Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
BNSF 5928 + 9201 + 5774 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Lombard Canyon, Montana - GPS: 46°7'1.587"N, 111°26'42.739"W » - Datum: 27.6.2016 - Autor: Tomáš Kubovec - Zobrazeno: 8233x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Přeměřil jsem ten oblouk, co se nachází před vlakem a vychází na poloměr 170 m. Připomnělo mi to starý vtip: Jak pozná Eskymák, že mrzne? Když se mu v zatáčce zlomí pes.
Tak jsem pátral dál a zjistil: např. loko SD40-2 mají minimální průjezdný poloměr jen asi 58 metrů! (193 stop), ale jde o technické minimum pro manipulační koleje atd. a nesmí být spřaženy s jiným vozidlem. Nejrozšířenější loko EMD SD70 a GE Dash-9 mají obvykle podvozky s aktivním natáčením náprav skrz mechanické provázání pod podvozkem a mezi podvozky a jsou na tom i líp.
Na fóru se odporníci shodují, že na hlavních tratích obvykle poloměry nejdou pod 600 stop (200 m). Viz např. zde: http://railroad.net/forums/viewtopic.php?t=159834&p=1336922.
V Americe se neuvádí poloměr oblouku, ale "degree of curvature" (stupeň zakřivení), což vyjadřuje o kolik stupňů se oblouk stočí při tětivě 100 stop. Detailní info a výpočet zde: http://mysite.du.edu/~jcalvert/railway/degcurv.htm
Tak jsem pátral dál a zjistil: např. loko SD40-2 mají minimální průjezdný poloměr jen asi 58 metrů! (193 stop), ale jde o technické minimum pro manipulační koleje atd. a nesmí být spřaženy s jiným vozidlem. Nejrozšířenější loko EMD SD70 a GE Dash-9 mají obvykle podvozky s aktivním natáčením náprav skrz mechanické provázání pod podvozkem a mezi podvozky a jsou na tom i líp.
Na fóru se odporníci shodují, že na hlavních tratích obvykle poloměry nejdou pod 600 stop (200 m). Viz např. zde: http://railroad.net/forums/viewtopic.php?t=159834&p=1336922.
V Americe se neuvádí poloměr oblouku, ale "degree of curvature" (stupeň zakřivení), což vyjadřuje o kolik stupňů se oblouk stočí při tětivě 100 stop. Detailní info a výpočet zde: http://mysite.du.edu/~jcalvert/railway/degcurv.htm
Astartoth: V absolutních číslech ano, v přepočtu na populaci ne. Asi před měsícem jsem v ČT viděl krátkou reportáž z jednoho US minipivovaru a v komentáři zaznělo, že by jich mělo být něco přes 4.000. Nové vznikají, jiné zanikají. Nicméně spotřeba má malý podíl na celkové, takže pivní kultura má své limity, podobně jako u nás. V obchodech stále kralují průmyslové Millery a Budy, doplněné o něco z dovozu, třeba Plzeňský Prazdroj a anglická, mexická, belgická a německá piva.
Tady jsou nějaké odkazy:
https://www.brewersassociation.org/statistics/number-of-breweries
https://www.brewersassociation.org/press-releases/brewers-association-lists-top-50-breweries-2015/
http://beerme.com/index.php
Tady jsou nějaké odkazy:
https://www.brewersassociation.org/statistics/number-of-breweries
https://www.brewersassociation.org/press-releases/brewers-association-lists-top-50-breweries-2015/
http://beerme.com/index.php
Je to opticky klam, nebo zrovna jak jsou masiny a prvni vuz je hup o par metru vzhuru?
Kolega je z Wisconsinu a minipivovaru tam pry maji vic nez u nas, takze US pivni kultura vubec neni spatna.
Kolega je z Wisconsinu a minipivovaru tam pry maji vic nez u nas, takze US pivni kultura vubec neni spatna.
18.07.2016 (14:47)
Optický klam ;-) Trať nejprve z rovinky uhýbá mírně doprava (a zde se právě nachází lokomotivy), aby pak přešla do toho levého oblouku.
Tak tohle je sakra dobrá fotka. Mohu se na ní dívat dokola a sále neomrzí. Děkuji za ní. :-)
Zajímavé je, že organizace žel. provozu je podobná našemu. Vlak s uhlím vjížděl do stanice Lombard (vpravo nahoře s odstavenou lokomotivou), zatímco se ke stanici přiblížily tři vlaky "zleva", které po čase poskakovaly za sebou oproti červené na návěstidlech. Jakmile byl vlak s uhlím na vedlejší koleji, tři vlaky postupně projely.
Topič: Tak se budu těšit na nějaké pěkné kusy.
Co se piva u USA týče. Tak je tam hodně zajímavých piv. Třeba Samuel Adams. Hodně hořké a silné pivo. Jinak s Bud Light se dají akorát zalívat kytky na zahrádce :D
S tím provozem brzy ráno - i v místě mého pobytu bylo slyšet houkat vlak velice brzo ráno (cca kolem 5-6) a pak nic...
Co se piva u USA týče. Tak je tam hodně zajímavých piv. Třeba Samuel Adams. Hodně hořké a silné pivo. Jinak s Bud Light se dají akorát zalívat kytky na zahrádce :D
S tím provozem brzy ráno - i v místě mého pobytu bylo slyšet houkat vlak velice brzo ráno (cca kolem 5-6) a pak nic...
optus: Tady to bylo stejné, podobně i v Kanadě. Vypozorovali jsme, že přes den na tratích "úřaduje" místní traťovka a tak provoz brzy ráno a pak později odpoledne a samozřejmě v noci. V Heleně, která je nedaleko a kde jsme bydleli nedaleko nádraží to jezdilo po setmění jako vzteklý.
MD byl náčelníkem fotozájezdu MV informačně "vytěžen" spolu se svým bráchou Tomem během příprav a tak setkání s nimi a jeho dvěma kolegy v Lombardu bylo překvapivé a milé i díky tomu, že nám na uvítanou věnovali 4 parádně vychlazená piva. Žádný near beer, ale slušné "kousky" z malého pivovaru z Missouly (IPA, brown ale, ležák plzeňského typu).
http://bigskybrew.com/beer/
výborné bylo taky pivo z dalšího pivovaru v Missoule s názvem Highlander
http://www.highlanderbeer.com/ :-)
3 BNSF vpředu, 4 vložené Montana Trail Link a 1 BNSF na postrku, cca 17-18 tis. tun, já jsem občas vozy počítal, v Kanadě jsem napočítal 203-205 vozů na jednom vlaku, délka před dvě míle
MD byl náčelníkem fotozájezdu MV informačně "vytěžen" spolu se svým bráchou Tomem během příprav a tak setkání s nimi a jeho dvěma kolegy v Lombardu bylo překvapivé a milé i díky tomu, že nám na uvítanou věnovali 4 parádně vychlazená piva. Žádný near beer, ale slušné "kousky" z malého pivovaru z Missouly (IPA, brown ale, ležák plzeňského typu).
http://bigskybrew.com/beer/
výborné bylo taky pivo z dalšího pivovaru v Missoule s názvem Highlander
http://www.highlanderbeer.com/ :-)
3 BNSF vpředu, 4 vložené Montana Trail Link a 1 BNSF na postrku, cca 17-18 tis. tun, já jsem občas vozy počítal, v Kanadě jsem napočítal 203-205 vozů na jednom vlaku, délka před dvě míle
Topič: Díky za info. Někdy je to s tím provozem dost loterie. V Tehachapi to ráno jezdilo po několika minutách jak metro, nahoru , dolu a pak od 10 do 3 odpoledne nic...Já byl ve stejnou dobu v USA, ale asi tak 2000 mil jižněji... A nevyfotil jsem ani kolo.. tedy železné... Protože provoz tam byl téměř na nule, a čekat ve 40° horku.. tak jsem se radši válel u moře :) Jinak Mike D. je zvučné jméno z RP.NET
8 mašin v čele nebo celkem (něco v čele něco na postrku) V Tehachapi jsem měl 7 v čele a 2 na postrku. vozy jsem nepočítal
8 mašin v čele nebo celkem (něco v čele něco na postrku) V Tehachapi jsem měl 7 v čele a 2 na postrku. vozy jsem nepočítal
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko