Další černý den dnes zažily švýcarské železnice.V 8.45 došlo k výpadku řídícího počítače na centrálním stavědle v Zürichu, který měl za následek výpadek řady "místních" stavědel. Následkem této závady byl zcela zastaven provoz mezi stanicemi Zürich HB – Thalwill, Zürich HB - Pfaffikon SZ, Zürich HB – Zürich Wipkingen a na ostatních tratích došlo k výraznému omezení propustnosti.
V 10.30 došlo v žst. Zürich Hardbrücke k poruše výhybek. V celkovém souhrnu byl výsledek následující:
- Půlhodinový takt IC na trase Bern – Zürich zrušen, IC vlaky jezdily jen "v celou",
- vlaky ICN (švýcarské Pendolino řady 500) na trase Biel – Konstanz v úseku Olten – Zürich odřeknuty bez náhrady
- přímé (nonstop) IC vlaky Zürich - Basel odřeknuty bez náhrady
- Interregio 2000 Zürich – Bern v trati Züroch – Olten odřeknuty bez náhrady
- IC Zürich - Luzern (jezdí každou půlhodinu) vedeny pouze v úseku Luzern – Thalwil. Thallwil – Zürich zavedena náhradní autobusová doprava.
No a aby to nebylo všechno, tak se ještě dopoledne porouchalo stavědlo v Thunu na trati BLS z Bernu do Brigu. Takže cestování železnicí muselo být skutečně lahůdkovou záležitostí. Na tak zásadní rozpad nestačil průběžně reagovat ani informační systém SBB, který patrně ve Winterthuru zrušenému vlaku 824 Romanshorn – Brig (odjezd 12.25 z Winterthuru) ještě v 16.50 vykazovaly ve Winterthuru předpokládaný odjezd v 16.17 s 232 minutami zpoždění.
Za této situace se nelze divit, že na cca 30 minutové zpoždění vlaku EC 160 z Wien West SBB proti zvyklostem nereagovaly a nezaváděly náhradní spoj z Buchsu SG do Sargansu.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.