..: Aktuality a články :..

15.1.2012 - 15:00 - Nová linka kombinované přepravy mezi ČR a Itálií zahájila provoz

Terminál kombinované přepravy, foto: Bohemiakombi Ostrava/Verona — V pátek 13. ledna 2012 vyjel první nákladní expresní vlak kombinované (intermodální) přepravy z Verony do Ostravy pod hlavičkou společnosti Bohemiakombi. Podle plánu bude vlak jezdit třikrát týdně v každém směru a tuto cestu zdolá za pouhý jeden den. Terminál v Paskově (nedaleko Ostravy) obslouží zároveň i přilehlé oblasti Polska, z terminálu v severoitalské Veroně mohou pak zásilky pokračovat dále po celé Itálii a také do řeckého Patrasu. Dopravu vlaků této linky mají plně v kompetenci soukromí dopravci. Za italskou stranu je zodpovědná společnost RTC, v Rakousku jejich německý partner dopravce Lokomotion a na tuzemské části trasy česká firma AWT, která je zároveň také provozovatelem terminálu v Paskově. První vlak z Verony přivezla do Břeclavi lokomotiva 189.914 Lokomotion.

Zdroj: Bohemiakombi

logo Drážní inspekce Praha – Drážní inspekce (DI) a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vydaly tiskové zprávy o bezpečnosti na českých kolejích v loňském roce. Z nich se dozvídáme, že došlo k výraznému navýšení tragičnosti a závažnosti mimořádných událostí – usmrcených je nejvíce v celé historii DI. Počet závažných nehod dokonce stoupl oproti dlouhodobému průměru na téměř 300 %. Pozitivní je ale naopak nejmenší celkový počet mimořádných událostí a snížení počtu nehod na železničních přejezdech.

PCC lokomotiva 311 D-15, foto: Petr ŠtefekGdyně — Společnost PCC Intermodal SA zavádí novou pravidelnou linku intermodální přepravy, která spojí významné evropské přístavy s Moskvou. První vlak by měl vyjet začátkem prosince. Linka bude začínat v polském Kutně, kam kontejnery putují z přístavů Rotterdam, Hamburk a Bremerhaven, z mořských terminálů Gdaňsk a Gdyně, a také z několika velkých průmyslových regionů Německa a Polska. Firma tak pokračuje ve výstavbě sítě založené na pravidelných kontejnerových vlacích.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:55
zapadá v 16:00

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Podporte svojim hlasom projekt „Na výlet za kultúrou historickým vlakom“
Štyri nostalgické výletné vlaky v okolí Vrútok na kultúrne podujatia – taký je zámer projektu Klubu železničných modelárov Vrútky, s ktorým sme sa zapojili do nadácie Gesto pre mesto od Raiffeisen Banky. ...

Poslední příspěvek Vlakem do francouzských Alp (2. díl)
V druhém díle se podíváme do jednoho z největších francouzských měst, Lyonu. Nachází se tu velké množství dopravních zajímavostí - metro stoupající tak prudce, že potřebuje ozubnici, automatické metro, ...

Poslední příspěvek Tri mikulášske vlaky v dvoch štátoch počas jediného výletu
Inšpiráciou k ďalšej výprave na koľaje bývalého Československa mi bol blížiaci sa sviatok sv. Mikuláša a s ním spojené nostalgické jazdy počas víkendu 2. a 3. decembra. Aj keď som cestu do Bratislavy, ...