..: Aktuality a články - Nizozemsko :..

20.6.2018 - 16:00 - Nightjet až do Amsterdamu

OeBB_DWLABm_nightjet, foto: Adam Vanting Amsterdam — Snaha rakouských drah o renesanci noční dopravy s sebou nenese jen nečekaně vysoké počty přepravených cestujících. Nizozemské železnice projevily zájem o provozování nočních spojů pod značkou Nightjet až do Amsterdamu. Ten zmizel z mapy nočních spojů koncem roku 2016, kdy došlo ke zrušení vlaků CityNightLine, provozovaných německými železnicemi. Jako jeden z důvodů zrušení nočního spojení do Amsterdamu byla změna zabezpečovacího zařízení na přechodu Emmerich - Utrecht, kde lze provozovat pouze lokomotivy vybavené systémem ETCS, přičemž pronájem takovýchto lokomotiv byl v té době shledán velmi nákladným a dnes tak noční vlaky, směřující do Porýní, končí v Düsseldorfu či ve vzdálenějším Münsteru. Návrat nočních vlaků do Amsterdamu lze sice očekávat nejdříve od konce příštího roku, avšak rozsah spolupráce je jasný již dnes – soupravu budou pochopitelně zajišťovat rakouské železnice, zatímco nizozemské železnice, oproti ostatním železničním správám, na jejichž území vlaky Nightjet jezdí, budou dopravcem tohoto nočního vlaku na území Nizozemska, což zjednoduší řadu procesů.

Zdroj: RailJournal

6.2.2018 - 14:55 - První samořiditelný vlak v Evropě

Alstom, foto: AlstomRotterdam — Společnost Alstom se dohodla s nizozemským správcem železnice, firmou ProRail, na testování samořiditelného nákladního vlaku. Bude se jednat o vůbec první takové testování v běžném provozu na území Evropy. Pro testování společnosti vybraly vytíženou dvoukolejnou trať mezi nizozemským přístavním městem Rotterdam a Německem o délce 150 kilometrů. Dosud v Evropě jezdily samořiditelně pouze vlaky v rámci uzavřených sítí, například v metru. Trať je zabezpečena systémem ERTMS a lokomotivu pro tyto nákladní vlaky poskytne společnost RRF. Závěrem dodejme, že v rámci zkušebního provozu bude v kabině přítomen strojvedoucí, který bude kontrolovat správnost procesů.

Zdroj: Zdopravy.cz

Stadler WINK, foto: Stadler Bussnang / Sunderland — Švýcarský výrobce Stadler dodá 18 dvoučlánkových hybridních vznětových vozidel s technologií HVO. Nová řada „WINK“ je prvním vlakem na světě s kombinací regenerační technologie s motorem HVO. Obecně je WINK vybaven centrálním „PowerPack“, který obsahuje komponenty pro výrobu energie, trakční prvky a pomocné systémy. Napájecí zdroj může být vybaven buď tradičními součástkami pro výrobu a skladování energie, nebo alternativně prvky, které umožňují provoz s nulovými emisemi. Vybavení může být dle přání zákazníka flexibilní: DMU s naftou, DMU s HVO, BMU – kombinace nafty s bateriemi, případně EMU s bateriemi. Pro nizozemskou Arrivu budou použity motory Deutz poháněné hydrogenovaným rostlinným olejem. Baterie se budou využívat pro uložení regenerované brzdné energie, což umožní během delších zastavení ve stanicích vypnout vznětové motory.

NS_SNG, foto: Quintus Vosman Nizozemsko — Do masivní obnovy železničního parku se nedávno pustily nizozemské železnice, známé pod zkratkou NS. Zatímco předchozí objednávky na moderní soupravy čítaly 58 jednotek Stadler Flirt a 79 souprav pro vlaky IC, poslední objednávka byla poněkud obsáhlejší - hned 118 souprav od španělského výrobce CAF, typové řady Civity. Přibližně po měsíci od dodání poslední soupravy Stadler Flirt byla před několika dny představena první jednotka od výrobce CAF, zvaná Sprinter New Generation.

Vizualizace Intercity New Generation pro NS, foto: Alstom Amsterdam/Saint-Ouen — Francúzsky výrobca Alstom získal 15. 7. 2016 od holandských štátnych železníc Nederlandse Spoorwegen (NS) kontrakt na dodávku 79 jednopodlažných elektrických jednotiek Inter-city New Generation s maximálnou rýchlosťou 200 km/h. Objednávka za viac ako 800 mil. eur zahŕňa 49 ks päťdielnych jednotiek a 30 ks osemdielnych jednotiek z rodiny Coradia. Zmluva mohla byť podpísaná po tom, čo súd zamietol odvolanie spoločnosti Siemens (celkovo boli v súťaži 4 spoločnosti). Súčasťou dohody je nezáväzná opcia na ďalších približne 150 vlakov (presnejšie povedané, do 80.000 sedadiel).

1.2.2016 - 23:00 - V Haagu bylo otevřeno modernizované hlavní nádraží

Den Haag 2016, foto: ProRail Haag — Provoz na hlavním nádraží v nizozemském Den Haagu se dnes, 1. února, nesl v duchu oslav. Po čtyři roky trvající přestavbě a modernizaci bylo slavnostně otevřeno nové hlavní nádraží. Správce infrastruktury ProRail počítá s denním obratem až 270 tisíc cestujících. Dominantním prvkem nového nádraží je prosklená hala o velikosti dvou fotbalových hřišť. Modernizace komplexu byla zahájena v roce 2011 a cílem bylo nejen změnit jej na prostornější a světlejší stavbu, ale také přestavět část železničního uzlu v Haagu pro napojení na evropskou vysokorychlostní železniční síť - např. rychlovlaky Thalys zastavují na nedaleké stanici Den Haag HS. Terminál nabízí snadný přestup na tramvaje, které zastavují jak vedle budovy, tak přímo v hale v patře nad kolejemi. Na projektu pracovali architekti Ben van Berkel, Koen van Velzen a sdružení Benthem Crouwel Architects.

Zdroj: NLtimes

EN z Německa do Prahy, foto: Robert VelechovskýBerlín - Cestující, kteří využívají k cestování do západní Evropy noční spoje kategorie City Night Line, si budou od nového jízdního řádu muset zvyknout na nemalá omezení. Provozovatelé vlaků, německé dráhy Deutsche Bahn ve spolupráci s národními dopravci v jednotlivých zemích, totiž chystají zásadní redukci některých těchto vlaků. Škrtání se dotkne pravděpodobně nakonec i vlaků a přímých vozů, které vyjíždějí z Prahy. O plánovaných změnách informoval zahraniční server Railjournal.com.

Fyra V250, Den Haag HS, foto: Smiley.toerist Amsterdam — Jednotky V250 Albatros provozované na spojích Fyra neměly na síti nizozemských a belgických železnic dlouhý život. Krátce po nasazení a problémech při zimním provozu je oba dopravci stáhli z oběhů a po několika měsících, kdy je prohlédli nizozemští a belgičtí odborníci, se rozhodli je vrátit výrobci – italské společnosti AnsaldoBreda. Italové ale tvrdí, že jejich soupravy vyžadují jen „drobné dílčí úpravy“, aby mohly být provozovány i v zimních podmínkách, a že jsou ochotni je nad rámec smlouvy i realizovat. Právě proto je ale podle výrobce nutná komunikace obou stran. Odstavené nespolehlivé jednotky, navíc dodané pozdě, působí problémy oběma dopravcům – jednak částečně zaplacené vlaky stojí a nevydělávají na sebe, jednak je nutno za ně zajistit adekvátní náhradu. Do současné doby problém jen technický se tak stává už i problémem právním a obě strany na sebe začaly podávat žaloby.

Thalys PBKA, Ruisbroek, foto: Rail-2005 Brusel — Společnost Thalys International byla založena v roce 1987 třemi železničními společnostmi s různým podílem obchodních práv: 62 % SNCF, 28 % MMBS/SNCB a 10 % Deutsche Bahn. Nizozemské NS byly od počátku pouze partnerem a ani do budoucna na tom nehodlají nic měnit. V současné době probíhají jednání, která by měla vést k transformaci Thalys na zcela samostatnou a nezávislou společnost. Obchodní podíl SNCF by měl klesnout na 60 %, ale podíl MMBS/SNCB by měl narůst na 40 %. Německá společnost Deutsche Bahn se od doby vzniku Thalys de facto stala konkurentem, protože nasazuje na spoje po západní Evropě své vlastní vysokorychlostní vlaky. To vedlo vedení DB k rozhodnutí, že se svého podílu vzdá a nebude do budoucna obchodním společníkem. Ke změnám by mělo dojít k 1. lednu 2015, neboť se čeká na vyjádření evropských orgánů. Nové vedení společnosti pak bude sedmičlenné. Čtyři místa v něm obsadí Francouzi, včetně místa generálního ředitele, tři místa připadnou Belgičanům.

21.6.2013 - 15:00 - Arriva Nederland spojí Haag a Brusel vlakem

Traxx 2839 SNCB, FYRA, Rotterdam, foto: Josef Petrák Den HaagPoptávka královského města Haag po vlacích ve směru Rotterdam, Antverpy, letiště Brusel-Zaventen a Brusel má svého vítěze. V pátek 21. června podepsalo město memorandum o porozumění s dopravcem Arriva Nederland patřícím pod koncern Deutsche Bahn. Cílem je obnovit spojení ztracené po „uzemnění" vlaků FYRA dopravce NS Hispeed. S jejich obnovení se nedá počítat ve chvíli, kdy dopravci NS i SNCB plánují jednotky V250 Albatros vrátit pro množství závad výrobci AnsaldoBreda. Arriva již požádala nizozemského správce infrastruktury ProRail o trasy na hodinový interval spojů mezi stanicemi Den Haag Centraal a Bruxelles-Midi. Ceny se nebudou výrazně lišit od tarifů NS/SNCB a vlaky nebudou povinně místenkové.

Zdroj: Railway Gazette

Fyra V 250, Deurne - Horst, foto: Arnold de Vries Brusel / Amsterdam — Provoz vysokorychlostních vlaků Fyra V250, které byly nasazovány na spoje mezi Amsterdamem a Bruslem, resp. Amsterdamem a Bredou, neměl dlouhého trvání. Podle smlouvy z roku 2004 měly být jednotky dodány v roce 2007, první cestující se s nimi ale svezli až v závěru roku 2012. Nizozemci své soupravy vyřadili z provozu již 17. ledna 2013. Následovala je i SNCB, která 24. ledna dala výrobci 3 měsíce na sjednání nápravy. Nizozemská vláda odsouhlasila rozhodnutí státem vlastněného dopravce NS odstoupit od smlouvy se společností AnasldoBreda na dodávku 16 vlakových souprav V250. Nizozemsko následoval belgický státem vlastněný dopravce SNCB, který odstoupení od smlouvy na dodávku tří souprav V250 ohlásil počátkem června.

Traxx 2839 SNCB, FYRA, Rotterdam, foto: Josef Petrák Haag — Věstník EU zveřejnil 13. března 2013 notifikaci zakázky na komerční mezinárodní vlaky Haag – Brusel. Poptávku na čtyřletý kontrakt zadala společnost The Hague Trains Holding plně vlastněná královským městem Haag. Poptávka zní na 8 párů spojů se zastávkami Den Haag Centraal (nebo Den Haag HS), Delft, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussels Zaventem Airport, Brussel North a Brussels Central, se zahájením provozu 15. prosince 2013. Město počítá s drobnou, nebo žádnou finanční podporou provozu. Haag poptávkou sleduje získání stabilního mezinárodního spojení po problémech s mezinárodními vlaky FYRA, které město připravily o spojení s Bruselem.

Vlak FYR 9260 tvořený jednotkou V250 Albatros, 28. prosince ve stanici Amsterdam Centraal připravený na odjezd do Bruselu, foto: Matouš Danielka Amsterdam — Od nového jízdního řádu začaly na spojích Fyra obsluhujících trasu Amsterdam – Brusel/Breda jezdit nové vlaky V250 Albatros italského výrobce AnsaldoBreda, které nahradily dočasné, lokomotivou tažené soupravy. Spoje Fyra provozují národní dopravci – nizozemský NS (Hispeed) a belgický NMBS/SNCB. Vlaky však pýchou a hrdostí, kterou název Fyra odvozený od francouzského slova fier (= hrdý) má představovat, zatím nejsou, ba právě naopak. Dodávky jednotek V250 mají již pětileté zpoždění, jejich cesta na novou vysokorychlostní trať mezi Amsterdamem a Bruselem je trnitá. Již v roce 2008 byla jednotka testována na železničním zkušebním okruhu u Cerhenic.

2.6.2008 - 12:22 - Nizozemsko uvažuje o revoluci v dálkové železniční dopravě

Ilustrační obrázek Amsterdam - Bert Klerk, předseda představenstva správce nizozemské železniční infrastruktury společnosti ProRail, představil v interview s redaktory deníku „Volkskrant“ nový koncept provozování dálkové železniční dopravy. Od roku 2010 by vlaky InterCity mezi Amsterdamem, Utrechtem a Eindhovenem měly jezdit bez pevných jízdních řádů. Počet spojů by se měl navýšit na 12 za hodinu, interval mezi spoji by tedy neměl přesáhnout 10 minut. Vlaky též ztratí své pevné odjezdové koleje a cestující svůj spoj najdou díky „dynamickému informačnímu systému“. Nizozemské dráhy (NS) tento návrh principálně vítají a potvrzují, že tento systém je v současné době na několika tratích možný. Pokud by se systém osvědčil chtěl by ho ProRail rozšířit i na další tratě (Amsterdam – Haarlem – Rotterdam nebo Utrecht – Arnhem). Vláda počítá s nárustem cestujících okolo 5% ročně.

zdroj: LOK-Report

8.2.2007 - 22:00 - Vlaky mířící z a do Nizozemí nabírají zpoždění

Ilustrační obrázekAmsterdam - Kvůli silnému sněžení nabírají od dnešního rána zpoždění všechny vlaky, které směřují z a nebo do Nizozemí. Po celý den nabíraly zpoždění rychlovlaky ICE-International na trase Frankfurt (M) - Amsterdam. Snížena byla i maximální rychlost souprav Thalys mezi Amsterdamem a Rotterdamem. Vlaky přijížděly do Paříže opožděny o cca 30 minut. Se stejným zpožděním přijížděly dnes do Paříže i spoje Eurostar. Na odjezdu jsou také opožděny noční spoje CityNightLine 40319 Pegasus a 319 Pollux.

zdroj: Thalys, CNL, Eurostar, DB, NS

1 2 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:49
zapadá v 18:59
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...