..: Vlak SC Pendolino bude stát od 250 do 600 korun :..
Pendolino - ilustrační fotoOpraveno a aktualizováno : 15:10 hod.
Praha - Vlak SC Pendolino, jak jej České dráhy nazvaly, začne od 11. prosince jezdit šestkrát denně mezi Prahou a Ostravou. Trasu vlak urazí za 3 hodiny a 22 minut, tedy o 25 minut rychleji než současný nejrychlejší spoj Manažer. Jízdenka bude stát 500 korun ve 2. třídě a 600 korun v 1. třídě a bude tak na úrovni vlaku Manažer.

Se zákaznickou Z kartou se cena sníží ve druhé třídě na 460 korun. Speciální tarif chtějí dráhy nabídnout studentům do 26 let. Ti by měli jezdit ve druhé třídě za padesát procent základního jízdného, tedy za 250 korun. Poloviční jízdné budou platit i děti do 15 let.
Vlak SC Pendolino bude v prvním roce vypravován z Holešovického nádraží, po dokončení Nového spojení pak z Hlavního nádraží v Praze. Zastávky budou v Pardubicích, Olomouci, Ostravě Svinově a Ostravě hlavním nádraží.
Vlaky budou z Prahy Holešovic odjíždět v přibližně dvouhodinových intervalech v 5:56, 7:56, 9:56, 13:56, 15:56 a 18:26 hodin. Z Ostravy hlavního nádraží pak ve 4:00, 5:45, 9:45, 11:45, 13:45 a v 17:45 hodin.

Cestující, kteří využijí spojení vlaky SC Pendolino, získají vysoký standard následujících komplexních služeb:
* Možnost nákupu cestovního dokladu přes internet (připravuje se)
* Možnost přednostního odbavení u tzv. rychlých pokladen SC Pendolino v rámci ČD Center
* Speciální čekárny pro cestující první třídy (Ostrava, Olomouc, Praha – Holešovice)
* Nabídka parkovacího místa pro osobní automobily na nádraží (Ostrava, Olomouc)
* První vlak dálkové přepravy ČD, který bude veden jako plně nekuřácký.
* Palubní personál poskytující široké asistenční služby – včetně osobní asistence při nástupu do vlaku (cestujícím 1. třídy)
* Denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky první třídy, široká nabídka občerstvení z minibaru s rozvozem po vlaku, nabídka občerstvení v bistrovoze
* Místa pro spoluobčany na invalidním vozíku
* Přeprava jízdních kol a kočárků
* Klimatizace, přípojky elektrického proudu – umožňující například práci na notebooku v průběhu cesty (1. třída)
* Rozšířený Informační servis v češtině, angličtině, francouzštině a němčině
* Garance jízdní doby – s kompenzací v případě zpoždění vlaku
* Další doplňkové služby: informační materiály ČD, prodej jízdních dokladu na MHD v destinacích vlaků SC Pendolino

"V příštích letech po dokončení spojovací větvě koridoru mezi Českou Třebovou, Olomoucí a Přerovem lze očekávat další zrychlení dopravy mezi Prahou a Ostravou. Jízdní doba by se pak měla přiblížit ke 3 hodinám," sdělil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Pendolino bude první plně nekuřácký vlak dálkové přepravy v nových členských zemích Evropské unie. Bude přepravovat pouze sedící cestující. V ceně je už zahrnutá i místenka. Při využití jiného jízdního dokladu (například kilometrické banky či síťové jízdenky) si bude muset cestující dokoupit zvláštní místenku za 200 korun.

Kromě spojů SC Pendolino na trase Praha – Pardubice - Olomouc – Ostrava a zpět zavedou České dráhy od roku 2006 rychlovlaky pendolino také na některé spoje do Rakouska a na Slovensko. Jedná se o dva páry vlaků EuroCity na trase Praha – Vídeň – Praha; a po jednom páru vlaků InterCity na trasách Praha – Bratislava a zpět a Praha – Břeclav a zpět. Na těchto spojích budou cestujícím poskytovány služby odpovídající vlakům kategorie EC a IC – s tím, že pro cestu těmito vlaky vedenými soupravami pendolino bude platit standardní tarif pro cestu vlaky EuroCity a InterCity. Nicméně i tyto spoje budou vedeny jako plně nekuřácké.

Jízdenky pro Pendolino (web ČD) - přidáno 23.9.2005 19:00

zdroj : České noviny (ČTK) , iDnes.cz , Tisková zpráva ČD

JRtrain Poslat mail autorovi | 20.9.2005 (12:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
Nothing
25.09.2005 (15:32)  
To Miroslav Zikmund: Jen poznamka - nejsou to kladivka, ale kladivko a mlatek - i visuelne je (ci bylo) to videt.
24.09.2005 (20:24)  
Pendolino jezdí docela obsazené i v "kladivka" Jenže ta "velká" obsazenost vyplývá z toho, že klasické souprava má ve dvojce 436 míst + 54 míst v jedničce (k sezení), zatímco EJ 680 má "jen" 331 sedadel, čili o 159 méně = 2 klasické vozy po 80 místech.
registrovaný uživatel Peter
23.09.2005 (10:10)  
To Q - IC - stačí jeden kuřík a smrdí celý vůz, alespoň ty co patří maďarům.
registrovaný uživatel peter
23.09.2005 (10:07)  
Za starého režimu byl povinně místenkový jediný vlak - Ostravan, vozy byly nekuřácké s "údírnou" na konci, ta zela prázdnotou - místenky se do ní prodávaly jako poslední, když už byl celý vlak obsazený - jinak by kuřáci mněli jakékoliv povídání o kouření začínat jako Anonymní alokholici v USA - Jsem člověk závislý na kouření a svým zlozvykem jsem podlomil zdraví svých dětí, přivodil si impotenci, zpopelnil zařizený byt....
Zdravotní závadnost kouření není jen v roziku rakoviny plic ale třeba těch novorozenců s nízkou porodní váhou co je, astmatických dětí adt.... poctivý zdravotník by mohl povídat.
Apropo- na tomto webu se o kouření už jednou diskutovalo.
registrovaný uživatel M 
23.09.2005 (9:34)  
Paneboze, co sem nekdo plete cesky narod?!?!? Co Italie nebo Irsko - ti maji taky typicky ceskou povahu?
registrovaný uživatel Q
23.09.2005 (9:27)  
Po přečtení všech příspěvků na téma kuřák - nekuřák je vidět, že jsou naprosto liché a bezpředmětné argumenty proti kuřáckým oddílům na konci vlaku. Systém klimatizace jak v nových vozech pro IC, EC tak pro Pendolino je proveden tak, že kouř z cigaret je poměrně dokonale odsáván a nevytváří ani nepříjemné zakouřené prostředí (navíc na konci soupravy).
Argumenty nekuřáků jsou jen a jen projevem škodolibosti a pomstychtivosti, která je vlastní Českému národu!
Toto je jen další krok pro další přechod k individuální automobilové dopravě.
registrovaný uživatel M 
23.09.2005 (8:36)  
Jirko Kalciku - schvalne, kolik jste ochoten zaptlatit navic za to, ze vlakem budeme v cili rekneme o pul hodiny drive (vse ostatni bde stejne)?
23.09.2005 (7:34)  
K diskusi kuřáků:
Letos jsem byl s rodinou na Slovensku ve velice slušném penzionu, který zářil novotou (zřejmě letos uvedený do provozu). Když v sobotu přijel pan hoteliér (tedy majitel) smál se, že nové je jenom parkoviště se závorou a penzion už běží šestou sezónu. Je to člověk pohybující se v obchodních kruzích po západní Evropě a aby svoji investici neznehodnotil nezlikvidovatelným smradem, nedovoluje uvnitř kouření a kuřáci mají popelník na parkovišti u vchodu.
Můj kantor na češtinu na střední škole v letech osmdesátých nás upozorňoval, že "kouří jenom ženský a zdegenerovaní Indiáni". Osobně si myslím, že ženy těch 3,5hodiny vydrží a zdegenerované Indiány může vozit klasické R s přestupem v Přerově. Kouření jak píše Mirek Zikmund je projevem nedostatku jiné činnosti a tak tito mohou v klidu jezdit pomalejšími vlaky, když nemají co na práci.
K ceně jízdného - je samozřejmě předražené stejně jako jednotka a neodpovídá poměru úspory času (nic jiného se už nedá proti klasice porovnat), jenže manažeři ČD to asi jinak neumí. Až bude jezdit se čtvrtinovým obsazením, tak se nad tím budou zamýšlet. Zatím bych to vůbec nepitval.
registrovaný uživatel lada
23.09.2005 (6:37)  
to M (Opravdu mne fascinuje, jak kurak vysvetluje, ze nekurakovi nevadi...): Souhlasim, zkusil jsem tu kuraky trosku podrazdit a dozvedel jsem se opravdu zajimave veci...

Ale radeji k tematu. Nevite nekdo, jak je zkusebni pendolino na trase do Decina zaplneno? Ja tim jel jen jednou (opravdu nahodou) pres tyden v cervnu a bylo zcela plne. Plati to stale? Jde mi o odhad, jaka cast pendolina do Ostravy se muze zaplnit "cumily", ktere nezajima cesta, ale spise vlak.
23.09.2005 (0:24)  
M. Zikmund:
Mluvíte mi z duše. Teda s tím hulením se asi neshodneme, ale už bych to opravdu nechal stranou. Co se jízdného týče, Vaše stanovisko jsem vždycky sdílel a všechny (!) příplatky a povinné místenky jsem bral jen jako výraz typické železniční tuposti, která mě mrzí, ale která může v důsledku železnici zničit. I když jsem nakonec volbu tarifních podmínek v SC Pendolino uvítal (jsem rád, že to není 2x dražší), je to stále vydírání, které by se mělo zatrhnout. Nevěřím, že ta Pendolina budou alespoň z poloviny zaplněná.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko