..: Aktuality a články :..

BomZaf380a, foto: Bombardier Berlín - Společnost Bombardier Transportation oznámila, že její čínský joint-venture podnik Bombardier Sifang se sídlem v Qingdau byl vybrán čínským ministerstvem železnic na dodávku 80 vysokorychlostních vlaků ZEFIRO 380. Kontrakt tak zahrnuje celkem 1120 jednotlivých vozů. Bombardier by měl dodat 20 osmi- a 60 šestnáctivozových souprav v celkové hodnotě 2,45 miliardy eur. Termín dodání první vysokorychlostní jednotky ZEFIRO je stanoven na rok 2012, přičemž celá dodávka musí být dokončena v roce 2014.

2.9.2009 - 7:00 - UK plánuje nahradit vnitrostátní lety vysokorychlostní železnicí

Vysokorychlostní trať, ilustrace, foto: Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollar#305; Velká Británie — Spojené království oznámilo plány na dosažení rychlosti 400 km/h pro vysokorychlostní železniční síť na jejím území. Motivací je potřeba odstranění vnitrostátních letů. Tento plán ohlásil mluvčí Ministerstva dopravy Spojeného království (UK Department for Transport, DFT), který řekl, že krátké linky mezi Británií a pevninskou Evropou, či domácí vnitrostátní lety by se měly postupně časem nahrazovat železniční dopravou. Tento krok je zaměřen na snížení dopravního přetížení stávajících leteckých linek, snížení cestovních dob v zemi a také na zmenšování produkce uhlíkových odpadů. Podle odhadů by se mělo touto formou dopravy přepravit až na 46 miliónů cestujících z leteckého sektoru ročně. Pro „High Speed Two“ byl na tamním ministerstvu dopravy vyčleněn zvláštní tým pracovníků, který má na starost v první fázi návrh plánů sítě. Ty by měly být předloženy nejpozději do konce tohoto roku.

Zdroj: Railway Technology

163 093-8 Olomouc - K reklamnímu nátěru Duhové energie Skupiny ČEZ (151 001-5) přibudou další. Barevné řešení se ale neponese v podobě modrého nebe a blesků, ale v oranžovém provedení s šedým pruhem přes bočnice lokomotivní skříně. Dokončena je první lokomotiva z přibližně šesti kusů - 163 093-8 DKV Ústí nad Labem. Tento nátěr provedla Krnovská firma Olpas Moravia. Další nátěry by se od sebe měly lišit počtem pruhů "blesků". Druhá lokomotiva by měla mít dva pruhy atd. Na té se právě pracuje a mělo by jít o řadu 363.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57