..: Požár elektrické lokomotivy v Mariánských Lázních :..
elektrikaMariánské Lázně - Dne 2.9.2005 ve 4.47 hod. byl hasičům ČD v Chebu ohlášen požár elektrické lokomotivy řady 242 osobního vlaku č. 7340, který stál u II. nástupiště připraven k nástupu cestujících jako pravidelný spoj Mariánské Lázně – Cheb.
Strojvůdce zjistil, že ze strojovny lokomotivy uniká kouř. Na místo události se ihned dostavili hasiči ČD z Chebu v počtu 1 + 3 s cisternou LIAZ CAS 24 a hasiči z Mariánských Lázní ve stejném počtu a se stejnou technikou. Vzhledem k potřebě značného množství vody, byla do zásahu uvedena ještě TATRA 815.
Nejprve byly od lokomotivy odpojeny osobní vagony a odtaženy mimo dosah požáru. Poté byla od nástupiště odtažena i elektrická lokomotiva. Hasiči ČD nejprve zkratovali trolejové vedení a později odpojili napájení v celém nádraží. Vzhledem k tomu, že je v lokomotivě umístěn transformátor chlazený v olejové nádrži 3 000 l oleje, umístili hasiči pod lokomotivu záchytnou nádrž pro olej a hasební vodu, aby nekontaminovali půdu. Oheň dostali pod kontrolu v 6.45 hod. Vzhledem k vysoké teplotě a unikajícím nebezpečným látkám, pracovali hasiči v ochranných oblecích a přístrojích.
Na místo byli povoláni též odborníci ČD z Plzně. Informovali, že vyhořelá lokomotiva bude odtažena do depa Plzeň, kde bude podrobena odborné expertíze. Předběžná škoda byla odhadnuta na 2 mil. Kč.

Martin Nožička

zdroj: HZS Karlovarského kraje

VLAK81 | 4.9.2005 (22:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Karlovarský


majkl
08.09.2005 (8:37)  
tak to podle mejch informací skutečně bylo eso. 363 071 (bez záruky) :)
J_V
06.09.2005 (8:07)  
Hasiči ČD zkratovat smí a mají na to vybavení i školení. Nesmí však odzkratovat. To musí vždy "dráteníci". Oststní hasiči nesmí zkratovat a ani začít zásah, dokud nebude zkratováno. Odpojit odpojovačem lze místně ve stanici, nebo "ústředně" z pracoviště elektrodispečera ČD, ale nelze začít zásah!!! TV je považováno za el. zař. pod napětím, dokud není zajištěno - zkratováno. Zkratovací soupravy ve stanicích ČD povětšinou nejsou. V zahraničí je to ale běžné.
Lepus
06.09.2005 (7:58)  
Víte už někdo přesně, o kterou lokomotivu přesně šlo ????
05.09.2005 (20:36)  
zkratovací tyče jsou v ŽST. ve stanici lze zpravidla ručním odpojovačem odpojit lichou nebo sudou skupinu, eventuálně každou kolej, jak kde …
Ta zprávička je zřejmě trošku nešťastně napsána co do sledu událostí …
registrovaný uživatel majkl
05.09.2005 (12:38)  
nešlo spíš o eso? na 7340 jezdí pravidelně a v chebu se točí na R707. ten odjížděl až v 6:40.
05.09.2005 (9:35)  
Nejsou ty požáry ř 242 v Mar. Lázních nějak časté za poslední rok je to min. 2 případ.
dopisovatel nebo člen ŽP JPB
05.09.2005 (9:11)  
Hasiči zkratují taky, přece nebudou čekat, až přijede odněkud MVTV.
dopisovatel nebo člen ŽP ff
05.09.2005 (8:44)  
řekl bych zkatovali dráteníci, nejsem si jistý, zda hasiči ještě vozí tyčky, mají plné auto svých krámů...
dopisovatel nebo člen ŽP J_V
05.09.2005 (7:05)  
To opravdu zkratovali do "živého"??? Řekl bych, že nejdříve odpojili a vytvořili neutrální úsek (ne hasiči, ale elektrodispečer) a potom zkratovali (hasiči ČD).

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko