..: SŽDC vyhlásila VOS na modernizaci a na optimalizaci :..
Koleje koridorovéInfrastruktura - Správa železniční dopravní cesty vyhlásila v posledních dubnových dnech zajímavá výběrová řízení.
1. Zhotovitel stavební akce "Modernizace traťového úseku Červenka - Zábřeh na Moravě".
Stavba má být zahájena 1.8.2005 a ukončena 30.11.2008. Tento úsek trati je dvoukolejný, stavebně měří 24,401 kilometrů.
Součástí je i modernizace stanic Červenka, Moravičany, Mohelnice a Lukavice na Moravě, přes 60 kilometrů svršku, spodku a trakčního vedení, zvýšení bezpečnosti cestujících i provozu díky novému zabezpečovacímu zařízení.
Stavba si vyžádá náklady ve výši 3 777 062 000 Kč. Financování je rozděleno mezi SFDI a kohezní fond EU. Dvě výluky (Mohelnice - Moravičany + žst. Mohelnice) jsou v přehledu výluk na českých koridorech - zde.

2. Zhotovitel stavební akce "Optimalizace trati Plzeň - Stříbro"
Stavba má být zahájena 1.9.2005 a dokončení je plánováno na 30.11.2008. Úsek Plzeň hl.n. - Kozolupy je dvoukolejný, Kozolupy - Stříbro je jednokolejný a jednokolejným zřejmě zůstane.
Optimalizace zahrnuje rekonstrukci železničního svršku a spodku, trakčního vedení, mostů a propustků, sděl. a zab. zař.,...
Tato stavba vyjde SFDI a kohezní fond EU na 4 011 390 000 Kč.


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 1.5.2005 (21:18)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Plzeňský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Sergej
05.05.2005 (16:10)  
Co se týče staré trati Praha - Beroun, ta potřebuje, pokud ne modernizci, tak aspoň pořádnou rekostrukci. Že by byla v nějakém výborném stavu se nedá říct ani náhodou.
Railmen
05.05.2005 (12:41)  
Trasa přes Domažlice a FIW tj. její směrovou úpravu, zdvoukolejnění a elektrifikaci, bych jednoznačně podporoval. Dle mne by šlo dosáhnout následujících parametrů:

Plzeň-Jižní předměstí - Nýřany 160km/h
Nýřany - Stod cca 120km/h
Stod - Holýšov 140km/h (v případě vedení rovně dle silnice č.26)
Holýšov - Domažlice 100km/h
Domažlice - st.h. 100km/h

Umožnilo by to komfortní vedení přímých EC a luxusních EN do destinací jako Innsbruck, Verona, Milano, Zurich, Geneva.

Také by bylo dobré co nejrychleji začít budovat dlouhý tunel mezi Praha-Smíchov a Berounem s parametry VRT, kde by prozatím jezdili EC 200km/h a několik R 160km/h. Než by byl tunel dokončen, dá se očekávat, že ČD by na to měly vozový park - nehledě na konkurenci, která ho již má dnes. FS, DB. Trať kolem Berounky by zůstala výhradně pro příměstské Os a vůbec by se nemusely vyhazovat peníze, za její modernizaci.

Dál na Plzeň zatím nechat ve stávajícím stavu, protože trať docela ujde.

VRT v celé délce Praha - Rozvadov - Nurnberg má smysl již nyní, ale pouze z mezinárodního hlediska a my potřebujeme také vyřešit dopravu mezi západními Čechami a Prahou.

Do budoucna musí existovat jak koridor přes Domažlice, tak přímá VRT na Nurnberg.
04.05.2005 (2:19)  
Co je to za blbost? Kde se VRT trat pouziva jen pro VR soupravy??
A D5 mi rozhodně "prázná" nepřijde - i když mi trochu uniká souvislost s využitím železnice.
Asi se moc nepletu, když napíšu, že nejvíce lidí cestuje z republiky právě západním a jižním směrem - netvrdím, že hned, ale v blízkém budoucnu by rychlé spojení po zemi existovat mělo.
Když můžou Němci nabízet Köln-London za 60 euro, nevím proč by podobná nabídka nemohla být mezi Prahou a Německem, severem Itálie a podobně - ovšem v nějakých rozumných časech.
registrovaný uživatel Cosinus
03.05.2005 (22:49)  
A ještě něco: pokud budu mít VRT (a budu chtít využít její rychlost), tak mi ICE zastaví v Praze a pak až v Norimberku. Kdo tím bude jezdit??
Zato při koridorizaci budu mít EC Praha - Plzeň - Regensburg - Nürnberg / München a vedle toho Sp/R, které vymetou i Beroun, Hořovice, Rokycany, Domažlice...
Prostě žádný hightech, ale zato víc muziky za míň peněz...
registrovaný uživatel Cosinus
03.05.2005 (22:41)  
Stranger: VRTka na Rozvadov by byla stejně prázdná, jako D5 tamtéž.
Domažlická trať umí nejen Norimberk, ale i Mnichov a tudíž napojení na dálkové vlaky směr Itálie, Švýcarsko a Francie, a ještě cestou obsluhuje území.
Podle studie proveditelnosti vychází jízdní doba Mnichov - Praha 3:30, to už je více než slušný. Náklady celkem 47 mld. Kč, z toho při spolufinancování z EU na ČR připadá pouhých 3,3 mld. Nekupte to pani...
03.05.2005 (22:07)  
Na Cheb víc než koridorovaná jednokolejka potřeba není - spíš jestli než koridorovat trať na Domažlice by se nemělo konečně začít víc než uvažovat o vrtku na Rozvadov...
03.05.2005 (11:40)  
"... této stavby ..." jsem samozřejmě myslel stavbu Hostivař - Strančice
03.05.2005 (11:37)  
No já bych se nedivil, vzhledem k neustálým průtahům této stavby, tomu, že jako první na 4.koridoru se rozběhne stavba Strančice-Benešov. U ní zatím nenastal jediný problém, dokonce se má zahájit o půl roku dříve, než se plánovalo, tzn. už v 12.2005.
registrovaný uživatel Bobr
03.05.2005 (10:45)  
to Cosinus:
S tím souhlasím, ale trať Plzeň - Cheb bych doporučil opravit alespoň na rychlost 100 km/h. Hlavní tratí by opravdu měla být domažlická trať.
registrovaný uživatel Cosinus
03.05.2005 (10:39)  
Plzeň - Cheb nechat jak je, a koridor táhnout na Domažlice - Cham - Regensburg.
- Kromě Norimberka dostaneme i rychlé napojení na Mnichov
- Obslužíme Domažlice a Řezno, zatímco Chebská větev obsluhuje hlavně lesy
- a kromě togho zůstane krásná trať :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko