..: Šéf OSŽ Dušek chce podat žalobu na ministra dopravy :..
OSŽ Praha - Předseda Odborového sdružení železničářů (OSŽ) Jaromír Dušek se rozhodl podat žalobu na ministra dopravy Milana Šimonovského. Šimonovský podle něj nehájí zájmy drah a porušuje zákon o drahách, protože se údajně nesnaží sehnat peníze, kterými by stát zaplatil ztrátu Českých drah v osobní dopravě. Včera to uvedla televize Nova. Šimonovský obvinění odmítá.
Jde o to, kdo má hradit ztráty, které vznikají Českým drahám v osobní přepravě. Tu si u ČD objednává stát, ale ministerstvo dopravy ji kryje jen částečně. Podle Duška není správné, aby ji dráhy každoročně kryly ze zisků z jiných oblastí. "Každý rok pan ministr (Šimonovský) se svým ministerstvem a svými úředníky připravuje České dráhy nejméně o 3,5 miliardy korun, pakliže do toho nebudu počítat přiměřený zisk, který nám dluží také," řekl Dušek.
"Oni mají úměrně peněz tomu, aby byli stále motivováni snižovat provozní náklady," reagoval Šimonovský. "Pan Dušek už neprospívá Českým drahám. Oni mají teď totiž sjezd a pro něho jakákoli aktivita je teď velmi významná, takže pomlouvá kde koho," dodal. Mluvčí ČD Petr Šťáhlavský nechtěl chystanou žalobu šéfa odborářů komentovat.
Dušek odhaduje, že by jeho právníci mohli mít žalobu na ministra sepsanou začátkem příštího týdne. Poté ji chce hned podat na státní zastupitelství, uvedla Nova.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 11.10.2005 (11:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Mike Tom
13.10.2005 (8:19)  
Tak tomu říkám blábol na n-tou. Míchat žalobu s podáním státnímu zastupitelství je sice bohužel v novinách běžné, ale Nova to dovedla k "dokonalosti"...
12.10.2005 (23:15)  
Ono to je s pojmem dotace poněkud složité. Ve Švýcarsku si regionální dopravu objednávají v podstatě kantony, a hlavně platí za to, co si objednají. U dálkové dopravy je mezi státem a SBB uzavřen nějaký pakt, že SBB zajistí nejméně hodinový takt v dálkové dopravě.
Ziskovost je fiktivním pojmem i u turisticky exponovaných železnic "společenství JUNGFRAUBAHNEN", MGB – dříve FO / BVZ apod. Společnost sice dosáhne zisku, ten je ovšem "po zdanění" tak malý, že akcionáři tučné dividendy nepřináší …
registrovaný uživatel dotace
12.10.2005 (13:21)  
Na 810 se u nás platí většinou 46-56kč na 1km.Bez poplatku za dop.cestu by to bylo kolem 40kč na jeden km.
Pro porovnání:Stř.kraj platí v průměru bus dopravcům kolem 14-15kč na 1km.
registrovaný uživatel P.P.
12.10.2005 (11:36)  
Jaké jsou dotace na osobní železniční dopravu u nás a jaké jsou třeba ve Švýcarsku ... ví to někdo? a jaké jsou ztráty ve mnou jemnovaných zemích?
11.10.2005 (23:57)  
jen technickou ad ft: měl jsem na mysli, že dopravní cesta je drahá ve srovnání s poplatky.

Ať je to jak chce. Když to vezme do ruky Římanboys ať všechno zprivatizují (všechny silnice a železnice) a bude po problémech. Kamiony zmizí a dráha cestující odveze 810. Všichni budem sedět na zadku a používat ČESKÉ výrobky, protože hyperřetězce sem nebudou nic tahat, protože by na dopravě prodělali kalhoty. Jenže tohle je pohádka, římanovci přece nepoloží autodopravce, to spíš někdo konečně přejede (autem) Duška.
registrovaný uživatel fT
11.10.2005 (21:26)  
1. podminky jsou nerovne a stale se velice casto pletou jabka s hrusky
2. poplatek za dop. cestu je neskutecne levny. To je u nas ten nejvetsi pruser. V zadnem pripade neni drahy jak prase. Pro pochopeni by se to chtelo podivat trebas na zapad odnas... tam tento poplatek tvori o dost vetsi procentni cast nakladu. Jedna vec mluvici za vse : proc se vyplati soukromym dopravcum vozit pod zadratovanymi kolejemi naklady v motorove trakci? Protoze ten poplatek je tak smesnej, ze mnohem vetsi naklady na naftu oproti elektrine hrave smaze...
11.10.2005 (20:57)  
ad : Jiří Kalčík - podle zákona o dani silniční jsou autobusy, které udělají nejméně 80 % výkonů ve veřejné linkové dopravě osvobozeny od placení daně silniční … , čili autobusák zaplatí jen za nějaké "luxusní" zájezdové busy pokud je provozuje.
Já se domnívám, že tyhle spory mezi silniční a železniční dopravou ohledně placení poplatku za dopravní cestu by vyřešila změna jednak názvu zákona o dani silniční na zákon o poplatku o použití dopravní cesty, jednak okruhu vozidel, na která by se vztahoval = na silniční i drážní vozidla. Takže by se platila stejná daň anebo osvobození od daně. Jelikož od placení silniční daně jsou osvobozena vozidla elektrická (trolejbusy), byly by osvobozeny všechny elektrické lokomotivy, stejně tak jako vozidla používaná pro veřejnou "linkovou dopravu osob" (tady by se musela terminologie drobně upravit s ohledem na to, že vlaky nejsou "linkovou" dopravou) = motovoá trace + osobní vozy, takže by to zbylo na motorových lokomotivách, který není přehršel …

Česká TV přišla dnes se zajímaým hitem … některé obce v Plzeňském kraji, které nemají na údržbu obecních komunikací hodlají tyhle komunikace darovat kraji. Ten je samozřejmě nechce. Tak je obce mohou prodat. (MD to potvrdilo). Takže kdyby došlo skutečně k prodeji a někdo si koupil obecní silnici, případně skoupil silnice kolem nějaké obce, tak bude patrně vybírat mýtné … autobusák si mýtné promítne do nákladů a bude ho chtít uhradit na kraji …
Výše mýtného je věcí "neviditelné ruky trhu" (viz jistý profesor ekonomie), takže kdyby stanovil "jen" 5 Kč za kilometr, nastalo by na "krajích" velké divení … jak je najednou autobusová doprava drahá …
Totéž by se samozřejmě vztahovalo i na kamiony apod.
registrovaný uživatel JIPOL
11.10.2005 (17:13)  
Podle pana Šimonovského by bylo správné aby se mu sníži plat, aby byl motivován k vyšším "pracovním výkonům".
11.10.2005 (16:49)  
Vážení přátelé, to je naho.... Pořád se míchají hrušky s jabkama. V nákladech na vláčky se promítají náklady na dopravní cestu a ta je drahá jak prase. Do nákladů autobusáků se promítá tak příspěvek na pivo státním úředníkům v podobě silniční daně. V některé sousední diskusi dal ve známost jeden co do toho trochu vidí, že na silnicích je dluh jeden bilión Kč každým rokem hrozivě narůstá. Co kdybyste to promítli autíčkářům do jejich nákladů?! To by snad jejich relace byly ziskové??? Takže Dušek sice vypadá jako šílenec co bojuje s větrnými mlýny, ale v zásadě je nejblíže pravdě. Pokud by ČD jezdily jen 4x denně na "ziskových" spojích, pak nejsme v Evropě, ale v Asii, nebo v Americe. Protože jsme uprostřed Evropy, pak předpokládám, že takovéto blbiny by měly být dostatečným důvodem k vyhoštění na Sibiř a ne na solidní diskusi.
11.10.2005 (13:33)  
Z toho článku jsem pochopil, že ministerstvo plně nekryje to, co si samo objednalo.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko