..: All news and reports :..

15.1.2012 - 15:00 - Nová linka kombinované přepravy mezi ČR a Itálií zahájila provoz

Terminál kombinované přepravy, foto: Bohemiakombi Ostrava/Verona — V pátek 13. ledna 2012 vyjel první nákladní expresní vlak kombinované (intermodální) přepravy z Verony do Ostravy pod hlavičkou společnosti Bohemiakombi. Podle plánu bude vlak jezdit třikrát týdně v každém směru a tuto cestu zdolá za pouhý jeden den. Terminál v Paskově (nedaleko Ostravy) obslouží zároveň i přilehlé oblasti Polska, z terminálu v severoitalské Veroně mohou pak zásilky pokračovat dále po celé Itálii a také do řeckého Patrasu. Dopravu vlaků této linky mají plně v kompetenci soukromí dopravci. Za italskou stranu je zodpovědná společnost RTC, v Rakousku jejich německý partner dopravce Lokomotion a na tuzemské části trasy česká firma AWT, která je zároveň také provozovatelem terminálu v Paskově. První vlak z Verony přivezla do Břeclavi lokomotiva 189.914 Lokomotion.

Zdroj: Bohemiakombi

logo Drážní inspekce Praha – Drážní inspekce (DI) a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vydaly tiskové zprávy o bezpečnosti na českých kolejích v loňském roce. Z nich se dozvídáme, že došlo k výraznému navýšení tragičnosti a závažnosti mimořádných událostí – usmrcených je nejvíce v celé historii DI. Počet závažných nehod dokonce stoupl oproti dlouhodobému průměru na téměř 300 %. Pozitivní je ale naopak nejmenší celkový počet mimořádných událostí a snížení počtu nehod na železničních přejezdech.

PCC lokomotiva 311 D-15, foto: Petr ŠtefekGdyně — Společnost PCC Intermodal SA zavádí novou pravidelnou linku intermodální přepravy, která spojí významné evropské přístavy s Moskvou. První vlak by měl vyjet začátkem prosince. Linka bude začínat v polském Kutně, kam kontejnery putují z přístavů Rotterdam, Hamburk a Bremerhaven, z mořských terminálů Gdaňsk a Gdyně, a také z několika velkých průmyslových regionů Německa a Polska. Firma tak pokračuje ve výstavbě sítě založené na pravidelných kontejnerových vlacích.

   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2016 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:11
sets at 19:53

meteo meteo
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek S tátou a „Jízdenkou na léto“ do Osoblahy
Už nějakou dobu jsem měla od rodičů slíbený výlet do Osoblahy. Táta by jel, ale mámě se tam moc nechtělo. Vyšlo to až letos a tímto výletem jsem společně s tátou odstartovala výlety s 'Jízdenkou na léto' ...

Poslední příspěvek Velká cesta na sever – Poznáváme Pobaltí (2. díl)
Vítej, čtenáři, u dalšího dílu našeho cestopisu. Rozloučili jsme se v Tallinnu a nyní budeme cestovat po Estonsku, a to v rámci možností zejména vlakem. Po návštěvě Tartu se s Estonskem rozloučíme a zamíříme ...

Poslední příspěvek Oslávte 60. výročie trate Čermeľ – Alpinka!
Deň plný pary, atraktívneho programu či prevádzky štyroch rušňov zažijú návštevníci vo štvrtok 1. septembra na historickej úzkorozchodnej železnici v Čermeľskom údolí. Košická detská historická železnica ...