..: První soukromý rychlík - ale kdy??? :..
MilionPardubice - V současné době probíhají jednání o zavedení prvního soukromého rychlíkového spoje v Česku. Tento spoj by ráda provozovala Connex Česká železniční, s.r.o. v úseku Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř - Turnov - Liberec (trať č. 030). Na tomto rychlíku by byla s největší pravděpodobností nasazena jednotka Desiro německé výroby.

Největší výhrady k provozu vlaku mají ČD, a. s., které tvrdí, že kapacita 120 míst k sezení je na pokrytí potřeb této trasy málo a Ministerstvo dopravy ČR, které tvrdí, že není proti konkurenci na železnici, ale nejprve se musí vybrat trať, která se následně nabídne více dopravcům. Jednání s ministerstvem, které vlaky kategorie R schvaluje, zatím pokračují. Jízdní řád 2005/2006 s prvním pravidelním soukromým rychlíkovým spojem v Česku nepočítá.


CSPSV | 13.5.2005 (10:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
regional
19.05.2005 (9:25)  
ad Miroslav Zikmund:
Až se budou chovat tržně všichni, tedy i ČD, potom vaše úvaha bude jistě platit, ovšem s tím, že jízdné vyskočí na dvojnásobek - a i já co mám vlak rád, pojedu autem. Podle MD se dotují všechny rychlíky (nedotuje se EC,IC a SC), proč by zrovna Connex měl jezdit bez dotace a "prokazatelnou ztrátu" platit ze svého? Connex a.s. je snad něco jiného než ČD a.s.?
Uznávání jízdenek vydaných jinými dopravci (včetně mezinárodních) je - předpokládám - podmínkou dotace, pokud není, měl by být, ale uznávat všechny jízdenky všec dopravců by měli všichni dotovaní dopravci, tedy i ČD. Jak si to zúčtují mezi sebou, je jejich věc.
18.05.2005 (18:41)  
Co brání CONNEXU v tom, aby se u SŽDC koupil trasu a začal tam jezdit. Principem tržní konkurence není, že si ten spoj někdo objedná. CONNEX i ostatní podnikatelé si však "musí" vyřešit otázku mezistátních jízdenek. Kultivovaného švýcarského cestujícího hovořícího 4 světovými jazyky s mezistátní jízdenkou, zvyklého ze své domoviny na to, že jízdenka zakoupená u kterékoli železniční společnosti platí na celou přapravní cestu, bez ohledu na to, s kým se cestuje (včetně autobusu). Jak si rozdělí tržbu dopravci mezi sebou, to není věcí cestujícího. Jedná se samozřejmě o EURODOMINA, Interraily a další mezistátní nabídky … Pochopitelně i způsob jak budou akceptovány jízdenky na vnitrostátní přepravní cesty třebas Brno – Liberec.
registrovaný uživatel xx
18.05.2005 (14:57)  
nevíte jakse Connex vubec dostal k Desiru?...predpokladam ze kdyz jedno stoji 80 mil.takze ho maji spis pronajate..loni na oslavach 145 let trati jelo desiro Lausitz bahn...
registrovaný uživatel Michal
16.05.2005 (12:28)  
Dle deníku MF Dnes by se teoreticky do "5-ti let" mohl modernizovat uzel Stará Paka včetně vybudování dálkového řízení tratě do Jaroměře. Vše beru s rezervou, ale snad tedy bude lépe.
registrovaný uživatel Petr
16.05.2005 (10:47)  
Ad vvx: To je pri cestach s prestupem pekne na nic, kdyz nevis kterym vlakem pojedes. Nebo kdyz budes chtit s desira prestoupit na vlak CD. Pokud se dopravci nedohodnou na spolecnem jizdnem tak to bude ztrata dalsi vyhody zeleznicni dopravy. Pokud se nepletu, tak viamont prodava i jizdenky na vlaky cd a funguje to i obracene.
registrovaný uživatel Jirka
16.05.2005 (9:58)  
Odpověď xx - Dle Oreda návrh JŘ na trati 030 je již neplatný. Sám jsem této společnosti předal své poznámky o frekvenci a návrh lepšího vedení spojů po celý den.
registrovaný uživatel vvx
16.05.2005 (8:32)  
Ad Petr: Connex prodává lupeny jen ve vlaku, takže si musíš rozmyslet s kým pojedeš, za to máš výhodu, že nemusíš stát štrůdl u kasy. Sedneš do Desira a personál přijde a jízdenku ti ochotně prodá (samozřejmě bez přirážky).
S kapacitou by mohl být trochu problém ve zmiňovaný pátek a neděli resp. pondělí mezi Pardubicemi a Jaroměří. Část problému se vyřeší, když personál zajistí, aby 1/4 míst nebyla obsazena batohy a taškami. Předpokládám také, že Connex bude mít záložní Desiro, které by mohlo vykrývat tyto náporové vlaky zdvojením pravidelné soupravy. Ale jak si to opravdu udělají, je samozřejmě jejich věc.
registrovaný uživatel xx
16.05.2005 (7:45)  
kapacita 120 míst urcite nebude stacit v patek a nedeli odpoledne a v pondeli rano...jinak je videt ze CD na usek jaromer-stara paka kasle obvzlast co se tyce osobnich vlaku(viz navrh gvd na pristi rok) takze by connex klidne mohl provozovat i naky ten osobacek ze?pokud nekdo znate situaci ve stare pace v 7 30 rano kdy se potkavaji vlaky 1880 a 683 tak vite ze jsou plne studentu jedoucich do nove paky kteri prestupuji na vlak 5700...a tento by tedy podle navrhu gvd by mel odjizdet v 7 25 zatimco vyse jmenovane vlaky z Liberce a Jaromere prijedou v 7 33 a v 7 36 takze zrejme ty stovky lidi budou muset trasu do nove paky(3 km) absolvovat pesky...
registrovaný uživatel Petr
16.05.2005 (0:00)  
zdravim.
CHtel bych se zeptat jak to bude s uznavanim jizdneho mezi connexem a CD. Kdyz si koupim jizdenku u CD tak budu moci pouzit Desiro nebo to bude probihat podobne jako v busech?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko