..: Aktuality a články :..

Nikolaev-Moskva, 17 vozů a lokomotiva ČS-054, foto: Tadeáš Rybka Moskva — Oblast civilního letectví na vnitrostátních linkách v Rusku vykazuje aktivní růst a ekonomicky desetkrát převyšuje tempo růstu ekonomiky dalších odvětví, včetně jiných druhů dopravy. To má pro železnice velmi negativní následky, které se v delším časovém horizontu mohou projevit i zánikem legendárních vozů typu plackartnyj. Zatímco ceny letenek klesají a počty cestujících na vnitrostátních letech velmi prudce stoupají, počet jízdenek na nejprodávanější vozovou třídu v Rusku vykazuje naprosto zanedbatelný nárůst.

4.11.2017 - 23:39 - Aeroexpress zařazuje elektrické jednotky EŠ2

Stadler EŠ2, foto: Stadler Moskva — Od 27. října 2017 nasazuje firma Aeroexpess mezi letištěm Vnukovo a stanicí Moskva Kyjevské nádraží moderní dvouposchoďové soupravy EŠ2 od firmy Stadler. Prozatím operuje jediná šestivozová jednotka EŠ2-024 s kapacitou 700 lidí, z toho 84 v první třídě. Do konce listopadu by mělo jezdit 11 z 16 objednaných vlaků. Ty by již měly zajišťovat obsluhu dvou ze tří hlavní letišť v Moskvě, druhým cílem bude letiště Domodědovo s konečnou stanicí Moskva Pavelecká. Firma Aeroexpress podepsala v únoru 2013 kontrakt na šest šestivozových a šestnáct čtyřvozových (kapacita 396 míst) jednotek EŠ2. Které měly být dodány do května 2015. Kvůli pádu ruského rublu však došlo k redukci zakázky na pouhých 16 jednotek. Některé již kompletní soupravy byly kvůli platební neschopnosti Aeroexpressu odprodány do Ázerbájdžánu a Gruzie. O zakázku se v roce 2012 se svými dvoupatrovými jednotkami ucházela i Škoda Transportation.

Zdroj: RailJournal

Ministerstvo zahraničních věcí, v zeleném domě bydlel básník Puškin, foto: Tadeáš Rybka Moskva — Rusko není třeba úvodem asi nějak dlouze představovat. Největší státní zřízení na světě. Hlavní město Moskva. Politika tvořená Vladimirem Vladimirovičem Putinem, vysoká úmrtnost z důvodů spojených s alkoholismem, obrovské sociální rozdíly aj. Taková jsou naše současná média a snad někdy i mají pravdu. Ale o tom já vás nechci nějak hluboce přesvědčovat, chci nabídnout svůj pohled na Rusko očima železničního fanouška. A třeba vás vybídnout k cestě do této země, abyste se o situaci přesvědčili přímo na místě.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:51
zapadá v 16:36

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek K minulosti a súčasnosti trate Dessau - Wörlitz
22. septembra roku 1894 bola v Sasku-Anhaltsku otvorená súkromná trať Dessau – Wörlitz, ktorú 7.10.1934 predĺžili ďalej do Gohrau-Rehsen. Okrem toho zo stanice Oranienbaum odbočovala dnes už úplne zaniknutá ...

Poslední příspěvek Pozvánka na výstavu železničních modelů v Chrudimi
Chrudimští železniční modeláři připravili svou tradiční, každý druhý rok se opakující velkou výstavu kolejišť, železničních modelů a fotografií se železniční tématikou, tentokrát na oba poslední únorové ...

Poslední příspěvek Za úzkokolejkami do Szobu a pohoří Börzsöny
V horách rozkládajících se podél slovensko-maďarských hranic v minulosti existovaly desítky lesních železnic. Některé se dochovaly dodnes a v následujícím příspěvku se podíváme na tři z nich – v Nagybörzsöny ...