..: Aktuality a články :..

Nehoda v Croydonu 9.11.2016, foto: BBC Croydon — Ve středu 9. listopadu 2016 došlo v Croydonu na jihu Londýna k tragické nehodě tramvaje. Následkem vjetí do ostrého oblouku vysokou rychlostí se převrátila na stranu a bylo usmrceno 7 cestujících, 58 dalších bylo zraněno. K nehodě došlo v brzkých ranních hodinách, ještě za tmy a silného deště. Pravděpodobnou příčinou nehody byl mikrospánek řidiče. Ten havárii přežil a je vyšetřován policií. Jedná se o první nehodu tramvaje v Británii s oběťmi na životech od roku 1959.

Jízdenka National Rail, foto: National Rail / ATOCLondýn — Tento příspěvek nebude čistě informačním článkem, ale spíše takovým panoptikem toho, jaké politické tanečky hýbou v Británii děním kolem železnice a jaké nápady jsou schopni politici vymyslet, aby dosáhli zamýšleného efektu. A na příkladu franšízy East Anglia, získané Abelliem, kterou jsme popisovali minule, ukážeme, jak to s těmi miliardami vlastně je.

Stadler Flirt UK - vizualizace, foto: Abellio Glasgow — Železniční dopravce Abellio zvítězil v tendru na provozování franšízy East Anglia v období od října 2016 do října 2025. Naváže tak na dosavadní provozování této franšízy pod názvem Abellio Greater Anglia, který je nepochybně znám všem příznivcům železnic, kteří využívají letiště Stansted Airport. V uvedeném období je dopravce povinen zaplatit britskému Ministerstvu dopravy částku 3,7 miliardy liber a dále se zavázal investovat 1,4 miliardy liber zejména do vozového parku.

Elektrická jednotka Aventra řady 345, foto: TfL Derby — Bombardier představil ve svém závodě v Derby elektrickou jednotku Aventra řady 345, určenou pro provoz na nové londýnské páteřní lince Crossrail neboli Elizabeth Line. Nové soupravy budou v provozu sestaveny z 9 vozů s celkovou kapacitou 1500 cestujících. Jsou určeny pro napájení 25 kV/50 Hz z troleje, max. rychlost je 90 mil/hod (145 km/h), délka soupravy 200 metrů. Jsou vybaveny britskými zabezpečovači TPWS a AWS pro provoz na Great Eastern Main Line, CBTC pro provoz v tunelech pod Londýnem a ECTS pro provoz na Great Western Main Line do Readingu. Interiér je plně klimatizovaný, se sedadly v uspořádání 2+2 i podélně, pasažérům bude k dispozici mobilní internet 4G.

Řada 59 s pamětní cedulí, foto: UK Trainlog Londýn — Letos uplyne 30 let od chvíle, kdy na britské koleje připluly první lokomotivy řady 59 a změnily názor na to, co je to spolehlivý a výkonný stroj. A letošek je i rokem, kdy byl na britské ostrovy dodán úplně poslední kus jejich následovnic, lokomotiv řady 66, přezdívaných „Shed“ čili bouda nebo chatka (odvozeno od tvaru kabiny, z čela připomínající zahradní domek). Článek proto přináší něco informací o tom, v jaké situaci tyto lokomotivy vznikaly a jaké požadavky formovaly jejich parametry.

Gatwick Express, London Victorie, foto: zirecek Brno/Velká Británie — Abych trochu rozšířil úhel záběru zdejšího neperiodika, dohodl jsem se s redakcí, že bych občas přispěl nějakým postřehem z železnic úzkého průjezdného průřezu. Při svých cestách do Londýna se vždy snažím koupit nějakou literaturu a nasát co nejvíce novinek. Došlo to tak daleko, že jsem se odhodlal a k Vánocům si jako dárek dal předplatné časopisu RAIL. A aby se ta investice nějak smysluplněji využila, zkusil bych přinášet takový výcuc toho, co mne zaujalo. Nevím, zda se mi podaří dodržet 14denní rytmus, v jakém periodikum vychází, ale budu se snažit vždy alespoň o krátkou upoutávku. Jen podotýkám, že z důvodů ochrany autorských práv nebude možné připojovat originální obrázky, tak se to pokusím nahradit odkazy na jiné zdroje.

Ordsall Chord vizualizace, foto: Network Rail Manchester — Britský soud v říjnu tohoto roku definitivně zamítl žalobu Marka Whitbyho, bývalého předsedy spolku britských stavebních inženýrů, proti stavbě Ordsall Chord (Ordsallské spojky), která má sloužit k propojení tratí mezi manchesterským nádražím Victoria na severovýchodě s tratí do nádraží Piccadilly a dále na jih k letišti. Stavba má tedy zelenou, umožní vést přímé vlaky ze severu na letiště, propojit vlakové linky na severu a jihu Manchesteru, značně zvýšit kapacitu stávajících spojů skrz město a celkově zjednodušit provoz na tratích přes město, na což se čekalo sto let. Potud vše dobré. Vše?

Výběr šotoklubu Hodnocení nejzajímavějších fotografií v uplynulých dvou týdnech připadlo tentokrát na mne, člověka, který vlaky nefotí. Tedy – občas fotí, ale nepočítá se mezi šotouše, nestojí při tom u skutečné tratě a nezná všechny strasti a slasti při výběru fleku a čekání na ten správný okamžik, mnohdy neopakovatelný. Ano, přesto, že doma při focení modelové železnice člověk může připravit podmínky téměř ideální, jde zas o jiný druh výzvy – řekněme laboratorní pokus, jehož výsledek zdaleka není zaručen. Nicméně se budu snažit vloženou důvěru nezklamat. V tomto dvoutýdenním přehledu jde tak jako tak zejména o „pohled zákazníka“ – tedy i můj výběr bude nutně subjektivní, vedený více tím, co mne zaujalo, než objektivními kvalitami, a budu rád, když připojíte své názory i Vy.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:34
zapadá v 17:58

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Naše téma: Obal dělá hodně
V dnešním diskusním okénku se podíváme na roli designu interiéru ve vozidle veřejné dopravy. Jde o vlastnost, která se na úřední úrovni velmi špatně posuzuje. Zatímco požadavky na bezbariérovost, Wi-Fi, ...

Poslední příspěvek Vyberte sa s nami na výlet za UNESCOM do Jasovskej jaskyne
Vyberte sa s nami v posledný októbrový víkend na výlet vlakom z Košíc za UNESCOM do neďalekej Jasovskej jaskyne. Spomedzi šiestich jaskýň Svetového dedičstva UNESCO, ktoré sú z Košíc na dosah, je úplne ...

Poslední příspěvek Repa do Serede aj v roku 2017
Rovnako, ako po minulé roky, tak aj v roku 2017 prebieha v rámci kampane odvoz cukrovej repy do Serede vlakom. A hoci nedochádza k veľkým zmenám, pozrime sa na ňu prostredníctvom niekoľkých aktuálnych ...