..: Konference : Česko-polská přeshraniční spolupráce v železniční dopravě :..
BleskovkaLiberec - v úterý 15.3.2005 od 13 hodin se v zasedací místnosti Libereckého kraje koná konference na téma "Česko-polská přeshraniční spolupráce v železniční dopravě." Konferenci svolává hejtman Libereckého kraje Petr Skokan pod záštitou náměstka ministra dopravy Ing. Vojtěcha Kocourka, který bude osobně účasten. Představitelé samospráv na české i polské straně budou diskutovat o možnostech prosazení železničních projektů, které by mohly výrazně zkvalitnit vzájemnou dostupnost českého a polského příhraničí a podpořit i rozvoj cestovního ruchu. Hlavními body jednání budou nepojížděný 16ti kilometrový úsek železniční trati Harrachov - státní hranice - Szklarska Poreba a vytížený až exponovaný úsek šestikilometrový úsek trati Hrádek nad Nisou - Zittau, který částečně prochází tzv. peáží přes Polsko, a kde se nabízí možnost vybudování zastávky s možností přestupů do polského města Bogatynia.
Jak sdělil Jindřich Berounský, systémový specialista Českých drah, pozváni jsou rovněž představitelé českých a polských železničních dopravců včetně Českých drah, vysvětlení možností spolupráce i platné legislativy po vstupu obou zemí do Evropské unie se očekává od odborníků našeho ministerstva dopravy a polského ministerstva infrastruktury. Vzhledem k pozitivní změně postojů na polské straně, kdy se v posledních měsících přetřásá možnost obnovení železničních hraničních přechodů ve východních Čechách (Královec - Lubawka) a na severní Moravě, resp. Slezsku (Glucholazy), svítá naděje i česko-polským kolejím z Harrachova do Szklarske Poreby, kde se i po provizorním obnovení trati dobrovolníky po 47 letech v roce 1992 již 13 let jedná, ale neúspěšně především pro problémy na polské straně.

JRtrain Poslat mail autorovi | 14.3.2005 (15:34)
Související zprávyopen/close

ffx
16.03.2005 (10:19)  
nazdar tanvalde. ke krnapu - omlouvám se - vede po jeho okraji, efekt na to prostředí je stejný. že tam jezdí mraky osobáků jsem nekomentoval, je naivní si myslet, že němec vyleze z auta z lyžemi a bágly a pojede vlakem. nevím taky kdy jsi kamiony pozoroval, já jsem v tanvaldě nějaký pátek bydlel a nouze o ně nebyla. teď už tam jedu jen párkrát do roka a pokaždé jich potkám dost. v zimě ale stačí jeden, který to nemůže vyjet a stojí to několik kilometrů.
tanvald
15.03.2005 (21:43)  
Když už si chcete nalít čitého vína o nerálnosti snů tak prosím aspoň správné informace:
přetížení E65 je jedině osobními auty a to vždy při změně turnusů lyžujících němců, zcela běžně neprojede za několik hodin ani kamionové kolo...a když už jsem o toho odkdy prochází tato silnice KRNAPem??
ffx
15.03.2005 (12:16)  
Setkání představitelů bylo již řada. Do Tanvaldu přijela 810-tka s polskými hodnostáři a první co je zajímalo byl nákup zásob kořalky u kiosku na peróně (nebylo to jen jednou).
Nejsem však pesimistou - na polské straně jsou i lidé, kteří zájem opravdu mají a ne o kořalku. Harrachovská trať je v mizerném stavu schopném jen občasných jízd. Pro pravidelný provoz by se musely najít nějaké peníze. Problém je v tom, že dotovanou dopravní obslužnost těžko někdo prosadí, neboť souběžně jezdí autobus za jízdné, které dráha nedosáhne ani kdyby se rozkrájela.
Určitý smysl osobní dopravy byl, když denně stovky lidí od nás jezdily do Jelení Hory na tržiště, pominu-li, že nádraží je pěkně daleko. Dnes už tam také tolik lidí nejezdí.
Šance je tedy v turistickém ruchu a nebo nákladní dopravě. Turistické vlaky mají šanci v létě a v zimě. Jaro ještě docela ujde, ale podzim je mrtvý. Na polské straně je řada zajímavých cílů, v zimě výborné lyžování, obzvlášť na běžky.
Nákladní doprava by měla také šanci, neboť o přetížení Novosvětského průsmyku (procházejícího KRNAP-em) kamiony ví kde kdo. Silniční lobby u nás má však dlouhé prsty, takže se bude muset ještě hodně věcí změnit, abychom mohli počítat se solidním využitím této tratě pro nákladní dopravu.
V této chvíli, má-li být trať zachována bylo by asi nejreálnější, opravit špatné úseky do stavu, aby tam motory mohly jezdit cca 40 - 50 km/h, což by nebylo až tak náročné. Z vlastní pochůzky vím, že některé úseky jsou dost mizerné, hlavně kolem kamenolomu, ale např. úsek Mýtiny - Jakuszyce je poměrně přijatelný. Ale vše je i o aktivitě místních, příklad by si mohli vzít třeba v Zubrnicích. Jiným problémem je sníh, nahoře je ho celou zimu cca 0,5 - 1,5 m.
Co ale považuji za fantastmagorii a vyhazování peněz do kamálu je slavný Regiotram.
Názorný příklad: přerozchodování metrové sítě v Liberci. Jinde se na užším rozchodu jezdí normálně a funguje to. Výrobci vozidel i traťových komponentů vám dnes vyrobí cokoliv - bez cenového rozdílu o kterém by mělo smysl hovořit. Jak dlouho je neprovozní úsek do Horního Hanychova - od pozdimu 1998! A to chce někdo dělat akci v rozsahu Regiotram? A co už ta sranda stála ..., kolik pražců mohlo za ty peníze být vyměněno za Harrachovem?
Stůjme nohama na zemi. Co si dovolilo ekonomicky mnohem silnější Německo v Karlsruhe, těžko si někdo dovolí tady. Slova o miliardách z EU je plácání se ve vypuštěném rybníce s vidinou, že na zavolání bude hned plný vody.
Se stavbami tratí na zelené louce je to stejné. Ona sice může hezky vypadat diplomová práce vysokoškoláka, ale kolik z nich se dočalo, alespoň z 1/3 realizace? Jak říká klasik - o peníze jde až na prvním místě.
K trati Královec - Lubawka: tam je situace poněkud jiná, trať je v pořádku a papírově zde stále existuje trať i železniční hraniční přechod, narozdíl od Harrachova. Přál bych minimálně stejný stav i Harrachovské trati, mám k ní velmi osobní vztah...

to p. Bažant: je to asi tak, že žádná železniční mediální hvězda nebydlí v Meziměstí.
Martan
14.03.2005 (17:37)  
Nevím proč by měly PKP přistoupit na obnovení přechodu v Glucholazech, když už tam od minulého roku nejezdí vlaky. Kromě peáží ČD, samozřejmě, které tam ale zastavují pouze z dopravních důvodů a PKP to stojí taky celkem hodně zlotých za výkon dopravní služby.
Josef Bažant
14.03.2005 (16:13)  
Je jen škoda, že se zapomíná na železniční přechod Meziměstí - Mieroszów, kde ještě před pár lety jezdily rychlíky, před rokem osobní vlaky a nyní pouze nákladní. Spojení Broumovska a Náchodska veřejnou dopravou s Polskem v současné době neexistuje žádné, ani autobusové.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko