..: Obnova vozového parku ČD, a. s. :..
912001Řada 912
Nízkopodlažní motorový vůz, jehož prototyp již nyní jezdí na trati Praha Masarykovo nádraží - Rakovník, bude mít brzy další posily. První dvoudílné soupravy, které vznikají přestavbou starších motorových vozů řady 810 ve společnosti Pars Nova, se na tratích objeví v říjnu letošního roku. Zkoušky vlaků budou probíhat po celé republice. V Praze by se měly objevit až v roce 2006 a budou jezdit na trati směrem na Kladno. Nasazení na trati Posázavského pacifiku je nejisté. Zejména o víkendech je na této trati velká frekvence cestujících a jsou zde nasazovány patrové vlaky.
Zmodernizované vlaky budou podobné stávajícímu prototypu, ale budou mít jinou barevnou úpravu. V nové jednotce budou oba vagony průchozí a bude vybavena i informačním systémem. Motorové vlaky budou mít úspornější motory a budou rychlejší, díky čemuž by se mohly zkrátit intervaly na vybraných tratích.
471012Řada 471
Už v tomto roce by se měly objevit na pražských tratích další 3 třívozové pantografové soupravy. S jejich nasazením se počítá na tratích Praha - Kolín - Pardubice a na trati Praha - Beroun, kde jsou nasazovány zejména kvůli turistům, kteří míří na hrad Karlštejn. Poslední jednotku převzaly ČD v lednu. V roce 2005 tak celkem převezmou od společnosti ČKD Vagonka Ostrava 4 jednotky za celkem 800 mil. Kč. Pantografové soupravy řady 471 jezdí max. rychlostí 140 km/h, současných 16 jednotek je nasazováno na 71 spojích v okolí Prahy, jejich průměrný denní oběh činí 497 km. Hmotnost prázdné jednotky je 155 tun a jejich délka je zhruba 80 m. Celková kapacita jednotky je 310 míst (287 ve 2. třídě a 23 v 1. třídě). Nákup těchto jednotek financují ČD z úvěrů od Eurofirmy a částečně z vlastních zdrojů. ČD mají objednáno celkem 30 patrových elektrických jednotek této řady.
Nové řady
ČD, a. s., plánují v příštích letech i nákup jednopodlažních elektrických jednotek, které doplní patrové 471. Po dokončení Nového spojení by tak mohl být uskutečněn projekt městské železnice, kdy by vlaky jezdily v krátkých časových intervalech. K tomu není důležitá jen modernizace tratí, ale i obnova vozového parku. V ostatních regionech nahradí nové soupravy klasické vlaky tažené lokomotivou, které jsou provozně dražší.

CSPSV | 7.4.2005 (20:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
vrbam pro Poborskiii
11.04.2005 (14:52)  
pokud zacne jezdit velko reko 812+912 i u nas tak to radeji budu jezdit busem, protoze uz ted si vybiram vlaky kde nejde 810, ale kde jezdi nejradeji 843 a nebo pri horsi volbe 714
vrbam pro Poborskiii
11.04.2005 (14:52)  
pokud zacne jezdit velko reko 812+912 i u nas tak to radeji budu jezdit busem, protoze uz ted si vybiram vlaky kde nejde 810, ale kde jezdi nejradeji 843 a nebo pri horsi volbe 714
09.04.2005 (2:28)  
Ano, vozový park se obnovuje pomalu a není to dobře, ale v podmínkách výhodnosti železnice, jak jsou dneska nastavené, se ani nic jiného čekat nedá a bylo by to plýtvání penězi. Ono totiž dostat lidi do vlaků lze
a) masivními investicemi, které se ovšem nikdy nevrátí
b) znevýhodněním silniční dopravy-zvýšené zdanění pohonných hmot, růst silničních poplatků...a není to jen umělé znevýhodnění silnice, je to jen odstranění stavu, kdy stát rve miliardy do silnic a nikdo za ně neplatí, zatímco železnice si musí hradit vše sama...mluvím o údržbě, ne nových projektech...
registrovaný uživatel Sergej
08.04.2005 (21:32)  
Ne, že bych byl zpátečnický, i já velice rád vidím na železnici moderní vozy a rád jimi jezdím, ale vždycky mě potěší, když mi někde během cest po republice zastaví např. 830, sice se tím náhle propadnu téměř o půl století zpět, ale cesta takovým vlakem ve mě vyvolává určitou nostalgii. To však nic nemění na tom, že rychlost obnovy vozového parku je skutečně úděsně pomalá.
08.04.2005 (21:06)  
Např. ty 812+912 budou jezdit především mimo Prahu, jak předpokládám. Má jich být 100 a na Kladno se jich zdaleka tolik nespotřebuje.
08.04.2005 (18:30)  
Psal jsem "...Praha a Pendolino České dráhy neuživí.". Tím jsem chtěl říct, že pár souprav rychlovlaku a nové soupravy jenom v Praze a okolí ČD nespasí, naopak zákazníků v ostatních částech ČR bude ubývat.

Vím v jakém stavu jsou třeba panťáky a že je třeba je nahradit, ale pokud bude modernizace pokračovat tímhle tempem, tak se v době, kdy už bude Praha "modernizovaná", bude jinde asi jezdit na korbách MUVek.
08.04.2005 (17:58)  
Právěže Pendolino a Praha(PID) budou mít takové tržby, že se dopravce na nich uživí i bez dotací. Naopak na na trati(lokální či regionální) z Horních Kotěhůlek do Velké vsi se bez úhrady ztráty od státu či samosprávy neobejde.
08.04.2005 (16:02)  
"Milí nestředočeši a nepražáci. Přijeďte se pořádně povozit po všech tratích kolem Prahy..."

Milí středočeši a pražáci, přijeďte se pořádně povozit do jiných částí republiky. Tam často jezdí s prominutím úplné ho***. Jediný náznak železnice konce 20. a začátku 21. století je rychlík IC (na důležitějších tratích), případně Desiro - motoráček velmi moderního vzhledu, s klimatizací a 1. třídou - zajíždějící za hranice (takový vlak se vyskytuje bohužel jen zřídka).

Pochopitelně nikdo nočekává, že bude jednit IC z Horních Kotěhůlek v Čechách do Velké Vsi na Moravě, ale Praha a Pendolino České dráhy neuživí.
08.04.2005 (12:21)  
Jo a ještě jedno. 471 je z technickýho hlediska výborný vozodlo. Jenže o raciálnosti dodávání 3 jednotek za rok darmo mluvit. Za jednu 417+071+971 by se daly sehnat dvě elektrodesira...právě díky jejich modulovosti a sériový výrobě...
08.04.2005 (12:18)  
Koukám, jak tady všichni šotoušíme a sníme o 471 snad i na spoji Kadaň-Kadaň město. Chtít 471 do Ústí je nesmysl, tady se uživí krásně něco jako elektrický Desiro, buď jako u SŽ třívozový, nebo dvouvozový a zkracující takt Os až na půl hodiny. To samý pro ostatní aglomerace krom Ostravy, tam by tři čtyři ešusy mohly bejt odůvodněný. Ale stejně si myslím, že by bylo rozumnější tam na špičku nasazovat 460ky. Žabotlamy jsou ostuda a odpornost a v Praze je můžou fakt nahradit jen 471.
Tak proboha, milí šotouši, buďte soudní, chtít všude 471 je jako jezdit Pendolínem na Dobříš...:)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko