..: Pendolina od GVD 2005/2006 - doplnění :..
680Mělník - V prosinci 2005 budou moci cestující ČD, a. s., využívat všech 7 vlaků pendolino. Na semináři Rozvoj českého železničního průmyslu v Mělníku to sdělil generální ředitel ČD, a. s., Ing. Petr Kousal. Budou nasazeny na tratích Drážďany - Praha - Brno - Vídeň a Praha - Ostrava. Pendolino by mělo vytvořit konkurenci silniční dopravě. Cesta z Prahy do Ostravy by v novém GVD měla trvat něco málo přes tři hodiny.
Dráhy mají zatím 3 ze 7 souprav. Do konce roku 2005 by měly převzít zbývající 4, které byly již v Itálii vyrobeny. Vlaky se nyní testují, jeden z nich jezdí denně ve zkušebním provozu s cestujícími.
Pendolina měly vozit cestující původně již před 6 lety, zavedení vlaku zpomalily technické problémy, když Drážní úřad ČR nepovolil jejich zkušební provoz na testovacích tratích. Důvodem byly moderní pohony souprav, které svým elektromagnetickým polem rušivě ovlivňovaly zabezpečovací systémy na trati. Společnost AŽD Praha proto vyvinula filtry, které potlačují rušivé proudy motorů. Největší vinu na zpoždění má rozpad konsorcia ČKD-Siemens-Fiat Ferroviaria, kterému ČD zaplatily více než 1 mld. Kč, ale žádnou soupravu neobdržely.

CSPSV | 8.4.2005 (12:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


-ps-
10.04.2005 (14:35)  
Od zítřka by měla být zkoušena 2. jednotka pendolina na veřejných tratích v ČR. Samozřejmě bez cestujících.

09.04.2005 (11:58)  
Pendolino do Berlína nemůže jezdit z jednoduchého důvodu – malá kapacita soupravy. 331 míst odpovídá 5 vozům s kapacitou 66 míst, což je směšné. Je tam přebytek kapacity v I. třídě na úkor II. třídy. DB taky nechtějí ukončovat vlaky v Berlíně, ale mají jezdit směr Hamburk. Možná by se uplatnilo na nějakém nočním vlaku, který by odjel z Berlína kolem půlnoci, v Praze by byl cca ve 3.30 a jel by dál do Vídně, aby tam byl cca v 7.00.
Původně se mělo dodat 10 souprav za cca 4,5 miliardy Kč (cena roku 1995), poté, co ČKD krachlo, za stejnou cenu byl ochoten dodat Fiat Ferroviara (dnes Alsthom) 7 souprav… Za stejnou sumu by bylo cca 100 vozů pro rychlost 200 km/h s klimatizací a tlakotěsnou skříní + 13 třísystémových lokomotiv na rychlost 200 km/h. Jízdní doba by byla sice delší, ale vozy by byly minimálně 5 let v provozu … a lokomotivy patrně taky …
registrovaný uživatel -ps-
09.04.2005 (11:47)  
Pendolino zatím přes Berlín dále jezdit nemůže kvůli přestavbě tamního železničního uzlu, kdy vznikne hlavní nádraží Lehrterbahnhof, které umožní přestupovat mezi směry sever-jih, západ-východ v jednom místě.

V současné době tam probíhají stavební práce a v létě budou i další vlaky (EC) vedeny odklonem. Zatím se nepředpokládá, že by pendolino jezdilo dál než do Berlína. Na zmodernizované trati Berlin - Hamburg si budou chtít DB udržet svá ICE, která doplní v taktu i EC z Česka.
registrovaný uživatel Kubíček
09.04.2005 (10:51)  
To J.V.: Protože občas taky musí zajíždět do Vídně. A dopadne to jako s Bmz - drtivou většinu svého oběhu stráví v zahraničí a my se na našich koridorech třepeme v Bpee apod. I když pokud by to dopadlo tak, že Italoshity do Německa a na rameni Pha-Bo by jezdily klasiky s našimi Bmz a německými soupravami á la Vindobona, tak by to bylo ideální.
registrovaný uživatel J.V.
09.04.2005 (10:16)  
Nechápu, proč nemůže pendolino jezdit až do Berlina nebo do Hamburku, že musí končit v Drážďanech, považuji za nesmysl. Komuse bude chtít přestupovat?
09.04.2005 (1:13)  
Na jednotky byl jeden balík peněz, z kterého začalo v konsorciu čerpat ČKD - po rozpadu Fiat nabídl převzít závazky, ale dodat jen 7 souprav (Siemens nabídl 6).
registrovaný uživatel -ps-
08.04.2005 (23:55)  
Pravda je, že se všude uvádí, že za cenu 10 dostaneme souprav jen 7 (4,35 mld. Kč, tj. 620 mil./souprava).
registrovaný uživatel Sergej
08.04.2005 (23:21)  
Pokud si dobře pamatuju, tak se tvrdilo, že za původní cenu, za kterou jsme měli mít 10 souprav, dostaneme jenom 7.
registrovaný uživatel P.P.
08.04.2005 (15:21)  
Pokud si dobře vzpomínám, tak ČKD vyvíjelo vlastní způsob naklápění a to sežralo nejvíce peněz. Původně bylo 10 mld na 10 souprav. dnes je 7 souprav za cca poloviční cenu a najednou je to moc drahé?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko