..: Pendolina od GVD 2005/2006 :..
pendolinoPraha - Od 11.12.2005, kdy začne platit nový jízdní řád, budou moci cestující využívat všech 7 souprav rychlovlaku pendolino (jednotka řady 680). Generální ředitel ČD, a. s., Ing. Petr Kousal informoval i o trasách jednotek. Budou jezdit v relaci Drážďany - Praha - Brno - Vídeň a na trase Praha - Ostrava.
Zatím nemohou jednotky zajíždět do Berlína kvůli stavbě nového hlavního nádraží (Lehrter Bahnhof) a od příštího jízdního řádu se nepočítá ani s nasazením pendolin do Bratislavy.
Zkušební provoz první jednotky probíhá v úseku Praha - Děčín a zpět na R 772/777. Od června se počítá se zkušebním provozem v úseku Praha - Ostrava.

CSPSV | 7.4.2005 (8:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Sergej
07.04.2005 (22:13)  
Už od začátku mi připadala sedmivozová jednotka nedostatečná. Nevím, proč si dráhy neobjednaly desetivozové, asi se tehdy bály, že je nenaplní. Což by možná nenaplnily ani dnes, kdyby na ně uplatňovaly přirážku, jak to původně plánovaly (měla být ještě větší než u EC)
Y2K
07.04.2005 (22:12)  
Jsem pro to, aby Pendolino jezdilo na Brno a dále na Vídeň, než aby jezdilo na jednom páru vlaku na Ostravu, navíc, když odbočná větev koridoru mezi Olomoucem a Českou Třebovou nebude ještě hotova.
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
07.04.2005 (22:02)  
Zdvojené jedzit nesmí, protože to nepovolil DÚ. Jednotka teď jezdí s cestujícími ve zkušební provozu a naví pouze a jen 680.003 má vše potřebné pro provoz s cestujícími.
Na Manažer to dát nemůžou, protože tam má jezdit jen 1.třída. Pouhé přeznačení 2.třídy na 1. by asi netačilo.
editor nebo admin ŽP -ps-
07.04.2005 (21:55)  
Tvrdilo se, že nemohou jezdit 2 spojené jednotky pendolina. Důvody ale nikdo neudával. Zda jsou technologické (krátké nástupiště atp.) či ekonomické (pouze 7 jednotek - 1 záložní, 2 spojené, tak to jich moc nezbyde, a nikdo neví, zda tu budou všechny do nového GVD). Spíš to budou samá překvapení. Já myslím, že vedení ČD nedomyšlí věci do konce. Na PHA - OST nasadit pendolina - tak to je odvaha. Dřív se také tvrdilo, že budou nasazovány na mezinárodních spojích (že by se Morava stala novým státem?) Jednu naději ale pan generální dal - pendolina by měla vyjet. To je zpráva po mnoho a mnoho letech vcelku optimistická, ale změn může být ještě hodně...
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
07.04.2005 (21:27)  
Vždyť to vychází na 14 vozů, to je řekněme 13 vozů a loko. Přesně z hlavy nevím, ale takto dlouhý rychlík jezdí.
editor nebo admin ŽP Tim
07.04.2005 (20:55)  
Dve spojene jednotky jsou fajn, ale vesly by se vubec do nejakeho nadrazi? Hlavak snad ano, ale co ostatni stanice? Vystup z penda primo do koleji by byl efektni :-)
editor nebo admin ŽP -ps-
07.04.2005 (20:36)  
Jak je vidět, tak nikdo nepochybuje o tom, že do Ostravy buď musí jet 2 jednotky spojené a nebo na extra vlaku (Manažer apod.). Jinak je kapacita zcela nedostačující (331 míst včetně 1. třídy...). Uvidíme, co ČD vymyslí. I já kdybych si vybíral spoj, tak bych upřednostňoval pendolino.
07.04.2005 (20:21)  
Do Ostravy je nasazení pravděpodobné tak na "Manažeru",víc než jeden pár vlaků jednou jednotkou je víceméně nestihatelný.
dopisovatel nebo člen ŽP Jakub Kedroň
07.04.2005 (19:41)  
Pokud chtějí ČD PENDOLINEM nahradit srávající soupravy na OVU, budou muset asi spojit 2 soupravy, jinak to prostě nepoberou. Kdybych se já rozhodoval mezi cestou klasikou a Pend., jel bych Pendolinem. A tak bude uvažovat většina cestujících. Taže podle mne Pha - Ova 2x680, DrážĎany - Vídeň zbytek.
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
07.04.2005 (18:24)  
Co jsem já slyšel, tak se pendolino nasadí jako extra vlak na doplnění kapacity v určitý čas - třejmě kolem třetí odpoledne, kdy je svěr Ova velmi předimenzován a zpět ráno...
Zda bude všech 7 jednotek v ČR včas záleží na tom, zda AŽD uděůá tu svou jednotku tak, aby ji Alstom stačil nainstalovat do všech sedmi jednotek. 001 a 002 budou potřebovat doplnění některých detajlů, které má až 003 (pískovače).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko