..: Fotogalerie - detaily fotografie BNSF 5928 + 9201 + 5774 :..
 

BNSF 5928 + 9201 + 5774


BNSF 5928 + 9201 + 5774Informace o fotografii:
 - Místo focení: Lombard Canyon, Montana
 - GPS: 46°7'1.587"N, 111°26'42.739"W  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 27.6.2016
 - Autor: Tomáš Kubovec  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 8233x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
19.07.2016 (23:48)  
Přeměřil jsem ten oblouk, co se nachází před vlakem a vychází na poloměr 170 m. Připomnělo mi to starý vtip: Jak pozná Eskymák, že mrzne? Když se mu v zatáčce zlomí pes.

Tak jsem pátral dál a zjistil: např. loko SD40-2 mají minimální průjezdný poloměr jen asi 58 metrů! (193 stop), ale jde o technické minimum pro manipulační koleje atd. a nesmí být spřaženy s jiným vozidlem. Nejrozšířenější loko EMD SD70 a GE Dash-9 mají obvykle podvozky s aktivním natáčením náprav skrz mechanické provázání pod podvozkem a mezi podvozky a jsou na tom i líp.

Na fóru se odporníci shodují, že na hlavních tratích obvykle poloměry nejdou pod 600 stop (200 m). Viz např. zde: http://railroad.net/forums/viewtopic.php?t=159834&p=1336922.

V Americe se neuvádí poloměr oblouku, ale "degree of curvature" (stupeň zakřivení), což vyjadřuje o kolik stupňů se oblouk stočí při tětivě 100 stop. Detailní info a výpočet zde: http://mysite.du.edu/~jcalvert/railway/degcurv.htm
19.07.2016 (14:01)  
Tohle je fantazie.
18.07.2016 (14:04)  
Astartoth: V absolutních číslech ano, v přepočtu na populaci ne. Asi před měsícem jsem v ČT viděl krátkou reportáž z jednoho US minipivovaru a v komentáři zaznělo, že by jich mělo být něco přes 4.000. Nové vznikají, jiné zanikají. Nicméně spotřeba má malý podíl na celkové, takže pivní kultura má své limity, podobně jako u nás. V obchodech stále kralují průmyslové Millery a Budy, doplněné o něco z dovozu, třeba Plzeňský Prazdroj a anglická, mexická, belgická a německá piva.
Tady jsou nějaké odkazy:
https://www.brewersassociation.org/statistics/number-of-breweries
https://www.brewersassociation.org/press-releases/brewers-association-lists-top-50-breweries-2015/
http://beerme.com/index.php
18.07.2016 (12:54)  
Je to opticky klam, nebo zrovna jak jsou masiny a prvni vuz je hup o par metru vzhuru?

Kolega je z Wisconsinu a minipivovaru tam pry maji vic nez u nas, takze US pivni kultura vubec neni spatna.
18.07.2016 (14:47)  


Optický klam ;-) Trať nejprve z rovinky uhýbá mírně doprava (a zde se právě nachází lokomotivy), aby pak přešla do toho levého oblouku.
18.07.2016 (12:26)  
Tak tohle je sakra dobrá fotka. Mohu se na ní dívat dokola a sále neomrzí. Děkuji za ní. :-)
18.07.2016 (5:43)  
Zajímavé je, že organizace žel. provozu je podobná našemu. Vlak s uhlím vjížděl do stanice Lombard (vpravo nahoře s odstavenou lokomotivou), zatímco se ke stanici přiblížily tři vlaky "zleva", které po čase poskakovaly za sebou oproti červené na návěstidlech. Jakmile byl vlak s uhlím na vedlejší koleji, tři vlaky postupně projely.
17.07.2016 (22:31)  
optus: Škoda kytek. :-)
17.07.2016 (22:23)  
Topič: Tak se budu těšit na nějaké pěkné kusy.
Co se piva u USA týče. Tak je tam hodně zajímavých piv. Třeba Samuel Adams. Hodně hořké a silné pivo. Jinak s Bud Light se dají akorát zalívat kytky na zahrádce :D

S tím provozem brzy ráno - i v místě mého pobytu bylo slyšet houkat vlak velice brzo ráno (cca kolem 5-6) a pak nic...
17.07.2016 (21:58)  
optus: Tady to bylo stejné, podobně i v Kanadě. Vypozorovali jsme, že přes den na tratích "úřaduje" místní traťovka a tak provoz brzy ráno a pak později odpoledne a samozřejmě v noci. V Heleně, která je nedaleko a kde jsme bydleli nedaleko nádraží to jezdilo po setmění jako vzteklý.
MD byl náčelníkem fotozájezdu MV informačně "vytěžen" spolu se svým bráchou Tomem během příprav a tak setkání s nimi a jeho dvěma kolegy v Lombardu bylo překvapivé a milé i díky tomu, že nám na uvítanou věnovali 4 parádně vychlazená piva. Žádný near beer, ale slušné "kousky" z malého pivovaru z Missouly (IPA, brown ale, ležák plzeňského typu).
http://bigskybrew.com/beer/
výborné bylo taky pivo z dalšího pivovaru v Missoule s názvem Highlander
http://www.highlanderbeer.com/ :-)

3 BNSF vpředu, 4 vložené Montana Trail Link a 1 BNSF na postrku, cca 17-18 tis. tun, já jsem občas vozy počítal, v Kanadě jsem napočítal 203-205 vozů na jednom vlaku, délka před dvě míle
17.07.2016 (21:45)  
Topič: Díky za info. Někdy je to s tím provozem dost loterie. V Tehachapi to ráno jezdilo po několika minutách jak metro, nahoru , dolu a pak od 10 do 3 odpoledne nic...Já byl ve stejnou dobu v USA, ale asi tak 2000 mil jižněji... A nevyfotil jsem ani kolo.. tedy železné... Protože provoz tam byl téměř na nule, a čekat ve 40° horku.. tak jsem se radši válel u moře :) Jinak Mike D. je zvučné jméno z RP.NET

8 mašin v čele nebo celkem (něco v čele něco na postrku) V Tehachapi jsem měl 7 v čele a 2 na postrku. vozy jsem nepočítal
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko