..: Revitalizace nádraží v Olomouckém kraji (Olomouc, Přerov) :..
obrazekČD - Projekty jsou součástí komplexní strategie revitalizace více než 60 stanic v České republice nazvané Živá nádraží. České dráhy zahájily v Olomouckém kraji proces revitalizace dvou nádraží s největší intenzitou pohybu cestujících. V následujícím období tak budou modernizována nádraží v Přerově a Olomouci, a to ve spolupráci s partnery, kteří vzejdou z výběrových řízení vyhlášených Českými drahami. Celý postup bude zahrnovat nejen celkové omlazení interiéru i exteriéru nádražních budov, ale především přinese zásadní zvýšení kvality odbavovacích a dalších služeb poskytovaných cestujícím. Cíl je jediný – učinit z nádraží respektované součásti městské infrastruktury, kam lidé chodí rádi nejen, když někam cestují. Standardní součástí revitalizačních aktivit by mělo být také plné zpřístupnění stanic občanům se sníženou pohyblivostí, zavedení dalších doplňkových služeb a větší zaměření na funkční podporu rozvoje turistického ruchu (služby pro cizince apod.).
Revitalizace nádraží ve dvou městech Olomouckého kraje proběhnou ve spolupráci s komerčními partnery, kteří vzejdou z výběrových řízeních vypsaných Českými drahami. V případě nádraží v Přerově již bylo výběrové řízení vypsáno 24. srpna 2005 s tím, že uzávěrka pro předložení nabídek je 24. listopadu. Výběrové řízení na komerční partnery pro revitalizaci nádraží v Olomouci bude vypsáno v následujícím období – ještě do konce letošního roku.
Od partnerů vzešlých s výběrových řízení České dráhy očekávají:
• Zpracování komerčního využití výpravních budov
• Koordinace dostavby informačních systémů ČD dalších druhů dopravy (autobusová doprava, MHD)
• Využití objektů v přednádraží
• Vybudování návazných kapacit P+R – podpora kombinovaného využívání veřejné a individuální dopravy
Ilustrační foto , Zdroj : České dráhy

CSPSV | 8.9.2005 (14:32)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2      Zpráv na stránku:   
mendi
26.09.2005 (17:44)  
čd sice nádraži opravujou např v Děčíně je to krásný ale skoro celej den otravujou cigáni podobně je tomu třeba Lovosicích.A to nemluvě o bezdácích.Nevypadá to teda že by čd dělali něco proto aby takovýhle zrůdy neodrazovaly lidi od cestování vlakem.
Radim_c
13.09.2005 (8:53)  
Revitalizace stanice spočívá právě v tom, že ji bude "provozovat" někdo, kdo to umí. Jiné firmy, než ČD, vědí, že pokud chtějí přitáhnout své zákazníky (=nájemce obchodních prostor) a taky jejich zákazníky, musí zajistit údržbu, úklid, odhánění bezdomovců a zajímavou nabídku služeb a obchodů ... protože herna, herna, sekáč, herna, bufet s pivem za pětku, herna přitáhnou leda individua, jichž se zbytek zákaznictva bojí.
honzasl
12.09.2005 (21:56)  
v pátek jsem byl v Praze. Záchody na hlaváku a Masaryčce jsou za 5kč, vybírá hajzlbába a stejně to tam smrdí. Byl jsem taky očumovat na Ruzyni, tam jsou záchody zadarmo, nové a voňavé. V čem to je????

PS. Na Masaryčce je jakési kasíno, umístěné v nádherné prostoře stvořené pro pořádnou restaurac, kde by se dalo obědvat v kultuře. místo toho jsou tam automaty. Tohle fakt nechápu
RIV
11.09.2005 (21:42)  
Základní problém u nádraží Olomouc a přednádražního prostoru jsou bezdomovci. Samozřejmě že využití nevyužívaných ploch ke komerčním účelům, opravy podchodu a nástupišt budou přínosem pro cestující.
Pokud ale budou žel. stanice nadále sloužit jako útočiště bezdomovcům a jinným pochybným existencím revitalizace stanic nic zásadního nepřinese.
Web
10.09.2005 (20:05)  
M: Ajznbonaci by meli uklizet snad i po svych zakaznicich...
bkp
09.09.2005 (14:35)  
Ale revitalizace nádraží není o natření fasád a o opravených pokladnách.
Je o zcela novém přístupu k využívání veřejných prostor na nádražích tak, aby tam kromě nezbytných zařízení pro cestující (poklady, čekárna, úschovna zavazadel, WC a prodejen drobného zboží - tisku, či baget) byly i další obchody a služby nejen pro zákazníky železnice, které budou známé a respektované v rámci celého města. Prostě 'in' butiky (kadeřnictví, knihkupectví, solárium,...) nebudou pouze na náměstí, ale i na nádraží.
registrovaný uživatel M 
09.09.2005 (13:33)  
Psi extrament je co?:-)))
Nevim, ale to je spis o tom cloveku se psem, ze ho necha srat na nadrazi. Mozna tam to hovno bylo tyden, mozna ne a nevim, jestli by nekdo mel chodit porad kontrolovat, jestli nejsou lidi prasata. Ajznbonackej pes to podle me nebyl...
registrovaný uživatel PetrP
09.09.2005 (11:26)  
Zdravím všechny, včera ráno po 7:00 jsem přesedal v Přerově a na schodech podchodu (u informační tabule) byl psí extrament již částečně rozšláplý. Při cestě zpátky po 12:00 tam ještě byl ale už v horším stavu. Pokud přetrvá taková lhostejnost pracovníků nádraží, žádná revitalizace nepomůže k zkulturnění cestování. Jiná věc je, že majitel se má taky o své psy starat. PetrP
P.S. Budova je pěkná, taky bych rekonstruoval pouze podchody a nástupiště.
registrovaný uživatel PetrP
09.09.2005 (11:26)  
Zdravím všechny, včera ráno po 7:00 jsem přesedal v Přerově a na schodech podchodu (u informační tabule) byl psí extrament již částečně rozšláplý. Při cestě zpátky po 12:00 tam ještě byl ale už v horším stavu. Pokud přetrvá taková lhostejnost pracovníků nádraží, žádná revitalizace nepomůže k zkulturnění cestování. Jiná věc je, že majitel se má taky o své psy starat. PetrP
P.S. Budova je pěkná, taky bych rekonstruoval pouze podchody a nástupiště.
registrovaný uživatel karel.f  mail  
09.09.2005 (11:18)  
Nejrychlejší snad ale zdaleka né nejpohodlnější. Píšou to tu aby si zchladili svědomí co to vlastně udělali za blbost. Prostě nákup sedaček se v naší republice asi nedaří. V renovovaných vozech máme španělské (taky nic moc) a ty v Pendolínu pro změnu české ale ty se hodí podle mě tak do reko 810.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko