..: České dráhy nakoupí lůžkové vozy od Siemensu :..
StručněPraha - Již od listopadu 2006 se na našich kolejích setkáme s dvanácti novými lůžkovými vozy Českých drah. Ty pro ČD vyrobí firma Siemens a jejich nákup vyjde na 26,5 mil. eur tedy asi 800 mil. Kč. Finančním partnerem této transakce bude společnost ING Lease. Každý vůz bude mít kapacitu 36 lůžek a maximální rychlost až 200km/h. ČD je chtělí nasadit především na destinace v jižní a západní Evropě (Itálie, Německo, ...). Hlavním záměrem je začlenit tyto vozy do sítě EuroNight a zvýšit tak svůj podíl na mezinárodní osobní dopravě. Podle slov generálního ředitele ČD Josefa Bazaly by se tak v budoucnu mohly objevit i na přímých spojích mezi Prahou a Bruselem.

Martin Hanzal | 3.7.2005 (23:52)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Petryk
04.07.2005 (14:30)  
Je pravda, ze cena je velky problem, protoze moloch jakychkoliv narodnich drah nemuze dynamikou nabizeni sluzeb konkurovat malym autobusovym dopravcum s autobusy, jejichz technicky stav je minimalne rozporuplny... I kdyz uz je v Evrope videt svetlo na konci tunelu, ale to je nutnost preziti...

Jinak jsem vcera mluvil s jednim kamaradem, ktery se vracel nedavno z Norimberku vlakem do Prahy, za Norimberkem vyplivla Nemecka lokomotiva, tak nejakym regionalnim vlakem dorazili do Furt im Wald a odtamtud jeli nejakym soukromym autobusem narychlo sehnanym DBahnem do Prahy a dorazili v pul druhy rano... Takze nejen CD postradaji dynamiku... Nevite o tom nekdo neco?
04.07.2005 (14:21)  
To jste mne spatne pochopil, ja pocital stavajicich 9 WLABmee a k nim nove WLABmz.
No jedno by se urcite dalo radit na Zurich, Rim je asi kvuli delce cesty zbytecny, ale Benatky by sly skrz San Remo. Priznam se, ze nevim jak rozumne chteji CD dostat luzko do Kodane (maximalne pres Berlin a Malmo). Co do spojeni je velmi problematicky i Brusel (moc brzky vyjezd nebo je lepsi prestup 352/3 a thalys). Pariz by teoreticky mohla byt schudna, nicmene i tady je ta cesta opravdu dlouha (vyjezd nekdy kolem treti ctvrte z Prahy nebo prijezd do Parize po poledni). Podle CD by take jeste mohly jezdit do Basileje (proc?). Kolin je uz dostupny v podstate dnes Kopernikem. Navic by to vse chtelo nejen jedno luzko, ale i lehatko a pravdepodobne jedno Bmz (jeste lepe Bmpz), aby to melo na cestovani smysl. A pochopitelne neco ve smyslu globalni ceny, ktera eliminuje vliv mezinarodniho jizdneho.
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
04.07.2005 (13:45)  
Teď v tom mám trochu guláš, takže celkem bude dodáno 21 lůžkových vozů (9 WLABmee + 12 WLABmz) nebo celkem 12 a z nich 9 bude WLAMmee...díky

Pokud by jich bylo celkem 21, tak je to cela dobrý stav. WLABmee jsem jel do Frankfurtu a nemohl jsem si na nic stěžovat! Kvalitní postele i vybavení oddílu a hlavně sprcha! Těch 30€ rozhodně nebylo vyhozených.

Osobně bych chtěl, aby jezdilo minimálně jedno lůžko do Itálie a 1 do Zürichu (to je můj soukromý požadavek). Zajímavý by byl také přímý vůz do Paříže (bývalý EC Goethe hrozně chybí)

Jak je to s reciprocitou lůžkových vozů?Dá se vyrovnat sedačkama? Slováci k nám začali posílat nové lůžkové vozy (na Vihorlatu) a zajímalo by mě, jak to vyrovnává česká strana
04.07.2005 (13:17)  
to mh
No zalezi na podminkach uveru (leasingu). Nepopiram, ze nove vozy nejsou levne, ale pri srovnani s cenou Ampz/Bmz je to palka (pres pochopitelne narocnejsi interier). Problem je spis v tom, ze tech 12 WLABmz situaci nevyresi (no 6 jich bude jezdit 352/3, takze maximalne tri dalsi relace po jednom voze, rekneme jednou Brusel, Zurich a Italie formou privesu na soucasne EN typu WW ap.). Ale na vnitrocesty nebo smer vychod nam porad zustanou ty 30 let stare WLABy, ktere sice nejsou az tak spatne, ale moderni predstavu o cestovani, kdy misto brzkeho vstavani a sprintovani na letiste v klidu vecer ulehnu v Praze a rano se vzbudim v cili cesty, ponekud neodpovidaji. A opravdu neverim tomu, ze 12 WLABmz a tusim 9 WLABmee (a taky to neni az takovy zazrak) tezko vsechno zvladnou (o lehatcich ani nemluve).
registrovaný uživatel mh
04.07.2005 (12:05)  
ad AndrewM:

Asi takhle... stávající WLABy jsou ze sedmdesátých let. Bylo by potřeba udělat nejen kompletně nový interiér, ale i nové podvozky a často i nové skříně. Co pak zbyde z takového vozu? NIC! A to nic by určitě vyšlo dráž něž nové (zřejmě WLABmz) vozy. ZVlášť když to spolufinancuje ING. Jasně - ty peníze jim časem dát musíme, ale ne hned - a to je právě ono...
registrovaný uživatel David
04.07.2005 (9:39)  
Nové vozy jsou drahé, to je prostě realita. Stávající WLAB na rychlost 200 km/h? To je jen iluze.
04.07.2005 (9:15)  
Panove, jeden vuz za 70 mil. Kc ??? To mi prijde opravdu dost. Nebyla by levnejsi napriklad rekonstrukce stavajicich WLABu ? Nebo jsou v tak spatnem technickem stavu, ze rekonstruovat nejdou ? Za 70 milionu je uz vic nez pulka desira ...
registrovaný uživatel Mates 
04.07.2005 (8:54)  
je taky otazka co v pristi peti letech rust ceny ropy udela s leteckejma spolecnostma ...
registrovaný uživatel Petryk
04.07.2005 (6:15)  
Jsem zvedavej jak se uchytej v konkurenci takovejch leteckejch spolecnosti jako je easyJet apod. Kamaradka potrebovala narychlo odjet do Stugartu a "nezbylo ji nic jinyho" nez jet vlakem, tak jsem zvedavej, jak byla spokojena...
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
04.07.2005 (1:16)  
Tak to by byla bomba. Vlak na Itálii (klidně i přímé vozy) jsou potřeba jako sůl). jen doufejme, že ČD (potažmo i JLV) přijdou s nějakou zajímavou nabídkou, jako je třeba v Rakousku nebo SRN (SparNight).

Ještě by to chtělo nakoupit nějaká lůžka...ale všechno chce svůj čas
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko