..: Aktuality a články - ČR Praha :..

Hala pražského hlavního nádraží po rekonstrukci při pohledu od Vinohrad, foto: Matouš DanielkaPraha — V úterý 3. října 2017 byla slavnostně dokončena rekonstrukce haly pražského hlavního nádraží včetně navazujícího zastřešení nad prvním nástupištěm. Opravy probíhaly od listopadu 2015 s částečně vyloučeným provozem vlaků. Projektantem stavby byla společnost Sudop Praha. Realizaci zajišťovala dvojice firem Metrostav a Prominecon CZ. Stavba byla financována prostřednictvím Operačních programů Doprava I a II v rámci EU částkou 428 mil. Kč a ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Celkové náklady stavby přesáhly částku 690 milionů korun.

Inekon Trio Washington na Czech Raildays v Ostravě 2007 Seattle/Ostrava — Česká společnost Inekon Group získala zakázku na dodávku 6 tramvají za 26,6 milionů dolarů s opcí na dalších 20 tramvají typu Inekon 12-Trio pro americké město Seattle. Již dříve výrobce dodal celkem 9 tramvají tohoto typu přizpůsobeného pro zdejší trh, především oboustranným řízením. V roce 2007 byly dodány městu Seattle tři kusy těchto tramvají, další tři putovaly do města Portland a v roce 2009 rovněž tři do města Washington, D.C. Tramvaje v aktuální zakázce budou konstruovány pro překonání trasy bez trolejového napájení v délce přibližně 750 metrů do stoupání při současném odběru proudu klimatizací. Dosud byly schopny na baterie urazit trasu maximálně 200 metrů v případě výpadku napájení.

464.102 Žvahov, foto: Jakuza Pardubice/Praha — Aktualizováno 13. května v 8.30 - Národní technické muzeum (NTM) pořádá ve dnech 13. až 15. května oslavy 100 let prvního dálkového letu v Čechách. Ráno dne 13. května 1911 zdolal Ing. Jan Kašpar trasu z pardubického letiště na pražské chuchelské závodiště vzdálené přibližně 120 kilometrů za jednu hodinu a třicet dva minut s novým letounem Kašpar JK systému Blériot. Tento výkon se zařadil mezi nejlepší v Rakousku–Uhersku a použitý letoun věnoval následně do sbírek NTM přímo majitel Jan Kašpar. Program oslav započne v Pardubicích vzletem repliky letounu Blériot a podobně jako před sto lety poletí do Velké Chuchle, kde návštěvníky čeká další program. Stroj bude instalován před budovu NTM na Letné. Při letu se Jan Kašpar orientoval podle dnešní koridorové trati 010 Česká Třebová – Praha. Nejen proto bude následující den vypraven parní vlak z Masarykova nádraží v Praze do Pardubic. V čele bude lokomotiva 464.102 přezdívaná ušatá a v soupravě řazen salonní vůz Ferdinanda d'Este, který prošel renovací v Krnově. Po příjezdu vlaku se bude v Pardubicích konat Aviatický den Ing. Jana Kašpara na letišti Kunětice. Odpoledne se vlak vrátí zpět do Prahy. Po celý tento sobotní den akci rozšíří doprovodný program v prostorách NTM s leteckou tematiku, jehož část - program pro děti ve výtvarných dílnách proběhne také v neděli.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:24
zapadá v 18:09

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Naše téma: Noční doprava na železnici
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají ...

Poslední příspěvek Letní putování Čechami, Moravou a Slovenskem (2)
Na konci první části líčení mých zážitků z dovolenkového cestování po území někdejšího Československa (s malou odbočkou na polské území) jsme se rozloučili 16. srpna ve vlaku z Bratislavy do Břeclavi. ...

Poslední příspěvek Úzkorozchodná železnica pri obci Felcsút
Západne od hlavného mesta Maďarska bola na konci 19. storočia postavená miestna železnica medzi mestami Bicske a Székesfehérvár. Po vyše 80 rokoch bola severná časť trate v úseku Bicske - Vértesacsa zrušená ...