..: Modernizace trati Zábřeh na Moravě – Červenka zahájena :..
infoZábřeh na Moravě - Modernizace posledního z šesti úseků železniční trati mezi Přerovem a Českou Třebovou začala 29. září 2005 symbolickým povolením šroubu u kolejnice na nádraží v Mohelnici. Jakmile bude v říjnu 2008 dokončena, vlakové soupravy mohou na celé trati projíždět rychlostí 130 až 160 kilometrů v hodině. Práce za 4,6 miliardy korun financuje ze tří čtvrtin Evropská unie, přičemž bude poskytnuto více než sto milionů eur.
Projekt na pětadvaceti kilometrech trati zahrnuje i rekonstrukci stanic v Července, Moravičanech, Mohelnici a Lukavici včetně výpravních budov. Větší bezpečnosti cestujících budou sloužit mimoúrovňové podchody a nástupiště. Součástí projektu je rekonstrukce devatenácti mostů, čtyři kilometry protihlukových stěn, jeden nový most a pět nadjezdů, které budou železniční trať křížit. V úseku, který prochází Litovelským Pomoravím, použijí stavbaři speciální šetrné technologie. Všechny práce budou probíhat za plného provozu na železnici. Grafikon dopravy už počítá s určitou časovou rezervou na výluky.

Celý článek na webu MD ČR

Zdroj : Ministerstvo dopravy

Rail-2005 Poslat mail autorovi | 7.10.2005 (11:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2      Zpráv na stránku:   
Radeček
10.10.2005 (0:22)  
Off topic Mirda: Trochu uberte. Nový svršek není až do zastávky Doloplazy, ale pouze k místu odbočení vlečky do ŽPSV Doloplazy (nebo jak se ta fabrika teď jmenuje). Přesněji řečeno - nyní rekonstruovaný úsek končí za mostkem (ten se taky rekonstruuje) kousek za odbočnou výhybkou této vlečky (100m?). Do zastávky je to odtud ještě cca 0,5km. Na zbývající úsek do Pivína není šáhnuto.
registrovaný uživatel  
09.10.2005 (21:53)  
ad Jirka Kalčík:Pokud je to bráno tímto směrem a železnice se takto opravdu ubírá tak s tím opravdu už asi nic dělat nepůjde,jelikož se nakládka jak ze strany Siemense tak i pískovny snížila a upřednostňuje dopravu silniční a můžu si jen přát aby se to otočilo.Už se jen "těším" a jsem zděšen jak budou v budoucnu party posunovačů na "Ponorce" pendlovat po zhlaví sem a tam a jak se tím samozřejme prodlouží pobyt ve stanic a samozřejmě i prostoje,nemluvě o komplikacích z Os.dopravou.Ona vlečka Siemens měla být původně pro přímé sestavení Mn a jeho následný odvoz.Nevím přesně ale tato vlečka je položena víše vůči traťovým kolejím a pokud dojde k posunu kolejové spojky tak už toto možné asi nebude ale nevím přesně.Potenciál tu možná byl ale......Ona totiž 3 kolej byla využívána pro křížení na směr Olomouc i šibování souprav ze SEM,teď už to asi možné nebude,pokud by nedošlo ke zrušení skladiště u 5 koleje.A i šturc ke skladišti jak vidím bude buď prodloužen nebo zrušen.
registrovaný uživatel Mirda
09.10.2005 (19:11)  
Off-topic Tonda: Za Nezamyslicemi je snesen svršek od krajní výhybky zhruba po zastávku Doloplazy. Co jsem si všiml v Nezamyslicích leží kolejnice S49 na pražcích B91 s vrtulema (takže skoro "koridor"). Příští rok by se měl rekonstruovat ještě zbytek úseku do Pivína.
09.10.2005 (18:54)  
ad 742.041: Škoda, že jsem nesebral ze svého bývalého zaměstnání situaci. Nejsem si zcela jist, jestli by šlo dodělat v budoucnu tu spojku od Siemense do 1. koleje. Zde došlo k mírnému posunu spojek mezi kolejí č.1 a 2 náhradou výhybek 1:11 za dnešní 1:9. Angličana tam nedáme, ten je jen do 120km/h. V každém případě mne jímá hrůza, kdyby se mělo po dráze v budoucnu zase vozit více, koridorovými stavbami se mnohde snížila kapacita a hlavně se vykosily místa nakládky, či vleček. Těžko už to půjde vrátit. Ve stanicích jako Mohelnice je velký potenciál možné železniční přepravy. Naštěstí to není až tak zmrskané, ale je to zhoršení.
registrovaný uživatel  
09.10.2005 (12:23)  
ad Jirka Kalčik:dalo by se to i tak ale vezměme v úvahu že zde staví sice jen regionální ale staví rychlíky a to v exponované doby a i ty Os jsou dosti hojně využívané hlavně v odpol.čase studentskou mládeží a tyto nástupištní "nudle"jistě nepřispějí jak bezpečnosti tak i pohodlí nástupu i výstupu.K té kolejové spojce Siemens se to zdá opravdu velice nešťastné,jelikož bývá zároveň vykonáván přetah od pískovny a zajíždění na 3 kolej je opravdu nepraktické i ohledně předjíždění souprav ve stanici.V dřívější době byla uvažována výtažná kolej 8a od pískovny a TSS v mistě dnešního ST2,byly zde zbudovány i mosty ale pak z této myšlenky sešlo z finančních i provozních důvodů.Dle mého názoru by to šlo vyřešit přímo angličany v kolejové spojce a tím i ušetření místa na zhlaví.
09.10.2005 (11:49)  
ad742.041 Ano diskuse se vedly, výsledek je ještě ten, že kolejiště Siemens již nebude zapojeno do 1. koleje. Zmizí ta krajní spojka. Bude zapojeno do koleje č.3 přímo a z důvodu stísněných poměrů tam přibyde angličan. Já jsem navrhoval ponechat spojku do koleje č.1 a zkrácení koleje č.3 (obdobně jako u č.4) a u koleje č. 1 udělat slušně široké nástupiště. Zapojení manipulační koleje č.5 a šturcu 7a by bylo z koleje č.1. Mělo by to jediný problém, že by se v Mohelnici nedaly předjíždět Os ve směru do Olomouce. Mám za to, že pravidelně by se měly Os předjíždět v uzlech, aby byl zajištěn přestup - tedy v Zábřehu. Je fakt, že se tady vyskytují i vyšší kategorie (co pojedou v jiném taktu), kde třeba vyjde křižování jinam. Pak je ale pro směr do Olomouce možnost předjetí v Moravičanech, kde bude mít kolej č.3 nástupiště a navíc jízdu do odbočky 60. Při širším peronu v Mohelnici se i zkrátí pobyt (rychlejší nástup) a neměl by být problém posunout předjíždění do Moravičan. Odhadem by to bylo posunout trasu Os o minutu. Manipuláky na vlečku Siemens by ze zkrácené třetí musely po první nebo po páté (když by nebylo něco u boční rampy u bývalého skladu). Zato by ale zůstala možnost posunovat na vlečku Siemens ze sudé skupiny. Tato myšlenka však neprošla a v Mohelnici budou úzká nástupiště u koleje č. 1 i č.3. Byl bych vděčen i po letech po rozhodnutí za názor dopraváka k popsanému problému. Já osobně nesnáším nudlová nástupiště ve stanicích kde nenastupují dvě babky s husou v košíku ale ve špičce je tam pobyt dvě až tři minuty protože se cestující nedostanou k vlaku (mám to doma před barákem)
registrovaný uživatel  
08.10.2005 (23:01)  
ad jirka Kalcik: diky za odpoved-jelikoz se nachází v žst Mohelnice v sudé skupině i tzv.vlečka pískovna která se soustřeďuje na dvě koleje a na lukavickém zhlaví je naopak v liché skupině ale z manipulační koleje zaustění odst.nádraží siemens které je napojeno i do 1 traťové koleje,byla vedena úvaha i diskuze jednak rozpletu zhlaví i nástupistě.
08.10.2005 (21:29)  
"České dráhy" toho chtějí tolik, že už ani neví co chtějí. Mezi Brnem a Břeclaví není jediný úrovňový přejezd a stejně tam Pendolino 180 km/h nejezdí ani dlouho jezdit nebude.
registrovaný uživatel zaosai
08.10.2005 (20:51)  
Vysvětluji proč jsem se zajímal o přejezdy.V televizy se vyjádřil pracovník Českých drah,že chtějí jezdit s Pendolinem 180 km/hod. a úrovňové přejezdy jsou dovoleny do 159 km/hod.
registrovaný uživatel zaosai
08.10.2005 (20:49)  
Vysvětluji proč jsem se zajímal o přejezdy.V televizy se vyjádřil pracovník Českých drah,že chtějí jezdit s Pendolinem 180 km/hod. a úrovňové přejezdy jsou dovoleny do 159 km/hod.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko