..: Aktuality a články :..

15.1.2012 - 15:00 - Nová linka kombinované přepravy mezi ČR a Itálií zahájila provoz

Terminál kombinované přepravy, foto: Bohemiakombi Ostrava/Verona — V pátek 13. ledna 2012 vyjel první nákladní expresní vlak kombinované (intermodální) přepravy z Verony do Ostravy pod hlavičkou společnosti Bohemiakombi. Podle plánu bude vlak jezdit třikrát týdně v každém směru a tuto cestu zdolá za pouhý jeden den. Terminál v Paskově (nedaleko Ostravy) obslouží zároveň i přilehlé oblasti Polska, z terminálu v severoitalské Veroně mohou pak zásilky pokračovat dále po celé Itálii a také do řeckého Patrasu. Dopravu vlaků této linky mají plně v kompetenci soukromí dopravci. Za italskou stranu je zodpovědná společnost RTC, v Rakousku jejich německý partner dopravce Lokomotion a na tuzemské části trasy česká firma AWT, která je zároveň také provozovatelem terminálu v Paskově. První vlak z Verony přivezla do Břeclavi lokomotiva 189.914 Lokomotion.

Zdroj: Bohemiakombi

logo Drážní inspekce Praha – Drážní inspekce (DI) a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vydaly tiskové zprávy o bezpečnosti na českých kolejích v loňském roce. Z nich se dozvídáme, že došlo k výraznému navýšení tragičnosti a závažnosti mimořádných událostí – usmrcených je nejvíce v celé historii DI. Počet závažných nehod dokonce stoupl oproti dlouhodobému průměru na téměř 300 %. Pozitivní je ale naopak nejmenší celkový počet mimořádných událostí a snížení počtu nehod na železničních přejezdech.

PCC lokomotiva 311 D-15, foto: Petr ŠtefekGdyně — Společnost PCC Intermodal SA zavádí novou pravidelnou linku intermodální přepravy, která spojí významné evropské přístavy s Moskvou. První vlak by měl vyjet začátkem prosince. Linka bude začínat v polském Kutně, kam kontejnery putují z přístavů Rotterdam, Hamburk a Bremerhaven, z mořských terminálů Gdaňsk a Gdyně, a také z několika velkých průmyslových regionů Německa a Polska. Firma tak pokračuje ve výstavbě sítě založené na pravidelných kontejnerových vlacích.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 04:53
zapadá v 21:15

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Semmeringský úpätný tunel
Po dlhšej pauze som sa pozrel na pokrok na stavbe tunela pod masívom Semmering v Rakúsku. Ako je známe, prvá horská dráha na svete vznikla práve cez Semmering, keď v druhej polovici 19. storočia pod vedením ...

Poslední příspěvek Interrailové finále 2016 (2. díl: Itálie a okolí)
V minulém díle cestopisného seriálu jsme se projeli po Švýcarsku, v Paříži se zaměřili na metro a několik nádraží, proběhli jsme se po Pyrenejích a zanalyzovali hromadnou dopravu v Barceloně. Vyprávění ...

Poslední příspěvek Regionovy na Tejnce
Kde to může být, ptá se jistě mnohý čtenář. Přiznám se, že ani já bych nedávno neměl odpověď hned na jazyku. Při prohlížení našich Krátkých zpráv mne zaujala ta, že v sobotu 17. června se uskuteční několikanásobná ...