..: Nová anketa: Souhlasíte s tím, aby byla zastavena doprava na devíti tratích ...? :..
810-patří k lokálkámAnketa - Mám tu pro Vás novou anketu, která je hodně aktuální. "Souhlasíte s tím, aby byla zastavena doprava na devíti tratích ve Středočeském kraji?" Jedná se o tratě, které jsou vyjmenované v příslušné novince.
Stará anketa měla téma: Myslíte si, že se do konce roku rozběhne alespoň jedna stavba na IV.koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi ? Správnou odpověď ANO zvolilo 371 lidí, NE 544 lidí.
Vcelku mě pobavilo, a nejen mě, jak přibývaly hlasy u NE, i když se první stavba již rozběhla. Zvláštní ;-)

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 19.9.2005 (20:37)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
Frantisek
03.10.2005 (14:50)  
to Václav Novotný: Naprosto souhlasím. Ale nejde jen o turistickou atraktivitu. Železnice musí nabídnout adekvátní služby především pravidelným cestujícím, a ne aby chátrající lokálka vozila jen turisty a pravidelní cestující podél ní vesele drandili v busech.
Frantisek
03.10.2005 (14:47)  
to Rene Rele: To je naprostá šílenost. Když bude spojení omezeno na jeden ranní a jeden odpolední spoj, pravděpodobnost, že se jeho časová poloha nebude hodit nikomu, vzroste téměř na jistotu. A souběžné busy budou jezdit třeba i po 15 minutách...
Na této trati by stačilo zavést plnou integraci, zvýšit rychlost a hlavně: Zrušit stav, kdy Svatý Jan pod Skalou je ve druhém a Vráž u Berouna ve třetím pásmu. 90% turistů, kteří z Jana chodili na vlak, jezdí už dnes busem. Přitom ten by při troše dobré vůle mohl na vlak navazovat...
Frantisek
03.10.2005 (14:44)  
Opravdu si tady někteří myslíte, že špatný stav železniční dopravy by měl být důvodem k jejímu zrušení a nahrazování dopravou silniční jen proto, že ta je na tom dnes lépe?
Narážím na argumenty typu "souběžně jezdí bus" a "bus je rychlejší".
Pokud budeme postupovat podle této "logiky", pak po výstavbě všech plánovaných dálnic nebude u nás potřeba jediná železniční trať!
Rene Rele
22.09.2005 (9:31)  
Na trati 173 bych nechal:
ranní vlak v pracovní dny z Berouna do Prahy a zpět,
odpolední vlak v pracovní dny z Berouna do Prahy a zpět
o víkendu zavedení polokružních vlaku:
Praha hl. n. - Žvahov - Stodůlky - Hostivice - Rudná - Hlubočepy - Smichov s odjezdem z Prahy hl.n. cca 10:30, zpět ze Smíchova cca 15:30, víkendový spoj ráno Smichov - Loděnice - Křivoklát a odpoledne zpět
Václav Novotný
22.09.2005 (8:10)  
Jsme povinni zachovat dědictví předků i za prodělečnou cenu - všechny žel. budovy (počínaje WC a magacíny) jsou ve stáří ND, které je také dotováno. Reg. tratě, často s tunely a nádhernými vyhlídkami se musí nabídnout k provatizaci, viz pův.prodělečná "Šatavova" úzkokolejka. Až budou poflakující se pokladní aj.na nádražích prodávat občerstvení a suvenýry - uvěřím v záchranu tohoto dědictví. Rozdejte řidičům na silnicích pistole (někomu kulomet), aby po sobě stříleli-domníváme se, že by bylo méně mrtvých a zraněných??Cestující na žel. je oproti silničnímu vychováván ke společenskému, slušnému vystupování (jede v pojízdném bytě), aniž by to oba chtěli či mohli ovlivnit. Dopravu po železnici si naši předci přizpůsobili tehdejší slušnější morálce (např.uniformy železničářů získávaly autoritu)-nechci však moralizovat a tak nashledanou na D1...
Radu na závěr: vezměte děti vlakem na stejnou trasu, kterou jezdíte "plechovým nebezpečím" a pak se jich zeptejte na názor; srovnej kluka běhajícího po kupé s připoutaným okřikovaným nervózními pitomci dospěláky...
David Z.
20.09.2005 (18:02)  
To můj téměřjmenovec David:
1) Ne vše co se zde uvádí jsou lokálky. Tuším, že takové Louny-Rakovník není lokálkou (tratí stavěnou podle určitého zákona) v žádném případě. A pokud myslíte tzv. regionální tratě (na rozdíl od celostátních) tak tím také v žádném případě není. Ani taková Rudná-Beroun tuším (teď "vařím z vody") není. Byla to tuším odbočka Pražsko-duchcovské dráhy. Akorát si nemůžu uvědomit zda to byla odbočka nebo se stavěla později. Ale je pravda že zde to hravě nahradí přímé BUSy, které jedou téměž v trase. Pouze do Nučic nezajíždějí (v posledním měsíci jsem měl tu čest takovými párkrát jet).
2) Je pravda, že některých lokálek škoda nebude (asi třeba Kolešovice, snad i Lužec - obě jsem si svého času projížděl a byl jsem tam sám).
3) Když jsme u toho porovnávání časů. Jezdím často po ne zrovna koridorové trati (Celostátní to tedy je) Olomouc-Krnov-Opava. A v úseku souběhu se silnicí (přejezd před Dětřichovem–přejezd mezi Valšovem a Bruntálem) je zajímavé pozorovat, že stejná auta stojí u všech 3 přejezdů (včetně toho, že ve Valšově se dost dlouho stojí). Také v úseku mezi Krnovem a Opavou, tam kde je vidět silnice se mi ta auta nezdají moc rychlá.
4) A když jsem před časem hledal pro jednu známou spoj Brno–Červenka, tak mi padl zrak na BUS Brno-Jeseník jedoucí zhruba přímo a přímý R Brno Jeseník jedoucé nejdříve do Olomouce, potom do Zábřehu a potom objíždějící Jeseníky až k Hanušovicím a ve velkém stoupání na Ramzovou a esíčky u Lipové (které trasu také zrovna nezkrátí) a vyšlo to vlakem asi o 5 min. kratší (odjezd tuším 10 min BUS dříve, příjezd jenom 5 min). Možná že to ještě jezdí. A teď mudrujte nad pomalostí vlaku vůči BUSu. :-)

P. S. teď jsem si to zkusil najít: R 433/905: odj. 5.55, př. 10.08, BUS 720290/1: odj. 5:55, př. 10:20. Rozdíl 12 min. Což není moc, ale popírá to teorii o pomalosti vlaku. Pro zajímavost: vlak 212 km, bus 190 km
David
20.09.2005 (17:09)  
K zastavení dopravy nejen na těchto tratích už mělo dojít před hodně dlouhou dobou - lokálka byla geniální vynález v době, kdy cesta selským potahem trvala do města celý den - pak přišla lokálka a světe div se, pocestný byl již večer zpátky, protože cesta lokálkou trvala třeba 2 hodiny. Jenomže pak přišla doprava autobusová a IAD - a světe div se podruhé, cesta lokálkou trvá pořád 90 minut, autbus to přes návse jednotlivých vesnic stihne za 50, trochu ohleduplný řidič za 40 a sebevrah za 25 minut. A jestli jede po trati M 152.0 nebo BR 642, tak je ten vlak pořád řádově pomalejší.
martin
20.09.2005 (16:47)  
je to jednoduché krajští radní a hejtman nejsou v dozorčí radě nebo v orgánech železnice ale v orgánech autobusových dopravců jsou , takže je pro jejich vlastní zájmy železnice konkurencí a obírá je o podíly na ziscích ( toto platí hlavně o dopravní společnosti ústeckého kraje )
martin
20.09.2005 (16:47)  
je to jednoduché krajští radní a hejtman nejsou v dozorčí radě nebo v orgánech železnice ale v orgánech autobusových dopravců jsou , takže je pro jejich vlastní zájmy železnice konkurencí a obírá je o podíly na ziscích ( toto platí hlavně o dopravní společnosti ústeckého kraje )
Pae Výborný
20.09.2005 (12:51)  
Trati 233,013,125 ano a navíc 074 mezi Brandýsem a Čelákovicemi,
Na tratich 210,173 bych zavedl taktovou dopravu o víkendu cca 180 nebo 240 minut s posilou v sobotu dopoledne a neděli odpoledne. Pracovní dny neměnit.
Ostatni necht posoudi ti, co tam ziji nebo tim cestuji.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko