..: České dráhy nakoupí nové lůžkové vozy :..
Praha - Dle slov tiskového mluvčího Českých drah, a. s., Petra Štáhlavského vydala Dozorčí rada akciové společnosti předběžný návrh na vypsání výběrového řízení na dodávku dvanácti lůžkových vozů řady WLABmz. Výběrové řízení může být vypsáno již v březnu, přičemž výše zmíněné vozy by se na našich kolejích měly objevit během roku 2006. Nové vozy budou určeny pro rychlosti do 200km/h, plně klimatizovány a vybaveny uzavřeným systémem WC. Budou nabízet oddíly první i druhé třídy, ale i nadstandardně vybavená kupé s vlastním sociálním zařízením. Bude se tak jednat o první vozy ČD, které splní přísná kritéria pro provoz luxusních nočních spojů v EU. Po jejich převzetí se s nimi budeme moci setkat převážně na relacích do západní Evropy (zejména Německo, výhledově Švýcarsko a Itálie). Nákup těchto vozů bude financován leasingem, který bude splácen z provozu těchto vozů v zahraničí.

Na ilustračním snímku je vůz řady WLABmee - prozatím nejmodernější lůžkový vůz ČD.

Martin Hanzal | 6.2.2005 (16:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


Jugy
08.02.2005 (23:53)  
Váš jazykový exkurs je (bez ironie)zajímavý, pane Zikmunde, nicméně tiskový mluvčí by se měl vyjadřovat co nejsrozumitelněji, aby pokud možno minimalizoval počet omylů těch, kterým jsou jeho slova určena, tedy novinářům. Víte, já si myslím, že ten zvyk, říkat rychlost do... i v případech, kdy to ztrácí opodstatnění, pochází z doby, kdy začaly ČD prezentovat rekonstrukci tzv. koridorů. Tehdy se psalo, že koridory budou pro rychlost 160 km/h, ale pak se v tom někdo pravděpodobně začal šťourat, že to bude jen na části tratí atd, atd a tak se vymyslelo, že se bude alibisticky říkat DO.... km/h a bylo to. Vlk se nažral a koza zůstala celá.
mike
08.02.2005 (20:31)  
a co uzasne x let stare lehatkove vozy, o nez se tak "skvostne" stara JLV?
Ty budou jezdit, dokud z nich neupadne bocnice?
Mozna by jim stacila jen repase + provoz nekym jinym nez JLV, nicmene jejich soucasny stav je dost ostudny.
08.02.2005 (16:38)  
Slovní spojení "pro rychlost do … (200 km/h)" je z hlediska češtiny zcela správné jazykové spojení … Text "pro rychlost 200 km/h" by znamenal, že jsou určeny pro vlaky jezdící stanovenou rychlostí 200 km/h, nikoli rychlostí nižší stanovenou rychlostí… Čeština má mnohé záludnosti, takže se nelze divit tomu, že autor předpisu, který češtinu neumí si vykládá ustanovení předpisu zcela jinak než ten, kdo češtinu umí. Význam téhož textu lze změnit jiným pořadím rozvíjejích členů větných, jinou pozicí čárky, středníku …

Příklad :
Kat obdržel od panovníka následující pokyn:
Propustit nelze popravit …
Co měl kat udělat s vězněm ?
Propustit, protože "nelze popravit" nebo popravit, protože "nelze propustit" ?
07.02.2005 (17:05)  
Někdy v roce 1996 nabízela německá vagonka Českým drahám cca 10 lůžkových vozů s klimatizací na rychlost 200 km/h, které odřekly RŽD za cca 18 milionů kus. České dráhy tuto nabídku odmítly s konstatováním, že tyto vozy nejsou potřeba … Tak levně jako tehdy už ty vozy nikdy nekoupíme … na Slovensku na tehdejších ŽSR měli jiný názor a vozy koupili …
registrovaný uživatel Tim
07.02.2005 (13:01)  
Jugy: Spojeni "pro rychlost 200 km/h" chapu jakoze ty vozy jsou primarne urceny pro spoje s Vmax = 200km/h, tudiz budou vydelavat asi nekde v zahranici, nebo kde. Pro nase vnitrostatni vlaky by pak byly ureny vozy "pro rychlost 160 (140, 120) km/h".
Kdezdo "rychlost do 200 km/h" - ty vozy budou jezdit na nasich spojich s maximalkou 160 km/h, ale nemusime se bat, ze se rozpadnou, kdyz je v zahranici prozenou 200 km/h :-))
registrovaný uživatel Jugy
07.02.2005 (12:40)  
Je zajímavé, jak se poslední dobou rozšířilo slovní spojení "pro rychlosti do ... km/h". Dříve by se normálně napsalo, že vozy jsou určeny pro rychlost 200 km/h a bylo by. Každému je přeci jasné, že vůz může jet i rychlostí NIŽŠÍ. Zdá se, že někomu z tiskového odboru GŘ ČD už pořádně "hrabe".

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko