Na začátku 90.let 20.stol. jezdily poštovní rychlíky z Prahy do Ostravy, Žiliny, Brna, Bratislavy a Nových Zámků a mívaly 12 - 14 vozů. Po rozpadu republiky přešla velká část přepravy pošty na silnice. Poslední jízda vlakové pošty se v Čechách uskutečnila 29.5.1999 po 148 letech její existence. Důvodem zrušení byly stávky na železnici a zejména cena, kterou vyžadovaly České dráhy po České poště. Podle oficiálního řazení vlaků v roce 1998/1999, kdy se schylovalo k ukončení jejich provozu, byly poštovní vozy řazeny na vlacích R 202/203 Chopin, R 270/271 Mojmír, R 279 Devín, IC/R 310 Csárdás, R 374/375 Pannonia a R 421 Excelsior. Poštovní vozy byly řazeny výhradně na začátku či na konci vlaku.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Dnes sice Česká pošta využívá služeb ČD, ale nelze hovořit o vlakových poštách. Je to pouhá přeprava zásilek. Třeba jako uhlí pro OKD.
Vlaková pošta byla osazena pracovníky ČP, měla statut poštovního úřadu a v průběhu přepravy třídila listovní, ale i jiné zásilky
Titulek: "Před 6 lety ukončila provoz pošta na kolejích" je už ale fakt blbost. Pokud se tedy nenacházím na stránkách Blesku, což doufám že ne.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.