..: Od 12.6.2005 bude jezdit v krajích méně spojů :..
130Ústí nad Labem - Od 2. změny JŘ, která vstoupí v platnost 12.6.2005, budou zrušeny vlakové spoje v Ústeckém a Královéhradeckém kraji. Důvodem je neuhrazení ztráty z provozu osobní regionální dopravy. České dráhy požadovaly po Ústeckém kraji 450 mil. Kč, kraj zaplatí pouze 335 mil. Kč a zbytek investuje do opravy silnic. Z tohoto důvodu bude na 26 tratích zrušeno 50 spojů a dalších 90 jich bude jezdit omezeně (zejména nebudou jezdit o víkendu a brzy ráno a pozdě večer).
Posledním krajem, který smlouvu s dráhami dosud neuzavřel, je Královéhradecký kraj. Dráhy dostanou od hradeckého hejtmanství o 15% méně finančních prostředků než požadovaly. Z tohoto důvodu bude v kraji zrušeno 18 vlakových spojů.
Viz tabulky aktuálních jízdních řádů na webu ČD.

CSPSV | 31.5.2005 (12:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
09.06.2005 (22:15)  
pro vvx z 2.6.
Můžete být tak neobyčejně laskav a specifikovat ty hlouposti ? Kdy jste byl ve Velké Británii či Švýcarsku. Z jízdenky zakoupené v Británii nezjistíte, na jakou platí společnost, protože tam si kupujete jízdenku na celou přeopravní cestu, třebas z Doveru až do Wicku na severu Skotska …
Ony nespefikované náklady jsou například náklady na sestavu jízdního řádu, tisk pomůcek apod. Když chce kraj po ČD, aby mu něco vyčíslily "na korunu:, tak to je stejné, jako kdybyste se chtěl "podle zákona o podávání informací" dozvědět, kolik peněz stálo kraj vydání nějakého rozhodnutí, nebo kolik peněz vynaložil na podepsání smlouvy s Českými dráhami… Já rozhodně slepě neobhajuji České dráhy i když jsem jejich zaměstnancem, protože si myslím, že všichni odpovědní činitelé by se měli snižit o to, aby se veřejná doprava v Česku dostala co nejblíže nejlepšímu systému veřejné dopravy nejméně v Evropě (jinde jsem nebyl), kterou představuje Švýcarsko … tam totiž existuje integrovaný systém veřejuné dopravy osob v celé konfederaci a v zemi s vyspělou tržní ekonomikou nejsou propagovány paranoidní teorie o konkurenci. Tam totiž existují lokální monopoly, protože v autobusové dopravě v určité oblasti jezdí jen jeden autobusový dopravce, který zajišťuje všechny spoje. Jedinou výjimkou je jedna linka v kantonu Fribourg, kde na jedné lince jezdí spoje PTT (pošta) a TPG (dříve GFM). Jenže oni si "nekonkurují", ale vzájemně se doplňují, patrně z důvodu oběhu vozidel … Ve Švýcarsku se vypisují "výběrová" řízení na dodavatele "autobusových" služeb, takže na dvou linkách v okolí VISPu se za posledních 5 let změnil potřetí dopravce. Původně linky zajišťovala PTT, pak dva roky SBB a dnes je provozovatelem linek železniční společnost STB.
Takzvaná dopravní politika, která by měla mít za cíl přiblížit se nejdokonalejšímu dopravnímu systému, který slouží ke spokojenosti státu, regionů, podnikatelů v dopravě, obcí a hlavně občanů svým pojetím odpovídá dokumentům někdejšího ÚV KSČ a jeho pompézních sjezdů.
Ono by se stačilo řídit dopravní politikou uplatňovanou v "sousedních spolkových zemích", konkrétně Sasku a Bavorksu … Při výletu na jízdenku EGRONET je velice tristní srovnání toho, co se předvádí ve veřjné dopravě na pomezí Saska a Bavorka s tím, co předvádí veřejná doprava na území Karlovarského kraje … Ve spolkových zemích s tržní ekonomikou existuje spolupráce železničního a silničního dopravce, což v českém Karlovarském kraji neplatí …
09.06.2005 (21:44)  
ad JIB dne 4.6.2005
Jak jste přišel na to, že měrná spotřeba M810 činí 0,7 litru na km. Měsná spoteba M810 nepřesahuje dle údajů statisticko informační soustavy ČD 10 litrů na 1000 tunokilometrů, to znamená, že M810, který má při plném obsazení statistickou hmotnost 25 tun dosáhne 1000 tunokilometrů na trase dlouhé 40 km. Na to spotřebuje nejvýše 10 litrů nafty, takže měrná spotřeba činí 0,25 litru na kilometr. Na 100 km spotřebuje tedy cca 25 litrů nafty, zatímco "levné" KAROSY spotřebují 30 - 35 litrů nafty / 100 km, jsou tedy dražší než M 810. Spotřeba 0,7 litru se týká soupravy M810 + 2 přívěsné vozy …, což je kapacita 4 x BUS …
registrovaný uživatel Jan
08.06.2005 (11:06)  
05.06.2005 (22:15)  
Sestikolo: jo, v poho. Musíme si uvědomit, že třeba v UL kraji je hustota železniční sítě enormní a hlavně-je koncipována na 19.století, což krom jinýho znamená i to, že byla šitá na míru původnímu, vesměs německýmu obyvtelstvu i na vesnicích. Velká část vesnic zanikla, další část je v obrovským útlumu...
registrovaný uživatel sestikolak
05.06.2005 (20:18)  
JTB:já nenarážel na tebe,komentoval jsem celou debatu.Vlak převážející jen vzduch skutečně smysl nemá,možná by ale před zrušením mohla být snaha ty lidi přilákat.nevím...Naštěsí v MS kraji,kde bydlím , žádná taková trať není,tedy pokud se nepletu.
04.06.2005 (13:20)  
Já si nestěžuju na svůj život. A máš pravdu, svým přínosem jsou 810ky s 2 režijkářema, jedním penzistou a jedním nemakačenkem onboard vážně prkotina...
registrovaný uživatel sestikolak
04.06.2005 (12:31)  
Ale,ale,docela zajímavá debata.Asi si nežijeme špatně když tak bouřlivě a se zájmem řešíme v globálním měřítku prkotinu:-)
04.06.2005 (2:10)  
Fakt je ten, že třeba waszyn argumentuje velmi rozumně. Naopak arogance a nesoudnost, absence logiky a myšlenkové vytříbenosti, to vše třeba u Kárla, ta je fakt hustá...
Dneska jsem podobnou debatu svedl s jedním lehce nesoudným pánem, stalo se v Os6840, mezi UL a TP...
Mnoho z nás podléhá představě, že je železnice něco extra, něco, na co se nevztahují normálníí zákony podnikového hospodaření. Vážně, 810, s měrnou spotřebou cca. 0,7 liru nafty na km, obsazena krásnými 4 cestujícími, to je fakt ekologie. Železnice holt má smysl jen tam, kde je aspoň trochu slušná přepravní poptávka. A jestli někdo argumentuje tím, že nemá na auto a bus jezdí 3x denně...no tak co sakra chce? Auto dneska stojí pakatel (ojetý, ale celkem slušný) a jestli někdo nemá ani na to, nechť střelí svůj barák a jde bzdlet do paneláku, město je totiž ekonomicky a energeticky, kupodivu, nejlepší forma lidské koexistence...
registrovaný uživatel David
03.06.2005 (17:08)  
Jak to chceš udělat, aby diskuse byla "normální" a nebyla "nenormální"? A jak vlastně vypadá normální diskuse? Musíme se holt smířit s tím, že to má takovou úroveň, jaká je úroveň přispěvatelů. Nic jiného se ani nedá čekat.
03.06.2005 (12:43)  
DJ: Za normální diskusi budu jen rád. Jinak souhlas...
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko