..: Lokomotiva ŠKODA 109E (řada 380) :..
skodaPlzeň - Před více než rokem byly vyhlášeny výsledky veřejné obchodní soutěže ČD, a. s. na dodávku 20 třísystémových elektrických lokomotiv pro provoz v celé střední Evropě. Tuto soutěž vyhrála ŠKODA DT, která jako jediná splnila stanovené podmínky a její cenová nabídka byla o několik milionů výhodnější za jeden stroj. Nabídnutá cena přesahuje 100 mil. Kč za 1 lokomotivu.

První lokomotivu musí vítěz soutěže předat do 36 měsíců od podpisu smlouvy, celá zakázka musí být dokončena nejpozději 60 měsíců od termínu podpisu smlouvy. Podmínkou splnění smlouvy a převzetí vozidel je schválení Drážním úřadem ČR a schválení pro provoz v Německu, v Rakousku, v Polsku, na Slovensku a v Maďarsku.

Lokomotiva ŠKODA 109E je určena pro vozbu osobních vlaků kategorie EC/IC a nákladních vlaků na železničních tratích všech sousedních zemí a v Maďarsku, které jsou elektrizované systémy 3 kV ss, 25kv/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz. Tvar a barevné řešení lokomotivy bylo navrženo ve spolupráci s firmou Porsche. Lokomotiva je určna pro rozchod kolejí 1.435 mm, maximální rychlost je 200 km/h, celková hmotnost 86 tun, maximální šířka 3.070 mm a maximální výška se spuštěným sběračem 4.280 mm.

Veřejnou obchodní soutěž vyhlásily ČD 27.12.2002 a termín pro odevzdání přihlášek byl 28.3.2003. Financování nákupu se plánuje prostřednictvím organizace Eurofima, jejímž akcionářem jsou i České dráhy.


CSPSV | 9.4.2005 (20:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bidlo62  mail  
04.07.2012 (9:34)  
No a schválení ten krám nemá dodnes ani v Rakousku, ani v Německu. Dokonce jsem slyšel, že nemůže ani na některé tratě SŽDC. A skluz dodávek? Ani nemluvit! Takže tu máme totéž jako Pendolino, bude to jezdit jen vnitro! :)
registrovaný uživatel smudla
11.04.2005 (11:36)  
I kdyz...motory...no dobre, zpusob ventilace je docela podstatna odlisnost :-)
Myslel jsem zakladni princip (dvojita hvezda, 4 poly atd...).
Takhle to dopada, kdyz clovek nejdriv pise a potom mysli. Uz drzim zobak :-D
registrovaný uživatel smudla
11.04.2005 (11:31)  
Jo, prehlid sem slovo "krome", pardon pardon. Motory jsou taky podobny (akorat drobet vetsi...:-)
registrovaný uživatel smudla
11.04.2005 (11:29)  
Coze, esus ma trakcni trafo? Ze by mi neco uniklo? Vzdycky sem si myslel, ze ss proud pres trafo neprochazi ;-)
Btw, na emise rusivych proudu ma rozhodujici vliv konstrukce pulsniho usmernovace, kterej skodovka NIKDE vyzkousenej nema...:-(
registrovaný uživatel JPB
11.04.2005 (7:33)  
wingy_arrow:

Šanci uspět má ŠT skutečně má. Řešení konstr. celků si ŠT sice ověřovala i na těchto lokomotivách, avšak na těch řadách tebou uvedených není žádný celek použitý na ř. 380. Kastle, komplet podvozky s menšími úpravami jsou z ř. 169 a trkční výzbroj kromě motorů, trafa a usměrňovače je vpodstatě ešusí.
registrovaný uživatel wingy_arrow
11.04.2005 (5:44)  
Myslím, že obavy nejsou na místě. Nechci být přehnaný optimista, ale šancí uspět má Škoda dost. Spoustu řešení si stihla ověřit již u řad 184 a 114, takže si myslím, že po technické stránce problémy nebudou. Jazýčkem na vaháh je opravdu jen ta cena. Otázkou však zůstává, zda se podaří vše stihnout v daných termínech....
registrovaný uživatel mike
10.04.2005 (21:00)  
100 mega neni zas tolik, to je cena 13 nizkopodlaznich autobusu z Karosy ;)
ale je dobra otazka, kolik stoji taurus a zda nahodou nebude zralejsi nez skodovacky prototyp.
v takovem pripade by CD mely nakoupit lepsi produkt...
registrovaný uživatel JPB
10.04.2005 (15:28)  
189DB má taky IGBTranzistory (neznám podrobnosti a ruší příliš. Ale řekl bych, že TV 189ek je stejná jako 1216ek.
Kdežto 380ka má sice taky IGBT, ale pohon a měnič má uspořádaný jinak (stejně jako ešus). Takže rozdíl v rušení může být i dost velký.

No a ta cena Taurusu by mne taky docela zajímala. 380ka stojí cca 110 melounů (Kč).
registrovaný uživatel Agent_Bdt279
10.04.2005 (14:00)  
No tak novej ma IGBT tranzistory, coz je dobry predpoklad, ze by nemusel rusit kolejovy obvody a trebas maj taky prichystanou nakou lednicku... A dalsi otazkou je, jestli 109 schvaly v Nemecku... a toho se velice obavam.
registrovaný uživatel Mustafa
10.04.2005 (13:26)  
Jak vypada novej Taurus...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko