceň - Ústí n/O, tam by se ještě něco dalo získat.
My máme zhruba třetinu koridorů na rychlost 160 a zbytek ani pendolina nepojedou 160. Jestliže se Slováci prokutají do Povážské Bystrice tunelem, pak nás trhnou, protože budou mít na 160 polovinu koridorů.
A když jsme už na Slovensku, doporučuji se podívat na GVD mezi Popradem a Košicemi. Traťová je tam 100-120, vzdálenost i jízdní doby jako Praha - Pardubice. Vracím se do Čech a co mně z toho vyplynulo? Opravili jsme zhruba 75km trati na 130-160 a jezdíme časy jako kdybychom udělali 3 km Nového spojení a zbytek zůstal bez úprav.
Zde je praktická ukázka toho, že největších časových zisků dosáhneme odstraněním propadů rychlostí.
Neví někdo jak to bude s úsekem Choceň - Ústí n/O, tam by se ještě něco dalo získat.
Cestovatel
25.10.2005 (14:33)
Praha-Brno pod 2h se stihnout nedá ani teoreticky. Když vezmu "pendolinové" rychlosti (plán 1997), které uvádí p.Bonev na svých stránkách, vyjde mi čas 1:58 (za ideálních podmínek kdy zrychlení limituje k nekonečnu). Už ten kdo to počítal, musel vědět, že je dosáhnout uvedeného času je nemožné!
Jo kdyby tak existoval tunel Brno-Blansko...
Jo kdyby tak existoval tunel Brno-Blansko...
25.10.2005 (12:42)
SP: s poradnou modernizaci uzlu a s jednou zastavkou v Pardubicich by se mozna ty 2h stihnout daly.
25.10.2005 (11:37)
Beneš:
Mám malé upřesnění: To, že Pendolina budou z Prahy do Brna jezdit 2:09, jsem dočetl ještě před dvěma lety na jakési nástěnce na kolínském nádraží. Pravda, není to nereálné, ale kdoví kdy to bude. Asi by to bylo do Holešovic, bez zastávky a až budou hotové uzly Brno (cha cha), ČTřeb, Kolín a Nové spojení. Před těmi deseti lety se ještě říkalo, že Bm - Pha bude pod dvě hodiny. Dnes (tedy od prosince) 2:23. Uvidíme...
Mám malé upřesnění: To, že Pendolina budou z Prahy do Brna jezdit 2:09, jsem dočetl ještě před dvěma lety na jakési nástěnce na kolínském nádraží. Pravda, není to nereálné, ale kdoví kdy to bude. Asi by to bylo do Holešovic, bez zastávky a až budou hotové uzly Brno (cha cha), ČTřeb, Kolín a Nové spojení. Před těmi deseti lety se ještě říkalo, že Bm - Pha bude pod dvě hodiny. Dnes (tedy od prosince) 2:23. Uvidíme...
honzaW
25.10.2005 (8:25)
2 M : :))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko