..: Opět visí otazník nad některými lokálkami :..
České lokálky - Již 11.12.2005 vstoupí do platnosti nový jízdní řád železniční dopravy. Jeho konečná podoba je již dokončena a k dispozici na internetu, ale podle všeho se do prosince ještě můžeme dočkat dalšího nemilého překvapení v podobě zastavení dopravy, resp. jejího neobjenání krajskými úřady. Kromě již "tradičních" tratí s neobjednanou dopravou, což jsou 046 Hněvčeves - Smiřice, 121 Hostivice - Podlešín, 257 Kyjov - Mutěnice a 332 Hodonín - Holíč (SR), letos přijdou na řadu tratě 302 Nezamyslice - Morkovice (zde se jedná o ukončení náhradní autobusové dopravy v režii ČD), část tratě 314 Opava východ - Svobodné Heřmanice, konkrétně úsek Jakartovice - Svobodné Heřmanice a část tratě 026 Broumov - Otovice zast. Damoklův meč dále visí i nad tratěmi 164 Kadaň - Kaštice a 165 Vilémov u Kadaně - Kadaňský Rohozec a nově i nad tratí 096 Zlonice - Roudnice nad Labem, resp. nad její částí ze Zlonic do Straškova. Dnes obdrželi zástupci dotčených obcí návrh jízdního řádu autobusové linky Zlonice - Straškov, která prakticky přesně kopíruje stávající trať. Pod návrhem byla podepsána paní Lucie Benešová ze středočeského krajského úřadu, která se mj. "podepsala" i pod loňské nečekané zastavení osobní dopravy na trati 121. Je třeba dodat, že starostům dotčených obcí se návrh příliš nelíbí, protože linky navrhované potenciálním dopravcem, tedy ČSAD Slaný, ve Straškově příliš nenavazují na spoje do Roudnice n. L., která je přirozeným centrem tohoto regionu a navíc autobus ukončí svou jízdu v obci, nikoliv u nádraží ČD. V nejbližších dnech a týdnech se ukáže, jestli se starostům podaří uhájit zájmy běžných občanů proti vůli úředníka KÚ, který rozhoduje z kanceláře uprostřed Prahy a o místních poměrech nemá nejmenší tušení.

Martin Hanzal | 16.8.2005 (19:43)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Josef J.
12.09.2005 (15:46)  
Komentář k p. Hanzalíkovi a Slaňákovi:
Odpovědní pracovníci Středočeského kraje, podobně jako ústeckého, vyslovili neochotu platit ztrátu z dopravní cesty (s tím, že je nehospodárné zacházení s omezeným objemem svěřených prostředků, aby kraj při objednávání železniční dopravy platil něco, co u autobusové dopravy hradí stát přímo). Pokud jde o paní Benešovou, ta tady diskutovaná rozhodnutí nečiní, jenom shromažďuje podklady a vyřizuje odborně referentskou agendu. Její odpověď o posunech spojů bud nejspíš obsahovat přetlumočené vyjádření pana Pecháčka z Českých drah, že "to nejde". Když pracovník drah, který je pro kraj partnerem, tvrdí, že něco nejde, co s tím úřednice nejsoucí odbornicí na dráhy může nadělat? Jestli se chcete angažovat a máte konexe na dráze, zkuste zatáhnout do komunikace s krajem přímo příslušného grafikonistu.
Za zastavením osobní dopravy na trati 121 bych viděl spíše neschopnost ČD se dostat s výší požadovaného krytí ztráty do únosných mezí a míru pružnosti a vstřícnosti příslušného obchodníka Českých drah.

Pokud chcete psaním na určitá místa bojovat proti zastavení provozu na některých tratích, pište především na ministerstvo financí s požadavkem, aby doplnil cenový výměr v položce "použití železniční dopravní cesty" o ustanovení, že vlaky v ZDO dopravní cestu nebudou platit, a především lobbujte o zákonodárců, aby konečně srovnali podmínky u železniční a silniční dopravy tak, aby se za dopravní cestu platilo srovnatelně co do způsobu i výše.
21.08.2005 (13:36)  
Jaký smysl by mělo nabízet "dráhu" soukromníkům … když si kraj neobjedná dopravu u ČD, tak si ji neobjedná ani u soukromníka, snad v případě, že by tam soukromník jezdil levněji než silniční dopravce …
registrovaný uživatel ja-va
20.08.2005 (12:18)  
Mne taky připadá často 810 na Hranice dost plná...to zrušení možná souvisí s plánovaným integrovaným systémem...
registrovaný uživatel Petr
18.08.2005 (1:29)  
Zajímavé je, že 7. 8. 2005 bylo možné na stránkách karlovarského kraje (odkaz z http://gvd.kvalitne.cz/odkazy.html) najít návrh jízdního řádu pro trať 148 Cheb – Hranice v Čechách, kde byl počet spojů mezi Ašem město a Hranicemi dokonce navýšen (z dnešních tří snad na šest párů). Dnes je tam už návrh ČD, tj. bez provozu. Bohužel jsem si starý dokument nestáhl. Docela by mne zajímalo, jak to tam probíhalo. ČD tvrdí, že splní každé přání krajů, ale asi to bylo postaveno buď šest, nebo nic... V sobotu jsem jel ráno do Hranic a odpoledne zpět: z Aše města jelo asi patnáct lidí, zpátky z Hranic asi deset. Navíc ráno z Hranic a odpoledne zpět jela skupina cca třiceti dětí (asi nějaký tábor). Takže na jednu 810 docela slušné.
registrovaný uživatel Chomutovák
17.08.2005 (9:44)  
Byl bych nerad, kdybyste mě tady kamenovali. Po trati 096 jsem jel jednou pouze za účelem projetí a ze Straškova do Zlonic jsme jeli 2 cestující (já šotouš a jeden řádný), pak ještě přistoupili dva režijkáři a to bylo vše. Trať se proplétá mezi poli a vesnice jsou v nedohlednu, celkem se nedivím, že cestující nechtějí jezdit. Pokud se jim nabídne místo vlaku autobus (lepší by byl mikrobus), pak to bude lepší pro ně (budou to mít blíž) i pro kraj (bude to mít levnější). Jinak návaznosti na vlak na obou stranách by měly být pochopitelně zachovány, to je skutečně ptákovina. Rozhoudnout o zrušení bych si ale netroufl, možná tam ve špičce nějací cestující jezdí, možná bych jezdilo více, kdyby byla větší nabídka spojů apod. Ale přišlo mi to, že ta lokálka nebude nikomu chybět, vyjma režijkářů a šotoušů.

Zastavit dopravu na úseku Kadaň město-Kadaň by byla nebetyčná ptákovina, předpokldám, že k tomu nedojde. Lidí tu jezdí dost a vlak s Chomutova do Kadaně města je rychlejší jak bus. Další úsek trati už je horší, minimálně do Poláků ale lidi jezdí.
registrovaný uživatel Mirek
17.08.2005 (9:12)  
SŽDC by mělo většinu místních tratí prodat, anebo pronajmou některému ze soukromých dopravců.
registrovaný uživatel Rudolf
17.08.2005 (7:32)  
Railway Kárl: Ještě přičtěte 14 km za úsek Aš město - Hranice v Čechách :-(

U 164 snad zůstane úsek Kadaň - Kadaň město zachován, ať už zbytek tratě dopadne tak či tak!?!
registrovaný uživatel Railway Kárl
17.08.2005 (1:52)  
Jen tak, kolik je to celkem kilometrů … ?

302 Nezamyslice – Morkovice – 12km
--> tady už končí i ty náhradní busy :-(

314 úsek: Jakartovice - Svobodné Heřmanice – 4km
Tady už v předloňském roce jezdil jen jeden osobní vlak - pouze 1x za týden,
v posledních letech se situace zlepšila až na 2 páry za den, ale to pouze v některé dny v týdnu – Ale jak je vidět, tak ne na moc dlouho :-(

026 úsek: Broumov - Otovice zast. – 4km
164 Kadaň - Kaštice - 33km
165 Vilémov u Kadaně - Kadaňský Rohovec – 9km
096 úsek: Zlonice – Straškov – 19km

Takže nově, když nepočítám ty předchozí ("tradiční"), to vychází na zastavení provozu 12km Nahr.Autobusové Dopravy + na dalších 69 km železniční osobní dopravy. Jestli to tak půjde dál, tak nevím … ???!!!
Asi bude třeba udělat 3. Pražskou Defenestraci !!!

A Čemu se všichni divíte, vždyť pro tu paní to jsou jen čísílka v Excelu – a když je někde před čísílkem mínus, tak se to škrtne raději celé.
Chtělo by to asi anketu: Jak myslíte, že jezdí často paní Lucie Benešová vlakem???
Pak to vyhodnotit – a nakonec se ji zeptat na realitu!
A já za sebe hned odpovím: Asi tak 1x za uherský rok :-( A podle toho to taky vypadá …

PS: Úplný souhlas s Petrem Dunglem


S pozdravem Železniční Karel

" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
17.08.2005 (1:19)  
Nedělám si iluze, že 096 vydrží. Právě jsem totiž objevil ve své schránce mail od výše zmíněné L. Benešové. Ten se sice týká úplně jiné záležitosti (posuny spojů na trati 110), ale způsob, jakým mi bylo odpovězeno, mi jasně naznačil, že si tam na kraji dělají stejně všechno podle toho, jak je napadne a žádné podněty ze strany veřejnosti je nezajímají... :-((

Jinak, myslím, že tím začíná smutný konec podřipských lokálek, protože vyjma úseku Straškov - Roudnice jsou oba zbývající úseku (Straškov - Libochovice a Straškov - Vraňany) vytíženy asi stejně chabě, jako zmíněná trati ze Zlonic do Straškova... :-(((((
dopisovatel nebo člen ŽP Slaňák
16.08.2005 (23:29)  
Hanzalik: Samozřejmě, že existuje. Jinak k podniku ČSAD Slaný nemám slov, sám jsem posílal paní Benešové a panu Felmanovi (ved. odbor. dopravy) návrhy ohledně dopravy na trati č. 121. Odpověděl mi pouze pan Felcman. Na informaci ohledně "jisté provázanosti kraji s určitými autobusovými dopravci" mě málem obvinil z pomluvy (vybuchoval, jako co si to dovoluju tvrdit atd....). Bohužel jsem ten e-mail už smazal, teď by se to sem hodilo.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko