..: All news and reports :..

15.1.2012 - 15:00 - Nová linka kombinované přepravy mezi ČR a Itálií zahájila provoz

Terminál kombinované přepravy, foto: Bohemiakombi Ostrava/Verona — V pátek 13. ledna 2012 vyjel první nákladní expresní vlak kombinované (intermodální) přepravy z Verony do Ostravy pod hlavičkou společnosti Bohemiakombi. Podle plánu bude vlak jezdit třikrát týdně v každém směru a tuto cestu zdolá za pouhý jeden den. Terminál v Paskově (nedaleko Ostravy) obslouží zároveň i přilehlé oblasti Polska, z terminálu v severoitalské Veroně mohou pak zásilky pokračovat dále po celé Itálii a také do řeckého Patrasu. Dopravu vlaků této linky mají plně v kompetenci soukromí dopravci. Za italskou stranu je zodpovědná společnost RTC, v Rakousku jejich německý partner dopravce Lokomotion a na tuzemské části trasy česká firma AWT, která je zároveň také provozovatelem terminálu v Paskově. První vlak z Verony přivezla do Břeclavi lokomotiva 189.914 Lokomotion.

Zdroj: Bohemiakombi

logo Drážní inspekce Praha – Drážní inspekce (DI) a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vydaly tiskové zprávy o bezpečnosti na českých kolejích v loňském roce. Z nich se dozvídáme, že došlo k výraznému navýšení tragičnosti a závažnosti mimořádných událostí – usmrcených je nejvíce v celé historii DI. Počet závažných nehod dokonce stoupl oproti dlouhodobému průměru na téměř 300 %. Pozitivní je ale naopak nejmenší celkový počet mimořádných událostí a snížení počtu nehod na železničních přejezdech.

PCC lokomotiva 311 D-15, foto: Petr ŠtefekGdyně — Společnost PCC Intermodal SA zavádí novou pravidelnou linku intermodální přepravy, která spojí významné evropské přístavy s Moskvou. První vlak by měl vyjet začátkem prosince. Linka bude začínat v polském Kutně, kam kontejnery putují z přístavů Rotterdam, Hamburk a Bremerhaven, z mořských terminálů Gdaňsk a Gdyně, a také z několika velkých průmyslových regionů Německa a Polska. Firma tak pokračuje ve výstavbě sítě založené na pravidelných kontejnerových vlacích.

   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2016 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:02
sets at 20:56

meteo meteo
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Oslavy 120. výročia príchodu prvého vlaku na hornú Nitru
V tomto roku uplynie 120 rokov od príchodu prvého vlaku na hornú Nitru. Pri príležitosti tohto okrúhleho výročia boli v sobotu 14. mája vypravené mimoriadne historické vlaky na trati Prievidza – Veľké ...

Poslední příspěvek 12. narozeniny VLAKY.NET očima novopečeného redaktora
Když se na tu objevila pozvánka na narozeninovou jízdu, příliš pozornosti jsem jí nevěnoval. Avšak později jsem si uvědomil, že bych se přeci jen zúčastnit mohl. Kdy jindy se mi coby Východočechovi poštěstí, ...

Poslední příspěvek Ako sme koľaje na Plzeňskej kládli
Trať od vozovne Motol po obratisko Řepy patrí k tým novším v pražskej električkovej sieti - pravidelná prevádzka na nej začala 26.10.1988. Pri jej stavbe boli použité veľkoplošné panely BKV, čo sa neskor ...